K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2009, 00:59   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ja kan da godt forstå det er forvirrende da....... At alle 3 vurderinger står deri. Hvad vil han mon egentlig.

Søgte du selv indstilling til førtidspension? Hvis ja, så må de jo ikke stoppe sygedagpenge......

Curls nu prøver jeg lige at se om jeg kan følge med mit eget hoved og hjerne her, men bliver det helt russisk så må vi prøve på et andet tidspunkt igen så kan du lige se om du kan følge mig og om du kan forklare mig hvor det går skævt og alt høre under beskæftigelses loven ikk .. (siger ikke at du ikke har ret , det kan jeg slet ikke pt , men siger at sådan køre min sag i hvert fald ikke og heller ikke de mennesker jeg kender her i kommunen )


Starter lige med den her , det med rødt er mine kommentar


§ 1. Formålet med denne lov er

1) at forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse, og


Her vil jeg mene at folk med nedsat arbejdsevne pga sygdom eller psykisk ustabilitet kommer ind ikk ?
Og vi er enige om at det er socialloven og derfor social afsnittet der har ansvaret her ikk ?


2) at skabe et økonomisk sikkerhedsnet for enhver, som ikke på anden måde kan skaffe det nødvendige til sig selv og sin familie.

Igen en kronisk syg (hvad enten det er en uden indtægt på kontanthjælp eller anden indkomst , har brug for et socialt sikkerheds net ikk ?

Stk. 2. Formålet med at give hjælp til forsørgelse er at sætte modtageren i stand til at klare sig selv. Modtageren og ægtefællen skal derfor efter evne udnytte og udvikle deres arbejdsevne, herunder ved at tage imod tilbud om arbejde eller tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.


Med denne stk 2 ryger man så over i beskæftigelses afsnittet og der overtager de så arbejdet med at finde job, praktik, arbejds prøvning eller andet.
Denne hjælp skal de jo vide hvad er , derfor har man handleplaner eller ressourceprofiler med som er udarbejdet i samarbejde med social afdelingen og de ved hvad det er de skal kigge efter af praktik, job eller arbejds prøvning der står retningslinjer til det fra social afdelingen har jeg ikke ret ?


Stk. 3. Modtageren skal ud fra sine behov og forudsætninger have mulighed for indflydelse og medansvar ved tilrettelæggelsen af hjælpen.

Ja den taler jo så for sig selv

Så tager jeg lige den her med

§ 141. Når der ydes hjælp til personer under 65 år, efter afsnit V, skal kommunalbestyrelsen som led i indsatsen skønne, om det er hensigtsmæssigt at tilbyde at udarbejde en handleplan for indsatsen, jf. dog stk. 2. Ved denne vurdering skal der tages hensyn til borgerens ønske om en handleplan samt karakteren og omfanget af indsatsen.


Samarbejde mellem social afdeling og borger

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde at udarbejde en handleplan, når hjælpen ydes til

1) personer med betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller


Flekser eller kronisk syge kontanthjælpsmodtagere

2) personer med alvorlige sociale problemer, der ikke eller kun med betydelig støtte kan opholde sig i egen bolig, eller som i øvrigt har behov for betydelig støtte for at forbedre de personlige udviklingsmuligheder.

Igen mange kontanthjælpsmodtagere med kronisk især psykisk sygdom

Stk. 3. Handleplanen skal angive

1) formålet med indsatsen,

2) hvilken indsats der er nødvendig for at opnå formålet,

3) den forventede varighed af indsatsen og

4) andre særlige forhold vedrørende boform, beskæftigelse, personlig hjælp, behandling, hjælpemidler m.v.

Stk. 4. Handleplanen bør udarbejdes ud fra borgerens forudsætninger og så vidt muligt i samarbejde med denne.


Ved godt at serviceloven ikke er socialloven men hvis du stiller det sådan her op så kan jeg ikke se hvor i loven det fremgår at syge mennesker feks høre ind under beskæftigelsesloven ..

Ja når de er afklaret eller når de skal afklares men der i øvrigt er lavet en handleplan for dem sammen med socialafdelingen ....

I Hyannas tilfælde vil jeg da mene at nu hun er på kontanthjælp så er det sagsbehandler i kontanthjælps afsnittet der sammen med hende skal lave en handleplan for hvad der skal ske, finder de så ud af at det skal være en arbejds prøvning så skal jobcenteret finde dette sted, jobkonsulent skal så følge op på det ,men alt skal rapporteres tilbage til sagsbehandler ...

Sådan er det i hvert fald gået i hver eneste tilfælde jeg kender til ...

kan du ikke vise mig hvor det står at syge mennesker (det sig være den ene eller den anden slags ) høre under beskæftigelse/jobcenter...

Jeg har som ledig flekser været under jobcenter men i det øjeblik jeg blev ydlerig syg kom jeg til social afdelingen og dernæst syge opfølgning ..

de har lavet handleplaner og har sendt resultatet af disse videre til jobcenter så jobcenter har vidst hvad de skulle kigge efter...

Nogle kommuner har sagsbehandlere og jobkonsulenter i samme afdeling på kommunen og hvordan man gør her ved jeg ikke ...

Og jeg ved heller ikke om jeg helt og aldeles misforstår dig
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 02:14   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
he-he... altså VKO mener jo, at ALLE problemer kan løses vha. arbejde, derfor har man endda overført førtidspension, boligsikring mv. ind under Beskæftigelsesministeriet... FRA Socialministeriet.

Mit indtryk er, at ALLE uden arbejde, der søger om penge, begynder på jobcentret... også hjælpemidler, som kan lette arbejdet/skaffe arbejde.

Så mit bud er, at kommunernes indretning afspejler ministeriernes.

Hyanna...

Ressourceprofilen SKAL ved afslag på førtidspension - ligesom brevet med afslag på pension - beskrive konkrete jobfunktioner, der kan gøre borgeren selvforsørgende.

Så der SKAL være en plan for, hvordan man kommer til at kunne udføre disse jobfunktioner. Det kan være behandling, uddannelse, oplæring i virksomhedspraktik, hjælpemidler mv.

Det er IKKE nok "bare" at smide folk på kontanthjælp UDEN ovenstående.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 03:05   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen det kan da tænkes i har ret , to mod en heldigvis har min kommune ikke opdagede det så , og jeg skal ikke gøre dem opmærksom på det...

eller også er det bare lykkedes mig at overbevise dem om det modsatte og det vil jeg så heller ikke gøre dem opmærksom på
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 08:41   #24
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Min handleplan

Min kære gl. dejlige kommune, =før sammenlægningen, sendt mig på kursus på Bomi i Roskilde i 3 mdr. Der skulle så i fællesskab laves Ressourceprofil = Var et krav fra regeringen, for et par år siden. Den skulle beskrive ressourcer, bariere, kompetencer osv.
Skulle ende med = Handleplan for fremtiden mht. afklaring, praktikplads osv.
Det hedder sig:Ressourceprofilen, skal bruges som et arbejdsredskab = Borger & Sagsbehandler, da den skal, forenkle Arbejdsgangen. = I princippet, skal Sagsbehandleren have læst den igennem inden møde med borgeren, så Sagsbehandleren er forberedt på mødet. Nemmere, når man får ny sagsbehandler = andre skifter trusser.
Næste gang I skal til møde, lad Sagsbehandleren starte... = Som regel siger de: Nå, fortæl lige lidt om "situation" = Kig hende/ham i øjnene, = Spørg: Det har du vel læst - set i min Ressourceprofil!!! De får røde ører - bliver usikre, prøver at krybe udenom.
Første gang jeg gjorde det, sagde hun: Jeg er ked af det, men har ikke haft tid, jeg begyndte at græde. Snakkede lidt frem & tilbage om mine frustrationer, over at skulle gentage mig selv i en uendelighed. Hun sagde: Ved du hvad, vi aftaler ny tid, og så har jeg gennemlæst profil, og er forberedt.

Ressourceprofilen osv. var igennem lægekonsulenten på Bomi, for at se om, de hensyn osv., der var skrevet ind, svarede overens med diagnose osv.

Det hele skulle ende ud i møde med kursusleder, sagsbehandler kommune og mig + jeg havde min mand med, 4 øre høre mere end 2.

Havde forberedt mig grundigt hjemmefra, med at lave oplæg med forside, besktående af puslespilsbrikker, oplæg og afslutning.
Det tog "FUSEN", på dem, men som kursusleder sagde, set i bakspejlet, kom det ikke bag på hende, at jeg havde gjort som jeg havde.

Det var dengang. At der røg lidt propper indover 1½ år efter, samt vi kom i ny kommune, der ikke regner svage borgere for Nada. Har ikke gjort sagen bedre.

Vil lige tilføje med store bogstaver: Skulle der ske ændringer i ens helbredstilstand = BORGERERENS EGET ANSVAR: AT RESSOURCEPROFILEN BLIVER AJOURFØRT.
Husk at få kopi, så I kan sikre Jer, at ændringerne er AJOURFFØRT.

__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Lotus; 10-12-2009 kl. 08:49.
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 09:15   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus Se meddelelser
Vil lige tilføje med store bogstaver: Skulle der ske ændringer i ens helbredstilstand = BORGERERENS EGET ANSVAR: AT RESSOURCEPROFILEN BLIVER AJOURFØRT.
Husk at få kopi, så I kan sikre Jer, at ændringerne er AJOURFFØRT.

Dette er nu ikke helt korrekt....

Se herunder hvordan det skal gøres...

Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne

Citat:
Beskrivelse, udvikling og vurdering af ressourcer

§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.

Stk. 2. I beskrivelsen og vurderingen af de udvalgte elementer skal indgå:

1) Borgerens faktiske ressourcer, der kan anvendes i forhold til arbejdsmarkedet.

2) Mulighederne for yderligere udvikling af borgerens ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.

3) Mulighederne for at reducere eller fjerne de barrierer, der kan gøre det vanskeligt for borgeren at anvende eller udvikle sine ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.

Stk. 3. Elementerne i ressourceprofilen beskrives og vurderes i en løbende fremadrettet proces i takt med afklaringen og udviklingen af borgerens ressourcer i forhold til kravene på arbejdsmarkedet. Borgerens eget bidrag til oplysning af sagen skal indarbejdes i ressourceprofilen.

Stk. 4. Kommunen skal på grundlag af den samlede beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen efter stk. 2 tage stilling til, om der er behov for at indhente yderligere oplysninger eller sætte aktiviteter i gang, der kan afklare eller forbedre borgerens arbejdsevne, jf. § 9.

Stk. 5. Til brug ved beskrivelse og vurdering af elementerne i ressourceprofilen skal kommunen tage stilling til hvilke oplysninger, der skal indhentes fra læge, hospital, revalideringsinstitution, virksomheder, de faglige organisationer, staten i jobcenteret, arbejdsløshedskassen m.fl.

Stk. 6. Der skal ikke indhentes flere oplysninger, end det er nødvendigt for at beskrive, udvikle og vurdere borgerens ressourcer som grundlag for vurdering af borgerens arbejdsevne.

Stk. 7. Der skal ikke indhentes yderligere oplysninger, hvis kommunen vurderer, at arbejdsevnen er tilstrækkelig til at kunne varetage et job på normale vilkår herunder efter overenskomsternes sociale kapitler.

Stk. 8. Kommunen skal forelægge den samlede beskrivelse og vurdering af ressourcer, udviklingsmuligheder og barrierer for borgeren. Hvis borgeren er uenig i beskrivelser og vurderinger, skal kommunen tage stilling til, om der er grundlag for at fastholde beskrivelsen og vurderingen på trods af uenigheden. Hvis kommunen vælger at fastholde beskrivelsen og vurderingen, skal borgerens bemærkninger tilføjes, således at de kan indgå i den samlede vurdering af arbejdsevnen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034 (linket er fundet under vores Nyttige Links)

Når dette er sagt....er det selvfølgelig i ens egen interesse at få oplyst alt til den der udfylder ressourceprofilen...

Men det er deres job at få udfyldt og opdateret ens ressourceprofil når der sker ændringer...

Ang det at få en kopi eller en kvittering...så skal man altså partshøres når der kommer nye ting til i ens ressourceprofil...og det er uanset om det er en selv der har oplyst de ting eller om det er noget sagsbehandler har sat ind...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 12:32   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har også lige været en tur igennem bomi roskilde (havde afsluttende møde for to uger siden så den er helt ny ) og mit møde foregik ikke helt på samme måde


Jeg fik ved første møde at vide at de havde læst min ressourceprofil , jeg var til møde med min egen sagsbehandler ved dem så det jeg ikke kunne huske eller lige havde tjek på det havde hun ....

bomi skrev ikke et ord i min profil (hvad de da heller ikke må da det er en fortrolig sag mellem kommune og borger med personfølsomme oplysninger ) bomi havde da også inden de læste den bedt om lov til at se den ....

mine lægepapir kom forbi deres lægekonsulent som konkluderede at han ikke kunne se at der var noget til hindre for at jeg fortsatte i fleksjob evt med nye og flere skånehensyn ...

da jeg var færdig ved bomi var der en sektion der hed konklusioner til ressourceprofil og her havde de så skrevet hvad de så som mine barriere og mine ressourcer og til sidst konkluderede om hvorvidt de mente at de ressourcer kunne bruges i et reelt job ...

for to uger siden havde jeg så besøg af min sagsbehandler fra bomi og hende fra kommunen og hun havde så fået papir fra bomi om min arbejdsprøvning og det de mente var relevant for min ressourceprofil , det skulle hun så når de sidste lægepapir var indhentet skrive ind i min ressourceprofil og ville så derefter videresende den til en der skulle skrive min pensions ansøgning (hvis der stod det i mine lægepapir som vi regnede med ) men inden hun sendte min ressourceprofil videre til hende der skriver min pensionsindstilling så skal den lige forbi mig til partshøring ....

Og det er så også bomi og det er også det jeg vil mene er den rette fremgangsmåde da det jo IKKE har noget med private aktøre at gøre at få skrevet ressourceprofil , det er ene og alene kommunens sagsbehandler der må det, husk mange oplysninger i den er fortrolige og intime oplysninger...

men det kan selvfølgelig bedst betale sig at lade den private aktør læse den og er det en privat aktør der skal finde job, ja så ville jeg kun tillade at konklusion og skånehensyn og arbejdstid kom til dem.. alt det andet rager ikke dem ...
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 15:22   #27
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Curls nu prøver jeg lige at se om jeg kan følge med mit eget hoved og hjerne her, men bliver det helt russisk så må vi prøve på et andet tidspunkt igen så kan du lige se om du kan følge mig og om du kan forklare mig hvor det går skævt og alt høre under beskæftigelses loven ikk .. (siger ikke at du ikke har ret , det kan jeg slet ikke pt , men siger at sådan køre min sag i hvert fald ikke og heller ikke de mennesker jeg kender her i kommunen )


Starter lige med den her , det med rødt er mine kommentar


§ 1. Formålet med denne lov er

1) at forebygge, at personer, der har eller kan få vanskeligheder ved at fastholde et arbejde, får behov for hjælp til forsørgelse, og


Her vil jeg mene at folk med nedsat arbejdsevne pga sygdom eller psykisk ustabilitet kommer ind ikk ?
Og vi er enige om at det er socialloven og derfor social afsnittet der har ansvaret her ikk ?


2) at skabe et økonomisk sikkerhedsnet for enhver, som ikke på anden måde kan skaffe det nødvendige til sig selv og sin familie.

Igen en kronisk syg (hvad enten det er en uden indtægt på kontanthjælp eller anden indkomst , har brug for et socialt sikkerheds net ikk ?

Stk. 2. Formålet med at give hjælp til forsørgelse er at sætte modtageren i stand til at klare sig selv. Modtageren og ægtefællen skal derfor efter evne udnytte og udvikle deres arbejdsevne, herunder ved at tage imod tilbud om arbejde eller tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.


Med denne stk 2 ryger man så over i beskæftigelses afsnittet og der overtager de så arbejdet med at finde job, praktik, arbejds prøvning eller andet.
Denne hjælp skal de jo vide hvad er , derfor har man handleplaner eller ressourceprofiler med som er udarbejdet i samarbejde med social afdelingen og de ved hvad det er de skal kigge efter af praktik, job eller arbejds prøvning der står retningslinjer til det fra social afdelingen har jeg ikke ret ?


Stk. 3. Modtageren skal ud fra sine behov og forudsætninger have mulighed for indflydelse og medansvar ved tilrettelæggelsen af hjælpen.

Ja den taler jo så for sig selv
Jeg har måtte lede efter, hvor du har ovenstående fra. Har du overhovedet LÆST, hvad jeg har skrevet i sidste indlæg? Kan ikke forstå, du henviser til samtalen mellem mig og Hyanna. For det er jo ikke noget med dit indlæg at gøre.
Ovenstående lov som du skriver er ikke fra serviceloven, men er fra lov om aktiv socialpolitik. Lov om aktiv socialpolitik er skrevet af beskæftigelsesministeriet.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Så tager jeg lige den her med

§ 141. Når der ydes hjælp til personer under 65 år, efter afsnit V, skal kommunalbestyrelsen som led i indsatsen skønne, om det er hensigtsmæssigt at tilbyde at udarbejde en handleplan for indsatsen, jf. dog stk. 2. Ved denne vurdering skal der tages hensyn til borgerens ønske om en handleplan samt karakteren og omfanget af indsatsen.

Ovenstående lov er fra serviceloven. Læs her hvad serviceloven drejer sig om. Hvis du selv går ind i serviceloven og læser § 1 står der jo det her:
(serviceloven)
§ 1. Formålet med denne lov er

1) at tilbyde rådgivning og støtte for at forebygge sociale problemer,

2) at tilbyde en række almene serviceydelser, der også kan have et forebyggende sigte, og

3) at tilgodese behov, der følger af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

Stk. 2. Formålet med hjælpen efter denne lov er at fremme den enkeltes mulighed for at klare sig selv eller at lette den daglige tilværelse og forbedre livskvaliteten.


Stk. 3. Hjælpen efter denne lov bygger på den enkeltes ansvar for sig selv og sin familie. Hjælpen tilrettelægges ud fra den enkelte persons behov og forudsætninger og i samarbejde med den enkelte.

Serviceloven er til folk med sociale problemer..... Ergo er der jo også handlingsplaner til folk, som er i misbrug, børn med sociale problemer, rådgivning for familieproblemer, problemer i hjemmet osv. Disse mennesker får jo OGSÅ hjælp til at komme videre i deres liv. De har jo også brug for handlingsplaner for at komme videre i deres liv. Det er jo ikke kun arbejdsløse, som skal hjælpes, der er sandelig mange andre områder. Har du fået kigget på den paragraf, jeg satte ind i sidste indlæg ang. fleksjob??? § 74c i lov om aktiv socialpolitik.......Den henviser jo videre til beskæftigelsesloven. Så når det drejer sig om fleksjob henvisning, arbejder de efter aktiv om socialpolitik OG beskæftigelsesloven. IKKE serviceloven.
Serviceloven er udarbejdet af socialministeret og hører derfor under socialforvaltningen. Der står INTET om fleksjob i serviceloven. Hanlingsplaner ang. med henblik på fleksjob står i beskæftigelsesloven........... Gider ikke bruge tid på at finde det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Samarbejde mellem social afdeling og borger

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde at udarbejde en handleplan, når hjælpen ydes til

1) personer med betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller


Flekser eller kronisk syge kontanthjælpsmodtagere

2) personer med alvorlige sociale problemer, der ikke eller kun med betydelig støtte kan opholde sig i egen bolig, eller som i øvrigt har behov for betydelig støtte for at forbedre de personlige udviklingsmuligheder.

Igen mange kontanthjælpsmodtagere med kronisk især psykisk sygdom

Stk. 3. Handleplanen skal angive

1) formålet med indsatsen,

2) hvilken indsats der er nødvendig for at opnå formålet,

3) den forventede varighed af indsatsen og

4) andre særlige forhold vedrørende boform, beskæftigelse, personlig hjælp, behandling, hjælpemidler m.v.

Stk. 4. Handleplanen bør udarbejdes ud fra borgerens forudsætninger og så vidt muligt i samarbejde med denne.


Ved godt at serviceloven ikke er socialloven men hvis du stiller det sådan her op så kan jeg ikke se hvor i loven det fremgår at syge mennesker feks høre ind under beskæftigelsesloven ..

Ja når de er afklaret eller når de skal afklares men der i øvrigt er lavet en handleplan for dem sammen med socialafdelingen ....
Ovenstående lov er fra serviceloven, der står intet om fleksjob i § 141. Det er simpelthen for folk med sociale problemer i forbindelse med § 1 i serviceloven.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
I Hyannas tilfælde vil jeg da mene at nu hun er på kontanthjælp så er det sagsbehandler i kontanthjælps afsnittet der sammen med hende skal lave en handleplan for hvad der skal ske, finder de så ud af at det skal være en arbejds prøvning så skal jobcenteret finde dette sted, jobkonsulent skal så følge op på det ,men alt skal rapporteres tilbage til sagsbehandler ...

Sådan er det i hvert fald gået i hver eneste tilfælde jeg kender til ...

kan du ikke vise mig hvor det står at syge mennesker (det sig være den ene eller den anden slags ) høre under beskæftigelse/jobcenter...

Jeg har som ledig flekser været under jobcenter men i det øjeblik jeg blev ydlerig syg kom jeg til social afdelingen og dernæst syge opfølgning ..

de har lavet handleplaner og har sendt resultatet af disse videre til jobcenter så jobcenter har vidst hvad de skulle kigge efter...

Nogle kommuner har sagsbehandlere og jobkonsulenter i samme afdeling på kommunen og hvordan man gør her ved jeg ikke ...

Og jeg ved heller ikke om jeg helt og aldeles misforstår dig
Jeg ved ikke hvad du vil hen med samtalen mellem Hyanna og mig, for der var ikke tale om at henvise til nogen lov overhovedet. Bare en ganske alm. snak om Hyannas sag.
Det kan godt være, det hedder kontanthjælpafsnittet, men det hører stadig under beskæftigelsesministeret. Du kan selv finde rundt på www.bm.dk og www.vfm.dk og se, hvor de hører hjemme. Det er kun på bm.dk der nævnes kontanthjælp, så det er deres område. Hvis det var det du mente, at kontanthjælp hører under serviceloven? Ja jeg ved ikke, hvad du mener.

Sidst redigeret af curls; 10-12-2009 kl. 15:26.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Handleplan for Slagelse jobcenter archibald Politik og Samfund 0 24-03-2012 16:54
Handleplan? phhmw Et godt link! 0 14-12-2010 09:57
Handleplan? popiae Alt det andet 7 29-09-2010 22:56
Hvad er social handleplan? annagw Alt det andet 1 18-09-2010 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension