K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2015, 22:21   #1
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Ferie i ressourceforløb jo det kan godt lade sig gøre

Loven siger at man ikke kan afholde ferie de 12 første mdr. I et ressourceforløb
Jeg vil bare sige at det er ikke helt umuligt.

Jeg har fået lov til at holde ferie som er selvbetalt, først fik jeg et nej
Og så skulle hun lige undersøge det... Så sagde hun ok

Jeg har en bekendt som også er i ressourceforøb han har også
Måtte holde ferie dog uden at blive trukket i ressourcefokøbsydelse
Så det er ikke helt umuligt.
De fik at vide at det var op til SB. At bestemme det...,
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 22:49   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det man lovmæssigt har krav på, er selvfølgelig først efter de 12 mdr, men som du siger er nogen sagsbehandlere flinke

Lige en tilføjelse til den lovmæssige del:
Hvis man op til ressourceforløbet var på enten revalidering eller uddannelseshjælp/kontanthjælp, tæller den periode med i de 12 mdr.
Så hvis man først var 10 mdr på kontanthjælp, og så lige efter kom i ressourceforløb, behøver der derfor kun gå 2 mdr i ressourceforløb før de 12 mdr er "optjent"

Ved placering af ferien skal der tages hensyn til det forløb man er i i ressourceforløbet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2015, 09:23   #3
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Men skaber det ikke et problem i forhold til betalt ferie året efter? Er det ikke noget med at man skal have 12 uafbrudte måneder for at have ret til betalt ferie.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2015, 09:47   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Tazoom
Efter de 12 mdr har man ret til 5 ugers ferie om året, hvor man bare får samme penge som før. Forskellen er egentlig bare at man ikke skal stå til rådighed, dvs har fri, og man må forlade danmark i de dage.

Ud fra at ferie inden de 12 mdr er gået, er på sagsbehandlers "goodwill", tror jeg ikke det kan gå ud over den "optjente" ferie.

Hvis du mener om den ferie kan gøre at det ikke er 12 sammenhængende måneder, så står der dette i bekendtgørelsen: "En periode på 12 måneder er ikke sammenhængende, hvis perioden afbrydes af en hel måned uden uddannelseshjælp eller kontanthjælp."
og: "En periode på 12 måneder er ikke sammenhængende, hvis perioden afbrydes af en hel måned uden ressourceforløbsydelse. "

Så hvis man holder en hel måneds ferie, hvor man ikke får lov til at få penge i den periode, så tæller de 12 mdr forfra fra når man kommer hjem fra ferien.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension