K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2010, 18:13   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
KH - aktivering - skånebehov

Hej

Jeg er lidt uforstående overfor indkaldelsen jeg dd har modtaget. Jeg skal møde på mandag til samtale omkring aktivering og hvad jeg selv har gjort for at komme i arbejde.

1) jeg har søgt førtidspension på det foreliggende grundlag. Kommunen mener dog ikke jeg har søgt det, selvom jeg har gjort det adskillige gange idet jeg rykker for en afgørelse.
I går skrev sagsbehandleren, at min ressourceprofil ikke var opdateret siden januar, hvorfor jeg ikke kan få en opdateret kopi. Hun skrev at min sag ligger hos lægekonsulenten og herefter skal den forbi pensionskonsulenten for at finde frem til hvad der mangler i min sag. Hun skriver at jeg undersøges iht til en § 18 hvad betyder det???

2) Mine skånebehov koster omkring 500.000 kr at etablere, derfor har de indtil nu ikke fulgt alle skånebehovene. De skriver i ressourceprofilen, at kommunen opfyldt de skånebehov, som de kunne, men det har ikke bragt mig tilbage på arbejdsmarkedet.

Er det en standard indkaldelse? De kan vel ikke aktivere mig uden, at tage hensyn til skånebehovene. De er utallige...... hvor der er mange pc, printere og andet udstyr som kører i samme rum eller i nærheden gør det umuligt for mig, at opholde mig der. (det var blot 1 eksempel).

Nogen der ved, hvad jeg kan forvente????

Skal siges jeg har gået på KH i godt 40 uger, men jeg er en match 3 efter ny skala (før var det match 5)

Hilsen

Den fortvivlede
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 20:34   #2
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Der er ting flere ting i det du skriver

Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Hej

Hejsa

Jeg er lidt uforstående overfor indkaldelsen jeg dd har modtaget. Jeg skal møde på mandag til samtale omkring aktivering og hvad jeg selv har gjort for at komme i arbejde.

Svar: Da du tilsidst skriver, at du har modtaget Kh i 40 uger antager jeg at du er havnet der pga. et sygedagpengestop ? og hvis du gør det, så kan man godt aktiveres men det forudsætter, at du ændre matchgruppe fra 3 til 2 og dette skal din sagabehandler oplyse dig om. Måske er det dette som der skal snakkes om på mødet.

Når man er i matcgruppe 2 kan man godt aktiveres, men det skal naturligvis være iden for de rammer du kan klare og dette skal der nok også snakkes om på mødet , idet jeg kan læse mig til, at du har massive skånehensyn.

Mht. til spørgsmålet om , hvad du har gjort for at komme i arbejde.. skal du IKKE gøre noget, når du er i matchgruppe 3 , så du har ikke gjort noget forkert der.


1) jeg har søgt førtidspension på det foreliggende grundlag. Kommunen mener dog ikke jeg har søgt det, selvom jeg har gjort det adskillige gange idet jeg rykker for en afgørelse.

Svar: Hvis du har søgt Fp på det foreliggende grundlag, har du vel en kopi af din ansøgning liggende og et kvitteringsvar fra kommunen, om at de har modtaget din ansøgning ?? Hvis Ja.. Bed den om at finde den promte.

I går skrev sagsbehandleren, at min ressourceprofil ikke var opdateret siden januar, hvorfor jeg ikke kan få en opdateret kopi. Hun skrev at min sag ligger hos lægekonsulenten og herefter skal den forbi pensionskonsulenten for at finde frem til hvad der mangler i min sag. Hun skriver at jeg undersøges iht til en § 18 hvad betyder det???

Svar: Hvis din ressourceprofil ikke er blevet opdateret i så lang tid, kan det jo skyldes 2 ting. >Sagsbehnadleren har "glemt" det eller der har ikke været sket ændringer, som skulle føre til en opdatering ..

Når din sagg ligger hos lægekonsulenten og skal til videre bedømmelse pensionskonsulenten, så er det fordi du skal ha en afklaring på om du er berettet til Fp.

§18 se dette link
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3757


2) Mine skånebehov koster omkring 500.000 kr at etablere, derfor har de indtil nu ikke fulgt alle skånebehovene. De skriver i ressourceprofilen, at kommunen opfyldt de skånebehov, som de kunne, men det har ikke bragt mig tilbage på arbejdsmarkedet.

Svar: Når De skriver i ressourceprofilen, at kommunen opfyldt de skånebehov, som de kunne, men det har ikke bragt dig tilbage på arbejdsmarkedet. Så kan jeg heller ikke se logigen i at spørge ind til , hvad du selv har gjort for at finde arbejde, - og kan ikke se hvor de vil finde arbejde til dig nu ....

Er det en standard indkaldelse? De kan vel ikke aktivere mig uden, at tage hensyn til skånebehovene. De er utallige...... hvor der er mange pc, printere og andet udstyr som kører i samme rum eller i nærheden gør det umuligt for mig, at opholde mig der. (det var blot 1 eksempel).

Svar: Ja det kunne det godt tyde på, at det der. men mød op til mødet og få afklaret hvad det er de vil dig
Nogen der ved, hvad jeg kan forvente????

Svar; Jeg ved ikke hvad du kan forvente fra kommunens side af, men hvis du møde velforberedt op, har du muligheden for at påvirke den evt. beslutning som sagsbh. træffer og er du lodret uenig i dette... ja så skal du klage, når du har fået afgørelsen på skrift. Skal siges jeg har gået på KH i godt 40 uger, men jeg er en match 3 efter ny skala (før var det match 5)

Hilsen

Den fortvivlede
Svar. Lad mig høre hvordan det gik
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig

Sidst redigeret af maybeline2you; 24-11-2010 kl. 20:39. Årsag: stave og markerings fejl
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 20:44   #3
Heslom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Heslom er ny på vejen
Ja

Ja, jeg er ret sikker på at det er en standardindkaldelse, så mød op til mødet og tal om situationen.

Ofte når vi ikke - i dagligdagen - at individualisere breve om samtaler, derfor kan de virke håbløse for nogen, når der står at samtalen drejer sig om at borgeren hurtigst muligt skal ud i ordinært arbejde.

Så.. ro på og tal med din socialrådgiver om situationen, håber I finder ud af en afklaring
Heslom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 21:44   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Heslom Se meddelelser
Ja, jeg er ret sikker på at det er en standardindkaldelse, så mød op til mødet og tal om situationen.
Mens jeg var ledig flekser fik jeg også sådan en standardskrivelse når jeg skulle indkaldes, i den stod der, at det var med henblik på ordinær beskæftigelse.
Hver eneste gang sendte jeg sagsbehandleren en mail hvori jeg skrev, at "medmindre i har inddraget min fleks-tilkendelse vil jeg gerne have oplyst hvad mødet drejer sig om".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2010, 21:51   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hmmmm

Match 3 ?? Så synes jeg da, at du skal oplyse din sagsbehandler, at når man er i match 3, så må de da ikke sende dig ud i aktivering eller noget? Når man er i match 3, så er man PASSIV.....

http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...-02-16pdf.ashx
(læs f.eks. side 4) (på side 8 nævnes der bla. også, at dem i match 3 er FRITAGET for rådighed og aktivering, men må gerne holde samtale med vedkommende)

Måske skulle du lige høre din læge ad, om hvad han/hun ville synes om, at du kom ud i aktivering - om du kan eller ej.

Kan se Maybeline allerede har nævnt noget om match 3.... sorry...

Sidst redigeret af curls; 24-11-2010 kl. 21:55.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 10:40   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvom, og/eller netop skal du IKKE aktiveres, når du er i match3, men have en afklaring af din arbejdsevne.

Dette skal også foregå på match 3.

Kommunen skal beslutte hvad der er relevant i forhold til din endelig afklaring.

Skulle det være en arbejdsprøvning, med afklaring af arbejdsevne, skal du blive i match3, fordi du jo netop stadig vurderes til ikke at have arbejdsevne.

Forskellen kan være, at dette skal dokumenteres, men det ændre ikke vurderet arbejdsevne, hvorfor du selvsagt skal blive i match3.

Du skal IKKE aktiveres, fordi du endnu IKKE har fået den afklaring DU HAR KRAV PÅ!

Det betyder, at du har et brev med(husk stempel og kopi til dig selv)hvor du påpeger midforståelsen vedr aktivering fremfor afklaring.

I brevet henviser du til din ansøgning vedr pension.

Herunder vil du gerne have et svar på, hvornår din ressourceprofil bliver opdateret.

Evt andre mangler vedr din sag, tilføjes i brev, således at I er på samme side.
dvs at sagsbehandler(forlang skriftlig besvarelse)er enig, eller i givet fald uenig, hvorfor hun SKRIFTLIG begrunder dette.

Ved enighed, kan hun blot indføje dette i journal, med henvisning til dit brev.
Og du FÅR KOPI AF JOURNALSKRIFT.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2010, 18:41   #7
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hmmmm

Match 3 ?? Så synes jeg da, at du skal oplyse din sagsbehandler, at når man er i match 3, så må de da ikke sende dig ud i aktivering eller noget? Når man er i match 3, så er man PASSIV.....

http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...-02-16pdf.ashx
(læs f.eks. side 4) (på side 8 nævnes der bla. også, at dem i match 3 er FRITAGET for rådighed og aktivering, men må gerne holde samtale med vedkommende)

Måske skulle du lige høre din læge ad, om hvad han/hun ville synes om, at du kom ud i aktivering - om du kan eller ej.

Kan se Maybeline allerede har nævnt noget om match 3.... sorry...

Hejsa Curls... :-)

Dejlig at du også har haft glæde af mit link vedr. match grupper :-) :-) så skidt med at du svare på det samme som mig .. .. Du ved nok ....

GENTAGELSE FREMMER FORSTÅELSEN

M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 19:23   #8
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Jeg er stadig en match 3.

KH er en dejlig sovepude for kommunen. Jeg har mistet alt og de "griner bare". Jeg er bange for, at jeg er parkeret her de næste mange mange år.

Der sker nada i min sag. Til mødet fik jeg følgende besked. Kommunen X behandler ikke min førtidspension på det foreliggende grundlag, da man ikke mener, at der er en uoverensstemmelse mellem kommunen og borgeren.

Nu kan jeg bare vente på, at de engang får taget sig sammen, til at få sagen med på mødet med fleksudvalget. De kræver nok yderligere arbejdsprøvninger.
__________________
Lykken er som en lille fugl, den flyver og kommer tilbage.Gid den hos dig må finde et skjul og blive der alle sine dage
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 19:42   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Jeg er stadig en match 3.

KH er en dejlig sovepude for kommunen. Jeg har mistet alt og de "griner bare". Jeg er bange for, at jeg er parkeret her de næste mange mange år.

Der sker nada i min sag. Til mødet fik jeg følgende besked. Kommunen X behandler ikke min førtidspension på det foreliggende grundlag, da man ikke mener, at der er en uoverensstemmelse mellem kommunen og borgeren.

Nu kan jeg bare vente på, at de engang får taget sig sammen, til at få sagen med på mødet med fleksudvalget. De kræver nok yderligere arbejdsprøvninger.
uanset hvad skal kommunen give en afgørelse på en §17 og foreliggende grundlag. Ellers kan man heller ikke anke et evt afslag
den holder bare ikke
hvis jeg ikke havde søgt en §17 var jeg heller ikke kommet videre
der fik jeg nemlig oplyst hvad der manglede til pension
bliver nok indstillet til pension i januar

Sidst redigeret af MTVRV1; 21-12-2010 kl. 19:44.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2010, 22:09   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af V_Brask Se meddelelser
Der sker nada i min sag. Til mødet fik jeg følgende besked. Kommunen X behandler ikke min førtidspension på det foreliggende grundlag, da man ikke mener, at der er en uoverensstemmelse mellem kommunen og borgeren.
Så er det nu du sender en mail til sb, noget i denne stil:

"På vores møde forstod jeg det sådan, at kommunen ikke vil behandle min ansøgning om førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag, har jeg forstået dette korrekt.

Jeg spørger fordi jeg ikke synes, at denne udtalelse stemmer overens med det der står i pensionslovens §17, som er citeret her:

"§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.""

M.v.h. V Brask
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning Vs. skånebehov. FrkSilverfox Alt det andet 9 12-06-2012 17:26
Skal skånebehov respekteres? Vovse Alt det andet 7 27-01-2011 21:38
Skånebehov/regler/lov? Nessa12 Alt det andet 27 17-08-2010 23:00
Skånebehov ??? Multe Spørgsmål ang fleksjob 0 24-02-2010 14:35
Transport som skånebehov... Multe Spørgsmål ang fleksjob 14 03-02-2010 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension