K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2010, 18:33   #11
fru sis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
fru sis er ny på vejen
Det tager sin tid det her for mig men det som Popiae nævner i nedenstående notat, hvor hun spørger om om det er lægeligt eller arbejdsmæssigt afprøvet, så er jeg ikke sikker på det. Dels er koncentrations og hukommelsesproblemer kun testet med Demenstest, på Bispebjerg hospital, af en Neurolog. Hvor jeg der fik konstateret at jeg ikke var Dement.
Du skal i den forbindelse forlænges efter stk 4.
Stk 4, når det er dokumenteret at du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, hvilket vel er lægeligt, og arbejdsmæssigt afprøvet?

Så jeg ved ikke hvad det vil sige at være lægeligt og arbejdsmæssigt afprøvet? Nogen som kan give et bud på det?
kh fru sis
fru sis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 19:44   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ift. det du nævner med en arbejdsskade/trafikulykke ( det er forresten 27, stk, 1, nr. 6 og ikke 5), så nej, det skal være en arbejdsulykke (folk skal kompenseres ift. at deres arbejde har givet dem en skade, det skal man ikke ift. fritidslivet i samme omfang).

Som jeg har forstået det, så er du bevilliget revalidering, og så har planen ikke holdt?
Er det primært grundet mangel på en plads, eller grundet dit helbred?

Ift. fleksjobansøgningen, så kan du jo bare søge nu! Det vil under alle omstændigheder ikke have nogen indflydelse på sygedagpenge(stop), da det kun gælder hvis man søger førtidspension.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 20:14   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din læge/læger skriver at din tilstand er stationær, og eller uden behandlingsmuligheder, så kan du arbejdsprøves med et varigt resultat.

hvis din arbejdsevne er afprøvet, og din funktionsnedsættelse IKKE er bedret ej heller bliver dette, må man gå ud fra at de nu ved at du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, ERGO
Skal du så forlænges efter §27 stk 4.

Stk 4, er forlængelse indtil afklaring af enten fleks eller pension.

(skriv igen hvis du ikke forstår, der findes ingen dumme spørgsmål).
VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 18-05-2010 kl. 00:37.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:25   #14
fru sis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
fru sis er ny på vejen
Hej igen alle, og tusind tak for alle svar, det er helt igennem skønt at dette forum findes, jeg er dybt taknemmelig.
Til Andersine: Ang. arbejdsrevalidering holdt den ikke pga. helbred, samt besværligheder med at finde egnet praktikplads. med de skånehensyn jeg havde brug for.
I dag har jeg været til Neuropsykolog (min læge har henvist dertil) grundet mine koncentrations og hukommelsesproblemer og gennemgået et 2 timers test, Han har lavet en foreløblig vurdering. Det skal siges jeg har ikke gennemgået lgn. test. Han kommer med følgende udtalelse: "Foreløbigt kan jeg meddele, at der findes indsnævret umiddelbar opmærksomhedsspændvidde, indlærings- og hukommelses besvær samt langsom mental forarbejdnings hastighed. Forstyrrelsen er af middelsvær grad og for visse hukommelses funktioner muligvis svær grad. Evnen til logisk tænkning og problemløsning fremtræder upåvirket" Herom har der ikke været noget i mine lægepapier, hvilket, jeg tænker, muligvis, kan ændre jobcentres beslutning m.h.t. kontanthjælp og diverse andre planer, når jeg fremlægger disse udtalelser til mødet i morgen Hvad mener I?
Kh. fru sis
fru sis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 00:19   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man skal se/kende de andre papir før man kan komme med et ordentlig bud.
Men..held og lykke.

Husker du selvskab eller optager?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2010, 16:00   #16
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fru sis Se meddelelser
Hej igen alle, og tusind tak for alle svar, det er helt igennem skønt at dette forum findes, jeg er dybt taknemmelig.
Til Andersine: Ang. arbejdsrevalidering holdt den ikke pga. helbred, samt besværligheder med at finde egnet praktikplads. med de skånehensyn jeg havde brug for.
I dag har jeg været til Neuropsykolog (min læge har henvist dertil) grundet mine koncentrations og hukommelsesproblemer og gennemgået et 2 timers test, Han har lavet en foreløblig vurdering. Det skal siges jeg har ikke gennemgået lgn. test. Han kommer med følgende udtalelse: "Foreløbigt kan jeg meddele, at der findes indsnævret umiddelbar opmærksomhedsspændvidde, indlærings- og hukommelses besvær samt langsom mental forarbejdnings hastighed. Forstyrrelsen er af middelsvær grad og for visse hukommelses funktioner muligvis svær grad. Evnen til logisk tænkning og problemløsning fremtræder upåvirket" Herom har der ikke været noget i mine lægepapier, hvilket, jeg tænker, muligvis, kan ændre jobcentres beslutning m.h.t. kontanthjælp og diverse andre planer, når jeg fremlægger disse udtalelser til mødet i morgen Hvad mener I?
Kh. fru sis
Hej tag endelig de her nye udtalelser med til mødet i morgen! Og gem en kopi til dig selv også.
Vi må håbe jobcentret kan indse, at de må hjælpe dig videre. Hvis de indser, at du har en nedsat arbejdsevne, så skal de hjælpe dig videre på sygedagpenge (forlængelse).
Fortæl dem, at med disse papirer, du nu giver til dem, burde fortælle, at det er derfor, du ikke kan arbejde på fuldtid... Også efter de arbejdsprøvninger, du har været ude i, det burde vise, at du ikke bør sættes på kontanthjælp, men hjælpes videre på sygedagpengeydelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 10:59   #17
fru sis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-07 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
fru sis er ny på vejen
Hej Alle.
JEG FIK ET NEJ TIL FORLÆNGELSE AF SYGEDAGPENGE !
Jeg har nu været til møde i går, med bisidder, og ved dette møde var der ingen kære mor, Jeg skal overgå til kontanthjælp om 3 uger. Hun kiggede på udtalelsen fra neuropsykologen og sagde du er stadig uafklaret. Men da jeg først har tid til sidste del af testen 4 juni, var det for sent. Jeg spurgte om ikke hun kunne vente til at jeg fik hele testen hos neuropsykologen hjem, da jeg mente det var meget tæt på en afklaring på de problemer jeg har. Men hun sagde nej. Hun mente jeg kunne klare fuldtid med skånebehov. Sådan!!! Nu har jeg som sidste forsøg, fået en akut tid hos neuropsykologen i morgen, hvor vi gør testen færdig, resultatet af testen vil jeg skynde mig at aflevere til jobcentret, selvfølgelig i håb om, at de på ny vil tage stilling til om jeg er af/u-afklaret.


Nu er jeg sat til at gennemgå min ressource profil, og skal komme med kommentarer til den, det har jeg så fået en uge til at gøre.

Mit spørgsmål er nu, hvor lang tid må sådan en ressource profil gå tilbage i tid?
Jeg kan se at der i profilen er indsat noget helt tilbage fra 2006, endda noget jeg selv har skrevet, under et andet sygdomsforløb. (jeg synes at have læst et sted at man ikke selv må skrive sin ressourceprofil). Men mit sygdomsforløb nu er fra feb 2008 til nu. Desuden står der noget jeg slet ikke kan kende, (men det er jo også mit problem at jeg desværre ikke huske så godt). Så det kan jo nemt blive påstand mod påstand..hvis jeg kommer med kommentarer til noget jeg slet ikke kan huske.
Hm...
Kh. fru sis
fru sis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2010, 15:53   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har du fagforening?

Ressourceprofil skal godkendes og underskrives af dig, før der kan foretages partshørring af fratagelse af sygedagpenge.

Du skal kun skrive under, når du godtager det skrevne, eller dine kommentarer er indført.

Ressourceprofilen er fortløbende, derfor er det korrekt at de gamle oplysninger forefindes og derfra skrives videre.

Når du bliver partshørt i sygedagpengestop, kan du skrive her for hjælp.
(ps din ravalidering er jo en erkendelse af at du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde).
Også vedr din ressourceprofil.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge til kontanthjælp MP84 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 29-05-2013 21:06
Fra sygedagpenge til kontanthjælp. Arbejdshesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 01-03-2013 08:31
Fra Sygedagpenge / Kontanthjælp King8900 Alt det andet 8 22-10-2010 21:43
Midt i en ankesag Carmen Spørgsmål ang fleksjob 17 20-09-2010 14:11
sygedagpenge / kontanthjælp bullermus Dit og Dat 14 15-04-2009 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension