K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2012, 15:34   #1
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
Fleksjob

Jeg undrer mig hvofor man kan ikke få fleksjob pga. fibromyalogi med mange smerter i hele kropen? og fibromyalogi er ikke anerkendt i danmark?

Er der nogle der har samme situation som mig der kan hjælpe? Er der nogle der har fået fleksjob? Og hvordan jeg skal takkle med kommunen om at få fleksjob?

Mange Tak
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 15:45   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
Jeg undrer mig hvofor man kan ikke få fleksjob pga. fibromyalogi med mange smerter i hele kropen? og fibromyalogi er ikke anerkendt i danmark?

Er der nogle der har samme situation som mig der kan hjælpe? Er der nogle der har fået fleksjob? Og hvordan jeg skal takkle med kommunen om at få fleksjob?

Mange Tak
Der er flere der har fået fleksjob på den baggrund.

Men det er korrekt at der ikke er enighed blandt lægerne om fibromyalgi.

Reglerne for tilkendelse af flekjob siger din tilstand skal være stationær (ikke flere behandlingsmuligheder) og din arbejdsevne skal være nedsat i let til moderat grad
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 17:33   #3
tulipana
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2010
Indlæg: 54
Styrke: 14
tulipana er ny på vejen
Hej Kære Ricky


Hvad betyder stationær" jeg forstå det ikke

Jeg har også været på hospital hos en ergoterp og hun har også vuderet om jeg har nedsatkræfter og bruger so meget energy til dagligt. Jeg ved det ikke om det hjælpe eller hvad?

TAK
tulipana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 18:37   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tulipana Se meddelelser
Hej Kære Ricky


Hvad betyder stationær" jeg forstå det ikke


TAK
At din lidelse er varig, og at der ikke findes behandlingsmuligheder.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 18:58   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Det er ikke din diagnose, de skal se på, men dine funktionsnedsættelser, sværhedsgraden i denne og om den er varig osv.

Der skal mindst 50 % nedsat arbejdsevne for at få et fleksjob. Alle andre muligheder skal være afprøvet før et fleksjob kan komme på tale. Men hvis de HAR erkendt, at du har et nedsat arbejdsevne og ikke kan arbejde i samme fag længere ( i det job, du havde eller har), så bør en revalidering i det mindste komme på bordet for at hjælpe dig i afklaringen. Og kan revalidering ikke hjælpe dig tilbage, kan fleksjob ordningen være en mulighed.

Men tal også med din læge om tingene, evt. også en speciallæge. Hvis kommunen skal indhente nogle lægeoplysninger om din funktionsnedsættelse, så er det meget godt, du kan nævne en speciallæge, som kan have stillet din diagnose, for de kan bedre forklare din funktionsnedsættelse - og ikke altid din egen læge.

Er der skånehensyn, der absolut skal overholdes, bør lægen indover - evt. kan lægen skrive det kort til dit jobcenter om det (jobcentret kan dog også lige tjekke op på, om der er skånehensyn)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension