K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2011, 22:23   #1
Græshoppa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 23
Styrke: 14
Græshoppa er ny på vejen
Fred fra kommunen

Kære alle

Jeg er ny her på sitet, selv om jeg har været en del inde at kigge og læse med det sidste halve år. Jeg har et lille spørgsmål, som nogle af jer herinde måske kender svaret på. Håber I har tid til at læse :-)

Jeg er kommet i kontakt med en kommune for første gang, og der havde jeg en rigtig dårlig sagsbehandler, som prøvede at overtage mit liv. Det var meget hårdt, og jeg har ikke overskud til at skrive om hele historien nu.

Det korte af det lange er, at jeg blev nødt til at melde mig ud af kontanthjælpssystemet og subsidiært flytte fra kommunen. Jeg oplevede, min sagsbehandler havde lidt af en stalker-mentalitet (hun ville ikke give slip på mig, og nej, det er ikke mig, der lider af forfølgelsesvanvid :-). Jeg ved ikke meget om lovgivningen, men frygter at hun kan/vil tage kontakt til en ny kommune, hvis jeg bosætter mig der. Kan hun det? Er det muligt? Det er hårdt nok at flytte, og jeg orker bare ikke at skulle igennem et cirkus med kommunen igen.

Knus Græshoppa
Græshoppa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 22:55   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Svært spørgsmål faktisk, for på den ene side foreskriver systemet at de skal tage hånd om borgere hvis de mener de har en situration der er uholdbar, men på den anden side har de også tavshedspligt.

Normalt er det den nye kommunens opgave at indhente oplysninger fra den gamle, men det gør det naturligvis kun hvis der er en grund til det, og det vil der blive i det øjeblik du fortæller at du er syg og har brug for en social-sag (hvis altså du er syg og har brug for en sags opstart)
Når der hentes oplysninger er det sktiftligt, der fremsendes evt lægelige dokumenter, ressourceprofil ol fakta beviser, jeg har IKKE en opfattelse af at de ringer sammen, ikke i en syge-sag, det er mere børne sager og den slags... det er i hvertfald min opfattelse.

Cirkus kommune slipper du altså kun for, hvis du kan leve uden, desværre, hele systemet er gak i *******. Naturligvis er der ikke sindsyge SB´ere over alt, men der er desværre ekstrem langt i mellem de virkelig gode, og jeg kan ligesom fornemme at du er ovre i den selv samme bolgade som jeg er, så for dig vil det være MEGET MEGET vigtigt, med en rigtig god en af slagsen.

Jeg kan ikke hente post for sæt der er brev fra dem, jeg kan ikke deltage i møder, jeg ikke kører forbi deres bygning, jeg kan end ikke tåle at en fra teknisk forvirring skal se på vores kloarker, uden at få det super dårligt... her ER det for sent, det håber jeg ikke det er for dig, om end du desværre ikke har så mange mulighedder for at undgå "dem"

Dog vil jeg anbefale dig at finde en partsrepræsentant, på den måde fritager du sig selv fra at skulle deltage i din personlige møder, dog hvis de vil have dig til en læge ell hvor din krop er nødvendig, skal du naturligvis møde.
En partsrepræsentant, behøver du ikke betale penge for og behøver ikke være prof, om end den proffe selv sagt er det mest optimale, men din kæreste din mor ja selv din gamle afdøde tante (ja ja overdrivelse fremmer ) vil sagtens kunne bruges.

Søg på ordet partsrepræsentant, så du kan blive klogere på hvad det er for en fisk.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 21:26   #3
Græshoppa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 23
Styrke: 14
Græshoppa er ny på vejen
Hej Lum

Tak for svaret! Jeg vender tilbage....

Knus Græshoppa
Græshoppa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 16:27   #4
Græshoppa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 23
Styrke: 14
Græshoppa er ny på vejen
Hej igen :-)

Håber, der er nogen af jer, der har tid til at læse med og besvare nogle af mine sprøgsmål.

Nej, jeg er ikke syg, men har været det. Jeg har tidligere fået en psykiatrisk diagnose, der dog ikke rigtig mere har noget på sig. Jeg tror, jeg er mere rask end de fleste, og mine omgivelser siger da også, jeg er "helt normal"!

Da jeg flyttede til kommunen var jeg på vej ud af min sygdom og var rigtig træt, fordi jeg havde kæmpet for meget. Jeg erkendte, mine forældre og øvrige familie ikke var der for mig. Derfor søgte jeg hjælp hos kommunen. Kommunens 'hjælp' var dog ikke noget for mig, og jeg erkendte, jeg måske ikke var så syg, som jeg gik og troede. Jeg rejste hastigt væk og boede hos venner og slægtninge, der bekræftede mit indtryk: Jeg fejlede ikke noget, og det var kommunen, der var galt på den, når de ikke ville lade mig være i fred. Jeg har aldrig før været i kontakt med socialvæsenet, indlagt på en psykiatrisk afdeling eller andet. Jeg blev udsat for et justitsmord, fordi jeg havde en psykiatrisk diagnose og oplyste den til den lille kommune i Jylland, jeg var flyttet til. Jeg føler mig 'voldtaget' med serviceloven. De krænkelser, hvoraf min egen praktiserende læges var de værste, kan jeg knap tænke på. Jeg har siden forsøgt at leve under jorden, da jeg ikke kan rumme de overgreb igen.

Jeg håber, I måske kan give mig lidt støtte og opbakning her. Jeg vil om muligt frabede mig opfordringer til at gå ind i systemet eller psykiatrien. Instanserne har øvet vold imod mig. Jeg skal dog ikke forhindre andre til frit at benytte systemet.
Græshoppa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 16:43   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
undskyld jeg spørger men hvad er dit eget mål
der er tre muligheder på en kommune
revalidering
flex
pension

hvis du mener du ikke er syg, så er det vel bare ud og søge et job
så skal du ikke have noget med kommunen at gøre
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 18:04   #6
Græshoppa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 23
Styrke: 14
Græshoppa er ny på vejen
Hej MTVRV1

Nope den er mere ond end som sådan... Jeg tør ikke tage bopæl i en ny kommune, fordi jeg frygter, min sagsbehandler i den gamle kommune vil tage kontakt hertil. Bare det at komme ind i systemet er nedbrydende i sig selv.

Ellers rejser jeg til udlandet. Jeg er ikke økonomisk afhængig af staten og har tidligere boet udenlands.

Øv, jeg synes bare det er mega hårdt det her. Jeg ville virkelig have brug for jeres støtte. Jeg går og skal finde ud af, om jeg tør blive i landet eller skal tage en frisk start et andet sted. Det er fandme ikke en nem beslutning, men jeg har brug for at kende lidt til lovgivningen omkring kommunal indgriben/serviceloven. Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen grænser for, hvor meget kommunen har lov til at rende én på dørene, presse og dele oplysninger?

Sidst redigeret af Stezu; 21-03-2011 kl. 12:18. Årsag: indlæg lagt sammen - brug evt. redigerfunktion ved tilføjelser
Græshoppa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 19:57   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
når du ikke får flere svar, er det nok fordi de fleste ikke kan finde hoved eller hale i din situation

1 du siger du ikke er syg
2 Jeg er ikke økonomisk afhængig af staten
alså så vil kommunen intet gøre i din sag
hvorfor skulle de det, når du ikke koster dem noget

men i forhold til hvad du skriver, må jeg nok indrømme en tur fordi psykiatrien
det vil være en god ting og få snakket ud omkring din situation
tror desværre ingen på K10 kan hjælpe dig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 20:24   #8
Græshoppa
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2011
Indlæg: 23
Styrke: 14
Græshoppa er ny på vejen
Min gamle kommune ringede i går og lagde en besked på min telefonsvarer. De sagde, de stod uden for min dør og bankede på, og at jeg godt måtte ringe tilbage. Nu har jeg bare ikke boet eller haft folkeregiseradresse der i et lille halvt år. Det er faktisk mærkeligt, for mit navn kan heller ikke være på postkassen...

Jeg ved, det kan være svært at forstå min situation, men det handler jo om et overgreb, jeg var udsat for. Mon ikke nogle kan være behjælpelige med paragraffer omkring serviceloven og måske en smule empati :-)

Sidst redigeret af Græshoppa; 22-02-2011 kl. 20:47.
Græshoppa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 21:33   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Græshoppa

Jeg har læst hele tråden flere gange.

Jeg fatter NADA.

Ved godt at jeg er fatsvag ind i mellem, men kan ikke finde ud af,
hvad det er du vil/beder om hjælp til.

Det er meget sparsomme oplysninger, du har givet,
og jeg kan ikke se nogen konkrete spørgsmål.
Citat:
Mon ikke nogle kan være behjælpelige med paragraffer omkring serviceloven
Jamen det kommer da an på, hvad problemet er ?

Serviceloven omhandler jo mange ting.
Citat:
Jeg går og skal finde ud af, om jeg tør blive i landet eller skal tage en frisk start et andet sted.
Hvad er det helt nøjagtigt, du er bange for ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 23:58   #10
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Igen er min bedste løsning, i første omgang en partsrepensentant.

Din gamle kommune har garenteret ingen interasse i dig i forhold til en evt sygedsag, med mindre de da har tænkt sig at leve op til at de er forpligtede til at hjælpe borgere de har grund til at tro ikke kan klare sig selv, og så ser jeg ikke den store grund til at frygte dem, for så vil de dig det kun godt, og så er det ikke så tosset at få snakket med dem.

Nej den er YDERST tvivlsom.

I stedet har jeg en rimelig god ide om at din gamle kommune vil dig noget andet, hvad det er kan jeg af gode grunde ikke vide, men et meget godt bud er penge, at de mener du skylder dem noget, i så fald er du altså nød til at få redet trådene ud, for ellers resikere du at lave det sådan at du slet ikke kan opholde dig i EU resten af dine dage, hvis du vil undgå fængsel.

Der er også den 3. mulighed at du reelt ikke aner hvad pokker de vil, og igen er den beste løsning altså at finde ud af hvad pokker de vil.

Til alle 3 er der 2 fornuftige løsninger, nu du selv er ude af stand til at snakke med dem, og det er:
1: At skrive til dem... hvad er det helt nøjagtigt i vil?
2: Få en partsrepensentant til inden at ringe eller skrive til dem, igen så du kan få fundet ud af hvad pokker det er de vil.
Får du en partsrepensentant til at ringe, så få vedkommende (som sagtens kan være din afdøde moster) til at optage samtalen, i den sammenhæng er det vigtigt at der bliver sagt hvilken dato det er, og hvad klokken er (så du har mulighed for at bruge det som et bevis i en evt anmeldelses sag mod din gamle kommune) Husk langt de flere mobiler kan optage samtalerne, så den er ikke så svær at kringle, og man behøver ikke fortælle at man optager.

Når du så har fundet ud af hvad det er de vil, kan du jo altid tage stilling til om du vil fordufte ud i det blå bag efter, for så ved du i det mindste hvad det er de vil.

Totalt at undgå din gamle kommune, uden først at finde ud af hvad de vil, kommer der absolut INTET godt ud af, vælger du den løsning, ja så har jeg også kun et svar... du er nød til at flutte ud af EU, og blive væk, kom aldrig inden for de grænser igen, resten af dine dage.
Er det den løsning du ønsker, er du naturligvis velkommen til det, men på mig virker det ret drastisk.

Der til skal du vide, at du jo er i din fulde ret til at få anonymt nr og adr (det sidste koster vist penge, dog skrevet uden jeg aner noget konkret om det, og du skal huske selv at bede om at få dig slettet fra telefonbøger osv osv) Lige som du IKKE er forpligtet til at åbne op for dem, KUN hvis de har politiet med SKAL du åbne (ellers sørger politiet for at der bliver åbnet) Men de får altså ikke politet med, med mindre du har gjort noget ulovligt, og skulle de nu alligevel, så har du vidner i form af betjenten/e, lige som du også der vil kunne optage samtalen.

Du giver udtryk for et ønske om §§ fra serviceloven, også her forstår jeg ikke hvad det er du vil de §§ skal omhandle, og om så jeg gjorde ville jeg alligevel skriv til dig at du bør sætte dig ned og selv læse den, for nok er der nogen der er godt inde i hvad der står, men ingen kan huskle samtlige §§ uden af, og kun meget få gider bruge deres tid på at læse det hele i gennem.
Så læs den selv i gennem, og grib vejledningen til den også, så skal du se, så støder du sikkert på det du mener, der står, der i, som du kan bruge, hvis ikke, ville vi her inde jo have lige så svært ved at finde det.

Du kan finde den under nyttige links, lige som du der kan finde links til en hel del andre nyttige love, OG en lovformlig blanket til partsrepensentant.

God læselyst *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
"Lad nu de svageste få fred" - godt læserbrev i JP -Henrik- Politik og Samfund 4 08-12-2010 18:55
Julen og dens fred Viper Alt det andet 28 24-12-2009 12:24
»Bare lad mig være i fred« Stella Politik og Samfund 9 10-09-2009 01:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension