K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2010, 23:05   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jamen der kan jeg også godt forstå dig!

Men tænker bare, at jeg tit ser rådet blive givet til "de nye", og det kan jeg bare ikke lade være med at synes er lidt synd
Altså, sund skepsis fejler ikke noget, men der er jo ingen grund til at se kommunen som fjenden, hvis den slet ikke bliver det
Rådet bliver tit givet til de nye fordi vi TIT har oplevet at folk er blevet forbudt at optage samtaler og når først forbuddet er givet så er det for sent ...

Derfor er det bedre og mere sikkert (og lovligt) at gøre det skjult , jeg ved ikke hvor mange tråde du har læst med i her på siden men et sted er der feks en hvor hendes optagelser er blevet et helt tema i medierne ...

Jeg har flere gange fået forbud mod at optage af både jobkonsulenter og sagsbehandlere og det selv om jeg har diagnoser der helt og aldels retfærdiggøre at jeg optager og forklaringen har været ubehag fra sagsbehandlers side ...

nu ved jeg jo så godt at Køge kommune kigger med her (når de har tid "hej Køge" i de her dage har de vist ikke tid ingen jeg kender kan få fat i nogen på kommunen he he ) men derfor ved jeg også at de fleste jeg har haft med at gøre godt vidste jeg optog da jeg jo ikke lige frem er den mest stille herinde (eller skal måske sige var ) men jeg har såmænd foreslået dem at give mig et fleksjob med at skrive refareter for hvorfor dog ikke bare gribe fat om den teknologiske mulighed der er ... det er jo ikke svært at optage via computer og tænk hvor meget tid det ville kunne give sagsbehandlere hvis ikke de skulle sidde og skrive journaler bagefter eller for den sags skyld tænk hvor mange fejl og glemte papir der ville komme orden i ...

Det kan lade sig gøre for læger hvorfor så ikke sagsbehandlere , de penge til flekser skulle såmænd nok kunne tjene sig ind igen ... men men det er nu nok mere uvilje frem for noget andet når det ikke er en mulighed i kommunalt regi ..

Bare min tanke og påstand så derfor optag i det skjulte heller en forurettet sagsbehandler (undskyld andersine ) end et ødelagt liv
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 09:00   #22
p.m.o.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2010
Indlæg: 22
Styrke: 15
p.m.o. er ny på vejen
Til nyt møde....Akt 2.

Hej igen allesammen.!

Jeg lovede i forgårs, at referere tilbage vedr. mit møde med kompetancecentret i Gribskov Kommune.

Kl. 10.00 møder jeg som aftalt, en konsulent fra kompetancecenteret og vi trækker ovenpå, og afholder mødet udenfor på en tagterrasse i solskinsvejret.

Der er positiv stemning og jeg får lov til at lægge ud med min egen opfattelse af mit sagsforløb, og fremtidige tiltag som kunne komme mig til gode, for at vende tilbage til fleksjob.

Det er ikke første gang jeg møder venligheden selv ved disse møder, men jo længere vi kom i samtalen, desto mere blev konsulenten opmærksom på, at jeg har det rigtigt dårligt og at der er behov for at få belyst en mulig hjerneskade og andre meget personlige forhold, som jeg ikke vil bruge tid på at forklare her på siden.

Et møde på 45 min. som ender med følgende: 4 ugers ressurceprofil kursus, hvor jeg selv har mulighed for at skrive med egne ord, hvordan jeg selv kan komme videre, hvordan jeg har det mentalt, fysisk og hvad der dertil høre. En opdateret profil, som skal bruges til vurdering efter de 4 uger og efterfølgende mindst 8 ugers praktik.

Ind i mellem disse 12 uger, vil jeg modtage psykologbehandling, og min hjerne skal scannes.
(Det var bla. denne mistanke om mulig hjerneskade, som ligger til grund for afslaget vedr. FP ansøgningen, 2009.)

Det var en super god idé at optage samtalen, da man har mulighed for at genhøre samtalen og få det hele med.
Jeg brugte mit videokamera, og det var yderst vellykket.! 1000 tak for de mange positive tilbage meldinger/svar på denne tråd.! Det har virklig styrket mig og givet mig troen tilbage, til at se fremad igen.!

Så alt i alt et møde som gav et godt udbytte, og en konsulent som har talt med min sagsbehandler imden mødet, så det virklig virkede velforberedt, og så til min fordel vel og mærket.!

Jeg starter d. 25-05-2010 kl. 12.30 på de første 4 uger, og vil i den forbindelse holde Jer orienteret om udviklingen i sagen.!!!

Må I alle have den vildeste optur, og en rigtig go´ dag.!!!

MVH. p.m.o.
p.m.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 09:09   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Optaget samtale, kan jo bare slettes, hvis samtalen foregår ukompliceret og regtigt ref medfølger.

Men her i kommunen, forsøger man ovenikøbet at forhindre borgere at optage samtaler, UDEN forespørgsel og godkendelse, hvilket er helt i hampen.

Efterfølgende står der, at sagsbehandleren ikke har nogen afgørelseskompentance?
UHM.. nu gælder alm lov altså ikke for Hillerød.

netop pga disse udtagelser bør man være betænkelig. Og med god grund her i kommunen.

Men anbefaler klart optagelse, så er man sikret.

Der er jo ikke nogen der skal bruge optagelse til andret end sikre at det aftalte bliver overholdt, og at borgers udsagn er hørt. Altså at sikre ordentlg sagsbehandling.
trist at denne udvikling er nødvendigt, men det er det desværre i langt de fleste kommuner.

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 20-05-2010 kl. 09:11.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 09:37   #24
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jamen der kan jeg også godt forstå dig!

Men tænker bare, at jeg tit ser rådet blive givet til "de nye", og det kan jeg bare ikke lade være med at synes er lidt synd
Altså, sund skepsis fejler ikke noget, men der er jo ingen grund til at se kommunen som fjenden, hvis den slet ikke bliver det

Mon ikke de "nye" får et godt råd fordi de måske allerede har mødt "fjenden"; >>>K10 er stedet for syge mennesker der er kommet i klemme i systemet<<<

Og hvis der i samtalen ikke er noget at komme efter, bliver den jo slettet

Ps. Hvis man oplyser om "skjult" mikrofon/video, er der jo tit en helt anden dagsorden fra modpartens side, hvilket jo kun er godt, men IKKE særlig holdbar i længden!

************************************************** ********

Endvidere kan det undre, at Andersine85 skriver: At man bør oplyse/ansøge om brug af mikrofon og hvis man får et nej... -kan man bare gøre det alligevel... -moral er godt, men dobbeltmoral er åbenbart dobbelt så godt ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 15:49   #25
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
kan da kun glædes på dine vegne.......

rart når det er "proffer" man har med og gøre. og "proffer" møder jo velforberedte.

håber den positive rille kører videre for dig.

mvh eders ace dk..... som bisidder på optur...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 21:08   #26
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jep dobbeltmoral er en fantastisk opfindelse!

Men nej jeg mener det faktisk, for synes nu enhver ordentlig sagsbehandler burde give lov til at man optog en samtale... som sagt skulle vi jo helst kun sige ting vi kan stå inde for Og hvis man så fik et nej, så ville jeg blive virkelig nervøs for, hvad det var for en person jeg skulle ind til!

Men nu er i jo eksperterne, hvis man nu f.eks. ringer inden mødet og spørger om man må optage samtalen, f.eks. pga. dårlig hukommelse, og sagsbehandleren så siger nej, er det så ulovligt at gøre det alligevel?

For det ville nu nok være min fremgang, hvis det var mig. Jeg ville nemlig gerne række hånden frem først, men samtidig, hvis den ikke blev taget imod, så ville jeg da helt sikkert også sikre mig selv.

Men det er selvfølgelig for egen regning, fordi jeg nu engang er som jeg er Jeg kunne virkelig ikke drømme om at nægte folk sådan noget
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 21:30   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg synes jo det burde være sådan, at alle møder helt automatisk bliver optaget, og når mødet er slut bliver optagelsen kørt over på 2 skiver, den ene skive bliver lagt i sagsmappen, den anden skive får borgeren med hjem.

På den måde vil der heller ikke opstår beskyldninger, om manipulation med en optagelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 21:33   #28
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det var faktisk et udemærket forslag
Hvem ved, med vores teknologiske alder, så kan det jo godt være det bliver en realitet en dag! (og jaeh! Jeg kan slippe for at skrive utallige referater )
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 21:34   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
(og jaeh! Jeg kan slippe for at skrive utallige referater )
Ja, for den rene er alting rent.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 08:43   #30
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Jeg ved godt jeg ikke bør blande mig ...

Men jeg er rigtig glad for, og lærer meget af at læse Andersine85s indlæg. - Og jeg bliver altså ked af det hver gang jeg ser Vovse hænge sig fast i haserne på Andersine.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde med chef for sygedagpenge i morgen. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 29-08-2013 12:08
Ny kontanthjælpsreform i morgen Carina Spørgsmål ang fleksjob 31 07-03-2013 23:40
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
på arbejde i morgen.... Odense66 Dit og Dat 12 04-08-2009 23:43
Samtale i morgen kl. 12 Tullee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 30-06-2009 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension