K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2010, 12:51   #1
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
stop af sygedagpenge

først vil jeg da lige sige hej til jer alle, jeg er ny på siden og har de sidste dage læst meget herinde, men har alligevel behov for at høre lidt mere konkret svar på min sag hvis nogen kan svare

jeg har nu været på sygedagpenge i 52 uger grundet en arbejdsulykke, i det år her har jeg rendt til et utal af læger og fys og træning af både den ene og den anden slags, og nu har de ikke flere tilbud til hvad der kan gøres for at jeg får det bedre. så jeg må nok lære at leve med at det er som det er.

jeg var til samtale med min sagsbehandler i januar måned hvor det blev besluttet at jeg skulle i arbejdsprøvning, hvilket jeg var fint tilfreds med, men men men der skete bare ikke mere, ved samme møde spørger jeg hende så om hvad der sker hvis ikke de finder en arbejdsprøvning til mig inden 30/4 hvor mine sygedagpenge ophører. jeg får svaret at så bliver du forlænget i 26 uger med henblik på at få din sag afklaret. ja nu er det så d. 19/5 og der har ikke været nogen arbejdsprøvning, min sagsbehandler har været sygemeldt siden februar og når jeg har kontaktet dem for at få en anden så er det blevet afvist fordi at min egen ville komme tilbage ugen efter. hun kom tilbage sidst i april men er fritaget for personkontakt pga at hun er delvist sygemeldt. og nu er mine sygedagpenge stoppet for nu mener de pludselig jeg er for syg til at komme i arbejdsprøvning, men jeg er dog for rask til at søge ftp.
jeg må erkende jeg er chokeret over denne behandling men kan jo desværre se at der er mange der havner i samme situation, men hvad gør jeg så nu jeg har naturligvis klaget over den afgørelse som jeg endnu ikke har modtaget det har jeg nu gjort 2 gange da de ikke skriftligt vil bekræfte at de modtager min klage, jeg føler mig egentlig lidt løbet over ende, da den sygemelding i forvejen har været en tung byrde at bære da jeg kun er 30 år og allerede nu kan mærke at jeg kan ikke arbejde fuld tid mere, oven i alt det andet her var jeg til kontrol på sygehuset i mandags hvor de gav mig en diagnose på en hjertesygdom, som jeg kan dø af hvis ikke jeg slapper af og undgår alt stress puha jeg synes det er hårdt det her og når jeg læser mit eget indlæg tænker jeg inderst inde hold da op med den klynk og slå igen,men jeg magter simpelthen ikke mere nu

jeg håber der er nogen der kan give nogle gode råd til hvad jeg skal gøre
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 13:28   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, fik du en skriftlig afslag på, hvorfor de har stoppet dine sygedagpenge (altså rettere afslag på forlængelse af sygedagpenge)?? Hvis nej, så skriv en klage til dem straks og skriv, at der intet er sket i din sag. Det tyder vist på, at du allerede har klaget over, at de har stoppet din ydelse.
Det er en rigtig dårlig undskyldning, at bare fordi sagsbehandleren selv er sygemeldt, så skal det ikke gå ud over dig.
Du har også ret til partshøring inden afgørelse af en sag (også ydelse). Partshøring er, at du har retten til at kommentere til sagen inden, de f.eks. giver afslag. Har de ikke ladet dig blive hørt, så er afgørelsen ugyldig!

Du har muligheden for at klage til borgmesteren i din kommune. Skriv, at de intet har gjort noget i din sag og blot har stoppet din ydelse uden skriftlig afgørelse på, hvorfor de ville stoppe din ydelse.
Og har du sagt til dem, at du ville have en skriftlig afgørelse, SKAL de sende det til dig inden 14 dage (forvaltningsloven § 23 tror jeg det står der).

Det er for dårligt, at de er så langsomme...

Håber du får noget ud af det - klag simpelthen til borgemesteren.

Sidst redigeret af curls; 19-05-2010 kl. 13:31.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 22:09   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvad med din arbejdsskadesag, er den afgjordt?

Hvad med ressourceprofil, er den lavet?

Hvad siger afgørelse, helt præcis?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 22:43   #4
farmor07
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
farmor07 er ny på vejen
Post stop af sygedagpenge

Jeg har på egen krop oplevet, at man fratog mig mine sygedagpenge. Jeg protesterede vildt og endelig efter 2 års kamp, måtte de indrømme, at der var sket en fejl, lovgivningen siger at der skal være udfærdiget en ressourceprofil, hvilket der ikke var, den var påbegyndt men ikke færdig. Så efter 2 år kom jeg på ledighedsydelse, da jeg var visiteret til flexjob......og kommunen kom på arbejde :-) med at lave en regulering for de 2 år, de havde " spist " mig af med kontanthjælp, dejlige penge at få, det var kampen værd.
Mit råd er derfor: fortæl dem at det de gør er i strid med lovgivningen, husk at tage kopi af alt og aflever det, husk at bede om kvittering for at de har modtaget det, jeg ved også fra andre, at der er breve som "bliver" væk i posten.
farmor07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 18:38   #5
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
min arbejdsskadesag er afgjort jeg valgte ikke at anke den da jeg blev enig med fagforeningen om at genoptage den når kommunen var kommet frem til hvordan min arbejdsevne var nu. jeg har endnu ikke modtaget afgørelsen på skrift den har de lidt svært ved at få sendt til mig åbenbart.

min ressourceprofil er startet men den siger ikke andet end hvad de har sagt hos lægen og på rygcentret, og der er ikke tilføjet noget siden januar hvor der blev tilføjet at jeg skulle i arbejdsprøvning.

jeg har gemt alt hvad der er sendt frem og tilbage jeg ved også de har modtaget mine klager men jeg kan ikke få det bekræftet skriftligt at de er modtaget.

og så tak for jeres svar
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension