K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2014, 19:29   #11
Snøffe
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
Snøffe er ny på vejen
Jeg er paranoid skizofren og er lige blevet førtidspensionist uden ressourceforløb og som 35-årig, jeg er blevet job prøvet, men blev psykotisk af at arbejde. Kommunen var meget forstående og ville ikke sende mig ud igen, så er meget tilfreds med forløbet og gode historier er der skam også.

Hilsen Snøffe
Snøffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 22:38   #12
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tillykke med pensionen
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2015, 08:05   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Portrætter af mennesker, der har berøring med det rummelige arbejdsmarked.

http://www.handivid.dk/job/mennesker/

Handicapidrættens Videncenter.

Inspirerende at læse disse portrætter.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-12-2016, 11:06   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Københavns kommune

http://www.k10.dk/showthread.php?t=34735

Citat:
"Der har været mange dårlige erfaringer med Københavns Kommune. Jeg vil beskrive en sag også fra Københavns Kommune som til sidst fik en lykkelig afslutning.

Jeg var bisidder i sagen."
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 30-01-2017, 19:29   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Så fik man hurtig førtidspension.....

http://www.k10.dk/showthread.php?p=351353#post351353

Så røg man i mål!

Røg på sygedagpenge for 9 måneder siden, rehabiliterings måde for halvanden uge siden, skulle ikke med op til mødet, i dag blev jeg tilkendt pension, så det gik hurtigt!!!
Er super glad :-)

Man bliver helt forvirret med de hurtige afgørelser, som vi ikke er vant til.

Mon en ny udvikling er startet?

Vi får se.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-05-2019, 19:36   #16
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Aalborg kommune indstiller sag til førtidspension udenom teamet

https://www.facebook.com/soc.mariann...863?__tn__=K-R


Marianne Stein, Socialrådgiver oplyser:

I går lavede jeg et opslag, hvor Aalborg kommune langt fra har gjort det godt nok.

Men ret skal være ret. For når selvsamme kommune også kan lave rigtig god sagsbehandling, så fortjener det sørme også spalteplads her på siden.

Min erfaring siger, desværre, at der er stor forskel på, om man som borger er endt i syltekrukken, Job og Aktivhuset ( kontanthjælpsmodtagere), eller om man er tilknyttet sygedagpengehuset på Vesterbro.

Denne sag, som jeg nu vil beskrive, hører til på Vesterbro - og det gør i øvrigt alle mine successager i Aalborg kommune.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-01-2023, 16:53   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Skizoid Personlighedsstruktur] Førtidspension tilkendt

https://www.k10.dk/showthread.php?p=374714#post374714

Hej,

Jeg har netop fået tilkendt førtidspension som 33-årig i Aarhus Kommune grundet psykisk sygdom. Sagsbehandlingen gik gnidningsfrit (andet end nogle måneders ventetid til rehabiliteringsmødet) og alle involveret har været overraskende rare.

I halvandet årti har jeg været løst tilknyttet psykiatrien grundet mine to diagnoser, Skizoid Personlighedsforstyrrelse og Angst, og gået nogle år i ambulant terapi og prøvet 12-15 slags psykofarmaka, 3 slags antidepressiva og 2 slags benzoer. Alt sammen uden virkning.

Terapeuten og jeg håbede begge på at terapien ville kunne stabilisere min tilknytning til arbejdsmarkedet da jeg brænder for mit fag og er særdeles kompetent i de korte, arbejdsdygtige perioder mellem svære depressioner og månedlange angstudfald.

August 2021 tog jeg kontakt til kommunen og forhørte mig om mulighederne for bl.a. kontanthjælp da mine udfordringer var for store til at kunne forsørge mig selv ved arbejde.

Sagsbehandleren, en ældre herre, var fantastisk nysgerrig og engageret i mig og min sag fra begyndelsen. Han aktiverede kontanthjælp og spurgte om jeg var interesseret i at tale om flexjobmuligheder eller sågar førtidspension. Få dage efter kom en arbejdsmarkedskonsulent på min sag, en enormt kærlig kvinde, der hurtigt fandt ud af at selv deltidsarbejde på en håndfuld timer om ugen var mere skadeligt end gavnligt.

Til et fællesmøde blev vi enige om at førtidspension var det rigtige for mig, baseret på halvandet årtis psykisk sygdom og mine gældende udfordringer, og sagsbehandleren begyndte straks at indhente alverdens papirer, journaludskrifter, osv.

Januar 2022, efter 4-5 måneders papirindsamling og telefonsamtaler med fælles udfyldning af skemaer, blev jeg kaldt til lægesamtale for lægeattesten (LÆ 265).

Juni 2022 blev måneden for det planlagte rehabiliteringsmøde. Mødelederen tog ordet efter en kort introduktion og ridsede min sag meget groft op og spurgte om det var korrekt hvorefter hun sagde at min sag var klokkeklar - førtidspensionen var 100% den rette løsning såfremt jeg ønskede den. Mødet tog 5-10 minutter alt i alt.

Siden starten af rejsen har jeg været fast læser på K10 og været rundt i samtlige kringelkroge for at aflure tips, tricks og generel information, og jeg må sige at stemningen herinde gjorde mig MEGET nervøs. Ja ligefrem urolig og usikker på min sag.

Jeg har ikke bedt om aktindsigt, læst nogle af mine papirer eller skulle holde nogen som helst i ørene; det hele har kørt glidende og alle parter i sagen har været lyttende, engagerede og fast besluttede på førtidspensionen.

10 måneder fra start til slut. Førtidspension. 33 år gammel. Aarhus Kommune fortjener en pris for håndteringen af min (og sandsynligvis de fleste andres) sag.


Tak, til Aarhusmand

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension