K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2013, 17:58   #1
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Måske sygedagpenge

Hej,

Jeg skriver fordi jeg vil høre om dette kan være rigtigt.

Jeg er sygemeldt pga smerter i kroppen. Og har været sygemeldt før i dette år pga næsten det samme.

Jeg er blevet ringet op af kommunen som lige ville følge op på min sag og spurgte bare om de ting jeg har skrevet på oplysningspapirene, hun sagde så at hun ville have noget fra min læge og sagde jeg ville blive indkaldt til møde når hun har modtaget det.

nu har jeg så brev om at min ansøgning om sygedagpenge skal vurderes af en rådgiver. Og at jeg indtil det skal søge kontanthjælp og gøre det hurtigt da min ansøgning først gælder fra den dag jeg søger.

Mit/mine spørgsmål er nu,

1) hvordan kan det være hun siger et og jeg får et brev om noget andet?

2) hvis de vurdere jeg ikke har ret til sygedagpenge denne her gang mister jeg så penge i de 14 dage der er gået fra jeg sygemeldte mig til jeg søger kontanthjælp?

Håber nogle kan svare på mine spørgsmål.

Sidst redigeret af Nogle råd; 18-09-2013 kl. 18:35.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 00:58   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bliver nødt til at komme med lidt flere oplysninger;

hvilken situation kommer du fra mv. har du alm.jom, er flekser oa, eller lign.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 02:24   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Dit andet spørgsmål forstår jeg ikke...

Er dine sygedagpenge blevet stoppet eller skal de først til at vurdere det...

Er du blevet partshørt?

Uanset hvad svaret er...så skal du gøre som sagsbehandleren siger...søg kontanthjælp med det samme...da ansøgningen først gælder fra den dag du søger kontanthjælp...

Men du burde da ikke kunne miste noget...medmindre dine sygedagpenge allerede er stoppet....men det er jo ikke det du skriver...

Så er lidt forvirret over det du skriver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 11:45   #4
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Jeg kommer fra dagpenge, og sygemeldte mig pga mange smerter i kroppen.

Jeg sygemeldte mig i starten af sep. Og fik igår brev om at de skal vurdere om jeg har ret til sygedagpenge. Så mit andet spørgsmål var om jeg fra jeg sygemeldte mig til jeg søger kontanthjælp ikke får nogle penge hvis de vurdere jeg ikke har ret til sygedagpenge?

Og nu har jeg et nyt spørgsmål, når man er syg er det så max 52 uger sammenhængende man kan være sygmeldt eller bliver det lagt sammen hvis man har været syg over flere gange?
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 14:32   #5
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
De 52 uger bliver lagt sammen indenfor en periode af 18 mrd. mener jeg.

Det vil sige du slet ingen sygedagpenge har fået i denne omgang sygemelding, og så skal du hurtigst muligt ned og søge om kontanthjælp, da du højest sandsynlig ikke kan modtage sygedagpenge igen. Det er i hvert fald sådan jeg forstår det din sagsbehandler kommer med.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2013, 20:15   #6
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Mange tak for svar.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mister måske sygedagpenge BjarneV Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-09-2012 12:03
Ang sygedagpenge, og måske selv betalene operation Sisspii Alt det andet 5 15-03-2011 00:34
Måske stopper mine sygedagpenge snart Marolle Dit og Dat 16 12-02-2009 20:19
Måske en god ide at skrive under Hejdien Et godt link! 0 03-02-2008 14:20
jeg er måske i mål.... nille Spørgsmål ang fleksjob 3 23-11-2007 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension