K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-09-2009, 10:48   #11
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære CHNEVIDE, du kan finde reglerne for opfølgning i sygedagpengeloven kapitel 6, § 13 https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K6 ... der er dog sket nogle ændringer, som jeg lige skal have lidt mere styr på, for reglerne omkring opfølgning er blevet skærpet; men jeg prøver at se, hvad jeg kan finde ud af

Varme hilsner Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 11:36   #12
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Hyanna.
Tusind tak for hjælpen:-)

MVH Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2009, 14:20   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Ang. flytning fra kategori var det tilfældigt at jeg opdagede det så nej jeg er ikke parthørt i denne, skulle jeg have været det???
Næ, det tror jeg ikke, men HVIS der træffes en afgørelse i din sag, så kan du samtidig klage over kategorien.

Det ligger der en principafgørelse om fra Ankestyrelsen (se evt. under "nyt om loven").

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2009, 23:01   #14
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej til alle.

Så melder jeg mig lige på banen igen:-)
Jeg har sendt brevet til anden aktør om at de ikke overholder opfølgnings samtalerne og jeg mener at det er smøl fra deres side af, og at jeg forventer en opfølgnings samtale således at jeg kan få klarhed omkring min fremtid. (nu 12 uger siden min sidste opfølgnings samtale)
Jeg har ligeledes i brevet gjort opmærksom på at det er 3. brev jeg har skrevet uden at få svar.
Status er idag.

3 ubesvarede breve.
Indeholdende spørgsmål vedr. min arbejdsprøvning, manglende status rapport derfra.
Manglende navn på ny sagsbehandler(jeg aner ikke hvem der er min sagsbehandler)
Ikke overholdelse af de mest elementære regler.

Så hvad gør jeg nu???

Anden aktør har til torsdag så er de 10 dage gået og jeg er så småt ved at begynde og lægge hånd på et brev stilet til kommunal bestyrelsen eller hvem er det lige jeg klager til, det er jeg lidt i tvivl om.

Håber I herinde nok engang kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
MVH Chenvide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 07:39   #15
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej Igen.
Jeg har nu fundet ud af, tror jeg nok:-) at klagen over kommune og anden aktør skal sendes til det Sociale Nævn.
Dog kan jeg ikke forstå at klagen i første omgang skal til det mit lokal område/kommune for om de er enig i klagen??
Naturligvis er de ikke enig i klagen når jeg klager over "systemet"
Ja undskylder hvis jeg har misforstået noget, men det er sgi da spild af tid, og så har de endda 4 uger til at se på sagen i:-)

MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 10:23   #16
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHNEVIDE Se meddelelser
Dog kan jeg ikke forstå at klagen i første omgang skal til det mit lokal område/kommune for om de er enig i klagen??
Det er fordi at de skal have mulighed for at revurdere sagen, vurdere om du har ret i din klage.

Jeg har søgt om enkeltydelse mange gange (tandlægeregninger), og har fået afslag næsten lige så mange gange, og hver eneste gang har jeg anket.

De fleste gange har jeg fået medhold i min klage ved kommunens revurdering, så den aldrig er nået videre.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 11:01   #17
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Aktindsigt

Har du bedt om aktindsigt i forbindelse med sagen Chnehvide?

Ellers bør du nok gøre det. Det samme gælder hvis anken går videre til ankenævnet. I samme øjeblik du får bekræftelse på at de har modtaget sagen til behandling, sender du også DEM en begæring om aktindsigt. Fidusen er at du så har en kopi fra kommunen af hvad de har af papirer i sagen, og samtidig en kopi fra ankenævnet om hvad de har af papirer. Så kan du nemlig se om kommunen har udeladt nogle papirer i ankesagen og gøre ankenævnet opmærksom på at papirer der gavner din sag ikke er medsendt fra kommunen

En ide du kan bruge?

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 13:19   #18
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Tak for jeres svar.

Jeg ved sgi snart ikke om jeg skal grine eller græde.
Jeg sidder p.t i papirer til op over begge ører for at finde hoved og hale i min egen sag/mit eget liv igennem de sidste 5 år.
Overskuddet til det er der ikke men grundet systemet er man jo nødt til at forsøge at sparke gang i et eller andet.

Jeg har aktindsigt i min sag og har fået af vide at alle papirer er udleveret til mig, med ingen undtagelser.

Min klage kommer jo slet og ret til at gå ud på at klage over et system og et langvarigt sygdomsforløb som slet og ret er løbet helt af sporet.
Jeg har været sygemeldt i 5 år og bliver konstant syltet af systemet og det holder jeg ganske enkelt ikke til i længden.
Lige p.t er jeg hos anden aktør som tilsynesladende også er ligeglad med min eksistens, ihvertfald reagere de ikke på sendte breve.

Så jo.... alle råd kan bruges og jeg vil da søge aktindsigt hos ankenævnet hvis min klage når så langt. (dette vidste jeg ikke man kunne)

Så tak endnu engang for hjælpen.

Chnevide.
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 17:24   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lige først det her link til klage og hvordan sagsbehandling skal/bør forløbe
http://www.scleroseforeningen.dk/Liv...fgorelser.aspx

Og hvis jeg har forstået dig ret så er det behandlingen af din sag du vil klage over og ikke en afgørelse ..

Og så er det borgmesteren som den ansvarlige myndighed du skal klage til , samtidig ville jeg sende kopi af klagen til sagsbehandler og dennes chef samt hele kommunalbestyrelsen ...

Og jeg ville gøre opmærksom på at hvis og så frem at der ikke rettes gevaldigt op på sagsbehandlingen vil jeg klage videre til ombudsmanden ...
  Besvar med citat
Gammel 17-09-2009, 17:58   #20
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHNEVIDE Se meddelelser
Hej Igen.
Jeg har nu fundet ud af, tror jeg nok:-) at klagen over kommune og anden aktør skal sendes til det Sociale Nævn.
Dog kan jeg ikke forstå at klagen i første omgang skal til det mit lokal område/kommune for om de er enig i klagen??
Naturligvis er de ikke enig i klagen når jeg klager over "systemet"
Ja undskylder hvis jeg har misforstået noget, men det er sgi da spild af tid, og så har de endda 4 uger til at se på sagen i:-)

MVH Chnevide
Hej Chnevide.
Har læst din tråd, og jeg er vist også nået frem til det som Heidien, at du vil klage over selve en dårlig sagsbehandling, ikk sandt? Her kan man ikke klage til det sociale nævn eller beskæftigelsesnævnet, men som Heidien siger, kan man klage over sagsbehandlingen til borgmesteren. Du kan skrive til borgmesteren og forklare forløbet, hvordan sagsbehandlingen har været osv..

Det er kun, når du feks. har fået afslag på noget, feks. førtidspension, forlængelse af sygedagpenge osv., at du kan klage over afgørelsen. Det er her kommunen kan gå ind og revurdere den i 4 uger, og hvis de fastholdt, så skulle klagen videresendes til nævnet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
opfølgning af FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-07-2011 08:55
Opfølgning under arbejdsprøvning V_Brask Alt det andet 11 15-12-2009 23:16
Opfølgning Skovgård Er det overhovdet til at få fleksjob? 48 11-03-2008 13:45
Sådan straffes kommuner ved manglende opfølgning på fleksere zuza Politik og Samfund 2 11-03-2008 13:26
Manglende opfølgning lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 20-01-2008 17:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension