K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2012, 18:29   #1
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
tab af erhvervsevne /forsikring

Har lige et par spørgsmål til jer dejlige mennesker herinde

Hvornår skal man melde til forsikringen at man har nedsat erhvervsevne?

Er det når man er afklaret på kommunen ?

eller er det før?

Kender en der har fået at vide han højest kan holde til en times arbejde om dagen, måske slet ikke, så det er et spørgsmål om fleksjob eller FP. når han har været på arbejdsmedicinsk og måske i arbejdsprøvning efterfølgende.

Er fyret fra job (37 timer) pr. 1 oktober i år har gået sygemeldt siden Januar 2012.

Han har 2 forskellige forsikringer:
en med et engangsbeløb og 1 med månedlig udbetaling.
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 18:48   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal melde det til din forsikring med det samme, når du ikke får penge fra evt opsigelse. jeg har lige fået udbetaling fra min og de er gået 4 år tilbage fra den dag jeg ikke fik flere penge fra mit tidligere arbejde og de derfor ikke indbetalte til min pension
er indstillet til pension, men forsikring har selv vurderet og alså ikke kigget på hvad kommunen har truffet af beslutninger.
men det er meget forskelligt, men synes du skulle ringe til dem
men du skal dog være klar over at det kræver ingen behandlingsmuligheder og din lidelse skal være vurderet varig resten af livet. samt din funktionsevne skal være vurderet 2/3 nedsat.

husk at indbetale til din pension efter den arbejdsgiver stopper med at indbetale til din pension, ellers kan du faktisk miste muligheden. men igen er det forskelligt og hvor lang tid du kommer til at hænge i systemet. 4 år som jeg har været i gennem er faktisk kort tid
har kun ros til overs for min forskring.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 18:53   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg var ude for en arb.ulykke og ved mig foregik det sådan...at lægerne skrev en masse,det kom i arbejdsskadestyrelsen og de vuderede min erhversevne.
jeg blev sat til men på 28 og mistet erhversevne på 75 procent..da ask havde afgjort det,blev det sendt til min forsikring,som udbetalte det ask havde bestemt..
jeg fik et engangsbeløb og får noget hver mdr til pension..
men ask ku ikke blive færdig,før jeg var stationær - ved mig blev jeg tilkendt førtidspension..
jeg havde også selv forsikringer og der sendte jeg afgørelsen fra arbejdsskadestyrelsen og fik mine penge

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 19:47   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så hurtigt som overhovedet muligt kan jeg kun sige.

Jeg kontaktedet først min TAE forsikring 2 mdr. efter min opsigelse og var der gået en måned eller to mere ville jeg ikke have modtaget de månedlige udbetalinger jeg får i dag.

Så til at alle der har overhovedet har været på arbejdsmarkedet og pt. har nedsat erhvervsevne check jeres pensionsordninger. Dem i ordinært arbejde bør med rette gøre det samme.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2012, 20:53   #5
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 14
SanneHansen er ny på vejen
..

Ved mig foregik det på den måde, at jeg blev opsagt fra mit job til den dato, hvor kommunen indstillede mig til pension. I den måned det tog kommunen at bedømme, at jeg skulle tilkendes pension, da indbetalte jeg selv til min forsikring. ( ind til jeg blev opsagt var denne betalt af mit arbejde)

Da pension var gået igennem fik forsikringen en kopi af pensiontilkendelsrn og 5 dage senere gik mit en-gangs beløb ind på min konto og jeg blev samtidig meddelt, at jeg hver måned ville modtage et beløb fr forsikringen.

Helt vildt nemt og hurtigt. Så tyder alt på, at din vens sag vil gå hurtigt, så ville jeg overveje at vente. DOG er det vist kun ved pension, at forsikringen ikke selv går ind og belyser hvor stort et erhvervsevnetab, der er tale om.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 08:47   #6
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar

Han vil kontakte forsikringen og se hvad de siger

ønsker jer en rigtig dejlig dag
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tabt erhvervsevne-forsikring nielsen17 Alt det andet 5 06-06-2013 12:06
erhvervsevne/forsikring henuk Alt det andet 3 03-10-2012 19:51
Forsikring tab af erhvervsevne Millou Alt det andet 11 06-06-2010 09:56
Tab af erhvervsevne forsikring Susanne Alt det andet 37 18-05-2009 16:31
Forsikring ved tab af erhvervsevne.. Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 4 28-08-2008 21:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension