K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2015, 03:06   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Hvor søger man hjælp til en klage?

Vil gerne klage over sygedagpengestop efter at mit svar på en partshøring er afvist. Er der nogen steder i København ( eller omegn) hvor man trygt kan henvende sig og søge sparring/ få en til at læse ens sag og hjælpe med udformningen af en klage?

Ønsker ikke at spørge min a-kasse, da jeg ikke ved hvilke konsekvenser det kan få på sigt hvis de gennemlæser min sag.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2015, 21:21   #2
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Vil gerne klage over sygedagpengestop efter at mit svar på en partshøring er afvist. Er der nogen steder i København ( eller omegn) hvor man trygt kan henvende sig og søge sparring/ få en til at læse ens sag og hjælpe med udformningen af en klage?

Ønsker ikke at spørge min a-kasse, da jeg ikke ved hvilke konsekvenser det kan få på sigt hvis de gennemlæser min sag.

Har hør om denne, men ved ikke hvor gode de er:
Frivilligcenter SR-Bistand
Tagensvej 70, 1. sal, 2200 København N
Tlf.: 35 39 71 97
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 17:10   #3
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Hved heller ikke rigtigt hvor "sikre" de er. Blev henvist til dem af kommunen, (og så kunne jeg også udføre frivilligt arbejde)? Jeg ville ikke bruge et sted kommunen henviser til. Det lugter i min næse.
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 17:16   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Vil gerne klage over sygedagpengestop efter at mit svar på en partshøring er afvist. Er der nogen steder i København ( eller omegn) hvor man trygt kan henvende sig og søge sparring/ få en til at læse ens sag og hjælpe med udformningen af en klage?

Ønsker ikke at spørge min a-kasse, da jeg ikke ved hvilke konsekvenser det kan få på sigt hvis de gennemlæser min sag.
Jeg har fået rigtig god hjælp af min a-kasse i forbindelse med forlængelse af sygedagpenge, klager og ansøgning af pension.

Hvilke konsekvenser tænker du det kan have at da-kassen er orienteret om din sag?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 19:03   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Sygedagpengestop er en afgørelse, altså kan den ankes.

Du fortæller, at afgørelsen fastholdes, trods din partshøring. Så er kommunen forpligtiget til at indsende sagen til Ankestyrelsen.

Jeg har samme spørgsmål som Akvamarin, da en fagforening kan være guld værd.

SR Bistand har jeg oplevet i egen sag ikke havde styr på lovgivningen...

Borgerrådgiveren i Vester Voldgade mener at kunne bistå med udformning af klage, se nærmere herom på nettet, hvor du også finder Borgerrådgiverens vedtægter.

Sidst redigeret af Carmen; 11-01-2015 kl. 19:07.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2015, 04:48   #6
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Jeg har fået rigtig god hjælp af min a-kasse i forbindelse med forlængelse af sygedagpenge, klager og ansøgning af pension.

Hvilke konsekvenser tænker du det kan have at da-kassen er orienteret om din sag?
Det er mine diagnoser og den måde min situation beskrives på før jeg blev sygemeldt, der bekymre mig. Er sygemeldt fra dagpenge, altså a-kassen.

Har kontaktet Bisidderhjælpen og håber at de er ok?...
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2015, 04:56   #7
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Er Borgerråsgiveren gratis ?
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2015, 08:37   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja denne er gratis og ansat af kommunens politiske system.

Her kan du læse om funktionen

http://old.handicap.dk/tillidsfolk/i...rr%C3%A5dgiver
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2015, 13:14   #9
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Det vil sige, at de ligesom alle andre der arbejder for kommunen, har skrevet under på at de arbejder for en politisk organisation = tilbagemeldingspligt = kommunen får alt at vide = tid til at forberede forsvundne papirer, hændervaskning og fordrejning af dine ord.

Med andre ord, vil du have en reel uvildig hjælp, så skal du til lommerne og finde en UDEN for systemet.

Og når du er til samtale med kommunen, er der en ting du skal holde dig for øje : Alt hvad du siger og gør, kan og vil blive brugt imod dig
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2015, 08:41   #10
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Ja alt hvad man siger bliver jo brugt mod én. Desværre selv hos a-kasse, fagforening mv.

Havde en positiv samtale med Bisidderhjælpen forleden. De mener ikke at jeg havde en sag, eller i hvert fald ikke at jeg skulle bruge mine sidste penge på noget der virkede som "dødt løb"h os dem. Kæmpe stor lettelse alligevel, at der var nogen der tog sig tid, var realistiske og ville mig det bedste.
Kan godt anbefale dem selvom de ikke lige kunne hjælpe mig pt.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension