K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2014, 13:31   #1
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Ankestrylsen

Jeg har et par spørgmål om Ankestyrelsen:
Hvad er sagsbehandlingstid hvis en klage drejer sig om kommunes afslag om pensionsag?
Hvis det drejer sig om afvisning om sygedagpenge?
Hvis kommune afviser at yde økonomisk hjæp?

Man kan se i deres hjemmesider sagsbehandligstider for en række sager men ikke de sager der angår os nomalt.

Så vil jeg også spøge om en klager har lov til yderligere bemærkninger til sager?
Udbetaling Danmark har fastholdt sin afgørelse og sendt akter til Ankestyrelsen. (Det min første klage) Får jeg nu en kvitteringsbrev fra Ankestyrelen? Også mulighed for at tilføje bemærkning?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 14:08   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ankestyrelsen har "servicefrister"...

Kære Abdul

--- hvilket vil sige, at Ankestyrelsen kan med kort varsel, selv ændre deres sagsbehandlingsfrister. Alt efter hvor travlt de har.

Så uanset hvad, kan ingen nævne en frist, som skal overholdes fra Ankestyrelsen.

JO, du kan som part under hele forløbet indsende nye oplysninger til din sag, indtil ca 14 før en afgørelsen. (som du ikke kender) - men jo det kan du godt.

Held og lykke med din sag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 14:21   #3
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg har fået kvitteringsbrev fra Ankestyrelsen hvor der står, at hvis de ikke kan afgør inden 6 måneder, vil de skrive.
Jeg undrer mig bare, at kommune éller udbetaling Danmark ikke skal betale renter selv jeg får medhold i min klage hvis de skal betale med tilbagevirkende kraft.
Alle andre betale renter.
Kommune må heller ikke straffes selv de laver grov fejl.
Jeg kan se, kommune har alt for meget magt, måske også sagsbehandler
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 15:29   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja velkommen til det danske system...

Nej de skal ikke betale renter....de kan ikke straffes osv osv...

Nej det er ikke fair...men du kan ikke gøre noget ved det som tingene er i dag..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 15:42   #5
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Renter er "fortjeneste"

Der må ikke være gevinst for borgere, at klage over kommunen.

Af samme årsag, får man heller ikke erstatning.
Ja det er dybt uretfærdigt, at man selv står for de ekstra udgifter i perioden, hvor klagesagen kører, når det faktisk viser sig efterfølgende, at man får ret.

Men det er en blind gyde, medmindre du trækker dem i retten, og forsøger den vej, at få dit tab dækket.
Så drejer det sig om håndøre, så kan man lige så godt droppe det.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:05   #6
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Tror I, at den pågældende sagsbehandler får et næse hvis borger får medhold i sin klage?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:11   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er jeg ret sikker på at de ikke gør...får en "næse"...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:13   #8
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Nej, det gør sagsbehandleren ikke.
For i kommunens øjne, har de ikke tabt noget som helst, når en borger får medhold.
Tværtimod så vinder de økonomisk.

Så må du gøre op med dig selv, om det er retten eller økonomien du vægter højest
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:24   #9
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Straffelov 156 og 157
"§ 156. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, nægter eller undlader at opfylde pligt, som tjenesten eller hvervet medfører, eller at efterkomme lovlig tjenstlig befaling, straffes han med bøde eller fængsel indtil 4 måneder hæfte. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.
§ 156 er ændret fra d. 01.07.2001 ved lov nr. 433 af 31.05.2000 (Hæfte erstattet med fængsel indtil 4 måneder)
§ 157. Når nogen, som virker i offentlig tjeneste eller hverv, gør sig skyldig i grov eller oftere gentagen forsømmelse eller skødesløshed i tjenestens eller hvervets udførelse eller i overholdelsen af de pligter, som tjenesten eller hvervet medfører, straffes den pågældende med bøde eller fængsel indtil 4 måneder. Uden for foranstående bestemmelse falder hverv, hvis udførelse hviler på offentlige valg.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2014, 21:30   #10
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
En forvaltningsfejl kan ikke sættes op imod "nægter eller undlader at opfylde pligt"
I sidste ende er det jo en fejl, og der er plads til mange af disse i systemet.

En sagsbehandler misbruger jo ikke sit erhverv, ved at træffe en afgørelse, som er i uoverenstemmelse med det udfald du ønsker
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension