K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2009, 08:17   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen hvis de skriver sådan i dine papirer...så er det helt sikkert at kommunen bare er ude på at sparer nogle penge...når de holder dig på kontanthjælp...

Når der skrives sådan i en sag...ja så bør kommunen jo af sig selv indstille dig til pension...

Så ud fra det du siger der står i papirerne i din sag...ja så vil de få svært ved at give dig et afslag på en pension...

Også god weekend til dig....og alle andre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 13:47   #12
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Nu kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad fan... (pokker) betyder dette, troede det var socialforv. der skulle tage pension op til behandling, nu fatter jeg ikke en bjælde og manden er gået på weekend....

Kære xx. Din ansøgning om førtidspension vil kunne blive behandlet her i Jobcenter skelbækgade den 17.3. Såfremt der skulle blive behov for yderligere oplysninger (hvilket jeg ikke tror er nødvendigt), vil jeg fremsende en samtykkeerklæring til dig hvorefter din ansøgning vil blive behandlet i.h.t. § 17.1.1/§ 18.

God week-end. Venlig hilsen
__________________

Sidst redigeret af Nusli; 13-03-2009 kl. 13:49. Årsag: Fjernelse af sagsbehandlernavn
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2009, 14:31   #13
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Ja, det er korrekt - det er socialforvaltning der tager sig af den slags i Københavns Kommune. Men det er sandsynligvis videre-ekspedition og "indstilling" til socialforvaltning, der sker på mødet. Som jeg har forstået det, så tages beslutning ofte de facto i jobcenteret, og effektueres så bare af socialforvaltningen.

Det her

Citat:
vil jeg fremsende en samtykkeerklæring til dig hvorefter din ansøgning vil blive behandlet i.h.t. § 17.1.1/§ 18.
Lyder dog skummelt. Du har skrevet at du søger på det foreliggende grundlag?
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2009, 08:41   #14
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Ja det er jo netop det jeg ikke forstår, sagsbehandleren sagde tidligere, at hvis den ikke gik igennem på det foreliggende grundlag, så ville de indstille mig efter en § 18 fordi jeg bestemt efter hans mening bør kunne få pension, men at §17 skulle behandles efter 3 mdr og §18 kunne trække ud i lang tid, derfor valgte han den løsning- men jeg er jo forvirret på topplan da jeg ikke anede at det var mig selv der søgte, men Web har heldigvis givet mig lidt ro, så det var egentlig bare et spørgsmål om hvorvidt det kan lade sig gøre at få afslag på §17 og om så Jobcentret kan indstille efter § 18, den er jeg nemlig også meget i tvivl om...

God weekend til alle
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 17:17   #15
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Afslag

I dag fik jeg så afgørelsen, det var blankt afslag fra visitationsteamet til at indstille mig via §18, så sagsbehandleren har stoppet §17 ansøgningen, fordi han erkender at den så heller ikke går igennem.

Jeg skal yderligere afklares og arbejdsprøves selv om deres egne lægekonsulenter har skrevet at det vil forværre min(e) sygdom(me) samt at min erhvervsevne er nedsat til det ubetydelige uden mulighed for bedring.
Imens skal jeg forvente at skulle aktiveres for fortsat kunne at kunne få kontanthjælp *suk*

Sagsbehandleren var selv meget forbløffet over og ked af at den ikke gik igennem....

Godt solen i det mindste skinner
__________________
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 17:28   #16
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Hej Nusli

Det var da en kedelig udvikling i din sag...
Men synes nu din sagsbehandler roder lidt rundt i tingene og ikke helt er klar over hvad han har med at gøre...
Der er da langt mere grund til at fastholde den efter §17 når de ikke vil indstille dig efter §18 så synes da egentligt du skulle overveje at fastholde den ansøgning efter §17 så du kan få behandlet din sag... det kunne jo være den gik igennem evt med en anke...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 17:31   #17
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
De forskellige visitationsteams i København lader ingen komme igennem, med mindre de er arbejdsprøvet. Det lader til at være deres standard modus operandi. Så er det lige meget hvad lægerne skriver.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 17:40   #18
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
de er meget hårde i København ...umenneskelige ...det er fordi de har lægekonsulent bla. JENS BANG og nogle sagsbehandlere og en politik der er meget imod førtidspension til syge folk.
AFSLAG...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 17:54   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så må man bare klage, klage, klage og så klage... hele tiden... til alt der kan krybe og gå!

Hold for gud skyld øje med, om lægekonsulenten vurderer om du kan tåle arb. prøvning, for det må han/hun ikke vurdere, det er uddelegeret fra Karen Jespersen i skrivelse til lægekonsulenter om god praksis! Det SKAL overholdes!

Kræv at speciallægeerklæringer følges, eller bed om at få dem udført hvis dem du har ikke er gode nok... hvis DU mener at arb. prøvning vil forvære dit helbred yderligere, så er det DET du skal klage over...

Det virkede for mig, men nu er det godt nok også Næstved Kommune... men de har trods alt valgt at ændre synet på MIN sag, og indhente vurderingerne fra speciallægerne og fagfolkene.... ikke en s**** lægekonsulent!

Det er simpelthen utroligt, at det her bliver ved og ved med at kunne lade sig gøre for de skrappe kommuner...
  Besvar med citat
Gammel 19-03-2009, 18:00   #20
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nusli Se meddelelser
Jeg skal yderligere afklares og arbejdsprøves selv om deres egne lægekonsulenter har skrevet at det vil forværre min(e) sygdom(me) samt at min erhvervsevne er nedsat til det ubetydelige uden mulighed for bedring.
Hvis lægekonsulenterne har vurderet dette så vil det vel være lidt forkert at klage over dem selvom de måske ikke må lave de vurderinger...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension