K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2010, 15:15   #31
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Halse som jeg har skrevet, så kender jeg nogen det er ganske let for og som har overskredet de 5 uger; men jeg må bare konstatere, at vi ikke bliver enige, og at dine 99,9 er fuldstændig udokumenterede.

Jo kortere dagpengeperioden er, jo hurtigere finder de mennesker der kan finde job et job.

Det er særdeles let, at omgå reglerne hvis man har en siddende i DK til at "søge job" og åbne post, som jeg også har redegjort for andet steds.

Sidst redigeret af superhoax; 25-05-2010 kl. 15:17.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:18   #32
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jo kortere dagpengeperioden er, jo hurtigere finder de mennesker der kan finde job et job.
også det experterne siger og de ved jo mere end vi almindelige menesker gør ik ?
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:18   #33
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
@bib det strider lidt mod et rådighedskrav og meningen med at stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

@C.L.E.O Undskyld, hvis jeg var et lidt hård i filten, på lange stræk kan jeg godt følge dig

Der, hvor vandende skiller, er bare at du forudsætte at man skal være/ er arbejdsløs i over 2 år. Ellers kan det jo lige så godt betale sig at være forsikret i dag som i morgen.

Jeg har selv argumenteret for at mange højtuddannede burde have frihed til (med de risici det indbærer) at få sat deres dagpenge periode ned til eg. 1 år mod at få højere ydelse

Hvis man oppebærer en månedsløn på 60 til 80k før skat og man har sat sine udgifter derefter, så er dagpengesatsen immervæk ikke særlig høj.
Skulle højt uddannet have højer sats og i korter periode-mener du der skulle være en slags flex ydelse ? så skulle det være for alle ,men lidt snyd ikk hivs man kun er ledig 7 månder,men folk med noget højer løn kan jo betale eks,og få mere udbetalt. så der burde måske væer flere muligheder at vælge i mellem,bare ærveligt hvis men vælger forkert.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:25   #34
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
@Halse som jeg har skrevet, så kender jeg nogen det er ganske let for og som har overskredet de 5 uger; men jeg må bare konstatere, at vi ikke bliver enige, og at dine 99,9 er fuldstændig udokumenterede.

Jo kortere dagpengeperioden er, jo hurtigere finder de mennesker der kan finde job et job.

Det er særdeles let, at omgå reglerne hvis man har en siddende i DK til at "søge job" og åbne post, som jeg også har redegjort for andet steds.
Jeg troede, VKO ønskede at spare staten penge og ikke indførte det, fordi nogle få snyder.

Det er jo også forbudt at køre hurtigere, end skiltene på vejene viser, men mange kører jo alligevel for hurtigt - eller parkerer ulovligt.

Men så længe langt det største flertal overholder loven, så ligner det jo hetz at indføre økonomisk pisk.

Hvis een procent snyder, så straffes 99%, som ovenikøbet risikerer at blive hjemløse. Og DET er urimeligt.

Det er også urimeligt at straffe dem, som i forvejen ikke har råd til at få mad på bordet. Tjener man eks. 500.000, så kan man få mad på bordet, hvis man ikke har indrettet sig for dyrt.

Det er svært at se, hvor mange job der er skaffet til landet, eller meningsfuld aktivering, som skulle gøre det nemmere at finde arbejde.

Men jo... alle kan bidrage lidt - efter EVNE, blot man ikke fjerner "maden", hjemmet fra de økonomisk dårligst stillede.



PS... højtlønnede kan tegne ekstra-forsikring mod indtægtsnedgang... og har bedre råd til det.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:33   #35
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Zuza

Jeg tror VOK ønsker at tjene penge, og det gør man, når folk kommer hurtigere i arbejde

I praksis er det svært at tegne en forsikring, som dækker, da denne (også) er begrænset.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:46   #36
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
@ superhoax.

Jeg har bare svært ved at tro du modtager overførselsindkomst i Danmark. Eller måske er det bare fordi jeg synes det er super underligt at sige en gruppe på overførselsindkomst "klør røv", hvis man selv er på overførselsindkomst.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:52   #37
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@bib,

Citat:
@ superhoax.

Jeg har bare svært ved at tro du modtager overførselsindkomst i Danmark. Eller måske er det bare fordi jeg synes det er super underligt at sige en gruppe på overførselsindkomst "klør røv", hvis man selv er på overførselsindkomst.

Det må (igen) stå for din egen regning, da jeg aldrig har sagt ovenstående
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:54   #38
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
@Zuza

Jeg tror VOK ønsker at tjene penge, og det gør man, når folk kommer hurtigere i arbejde

I praksis er det svært at tegne en forsikring, som dækker, da denne (også) er begrænset.
Hvilket arbejde? Der er vist flere arbejdsløse end arbejdspladser, og der bliver flere og flere arbejdsløse.

Og hvis man ønsker FLERE ud på arbejdsmarkedet, som jo er et argument, så er det underligt, at man straffer børnefamilier så hårdt, for der kan det sandelig ikke betale sig at arbejde, men de "belønnes" for at gå hjemme og passe børn, fordi daginstitutioners høje takster og færre børnepenge PISKER til at gå hjemme

Det er da hat og briller.

Se her... og tjek debatten, hvad det koster børnefamilier med 1 barn under 2 år og et andet barn under 6 år.... og bemærk, at de har altså kun 2 børn.

http://www.bt.dk/politik/saadan-bliv...nechecken-ramt

Men een ting har jeg da opdaget, at man siger een ting til aviserne, og praksis er noget helt andet... også når der stemmes på Borgen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 15:58   #39
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
@Zuza, det er meget godt alt sammen; men det er jo slynget ud i den blå luft uden beregning.

For mig siger det mere om Helle Ib, end om noget andet.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2010, 16:08   #40
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
[B]
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax[/B
men jeg må bare konstatere, at vi ikke bliver enige, og at dine 99,9 % er fuldstændig udokumenterede.


Fuldstændigt korrekt. Mit tal var et skud fra hoften.
Jeg ville bare påpege at langt hovedparten af dagpengemodtagerne overholder 5 ugersreglen. Om ikke af lyst så af nød.
Økonomien på dagpenge er ikke til man kan holde ferie i udlandet i hele og halve år. Kun ganske få har råd til at holde bare 1 uges udlandsferie om året.
Og så er der jo lige aktiveringerne man bliver tvunget ud i nærmest fra 1. dag.
Hvor mange arbejdsløse kender lige en go' ven de kan få til at møde op til aktiveringerne 37 timer om ugen uden løn og udgive sig for at være den arbejdsløse , ikke bare i een uge men i mere end 2 år
Det må godt nok være nogle gode venner din arbejsløse omgangskreds har.

Jeg tror ærlig talt at "problemet" er forsvindene lille , og bemærker iøvrigt også at du ikke selv underbygger din påstand med dokumentation.

Sidst redigeret af halse; 25-05-2010 kl. 16:13.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
politikerne alligevel ikke ned i løn? sane Politik og Samfund 15 19-08-2010 12:23
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2010 14:24
Først indstilling til førtidspension fra Jobcenter og så ikke alligevel?? afrodite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 64 20-09-2008 03:19
Flytte men alligevel ikke? mimse Dit og Dat 4 05-05-2008 20:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension