K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2013, 19:15   #1
Mickei
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2009
Lokation: Korsør (Slagelse)
Indlæg: 12
Styrke: 15
Mickei er ny på vejen
Ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft.

Den 20. august 2013 indkaldes jeg til møde med Rehabiliteringsteamet i Slagelse.
Mødet er med henblik på indstilling til Fleks job.
På mødet afgøre teamet, at jeg ikke er berettiget til fleks job, men vil kunne klare mig på ordinære vilkår, med hjælp fra de regler som gælder for folk med handicap.
Derfor henvises jeg til normal behandling for ledige på Jobcenteret.
Efterfølgende modtager jeg brev fra Jobcenteret, hvor de vælger, at følge teamets indstilling.

Jeg klager over afgørelsen, med henvisning til mangelfuld hensynstagen til min kroniske sygdomme, samt andre fejl i afgørelsen.

Sidst i november får jeg en indkaldelse, til en revurdering i Rehabiliteringsteamet af min sag, baseret på min klage over den forrige afgørelse.
Jeg møder op den 19 december, og mødet tager under 10 minutter. Udfaldet er, at teamet giver mig fuldstændig medhold i min klage, og derfor indstiller mig til fleks job.
En noget overraskende, men glædelig nyhed!

Nu er mit spørgsmål så:
Får jeg ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft, fra det første møde i teamet, den 20. august 2013, eller får jeg først ledighedsydelse fra den 19. december 2013, hvor revurderingen faldt ud til min fordel?

Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe mig og eventuelt henvise til noget lovgivning, da jeg forudser en vis kamp med Jobcenteret, hvis de skal af med for mange penge...
__________________
mange hilsener

Mickei
Mickei er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2013, 19:44   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hvordan var du evt ansat i den mellemliggende periode? Hvad havde du af indtægt i perioden? Hvordan var du aflønnet og ansat op til 20. august?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2013, 20:57   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mickei Se meddelelser
Den 20. august 2013 indkaldes jeg til møde med Rehabiliteringsteamet i Slagelse.
Mødet er med henblik på indstilling til Fleks job.
På mødet afgøre teamet, at jeg ikke er berettiget til fleks job, men vil kunne klare mig på ordinære vilkår, med hjælp fra de regler som gælder for folk med handicap.
Derfor henvises jeg til normal behandling for ledige på Jobcenteret.
Efterfølgende modtager jeg brev fra Jobcenteret, hvor de vælger, at følge teamets indstilling.

Jeg klager over afgørelsen, med henvisning til mangelfuld hensynstagen til min kroniske sygdomme, samt andre fejl i afgørelsen.

Sidst i november får jeg en indkaldelse, til en revurdering i Rehabiliteringsteamet af min sag, baseret på min klage over den forrige afgørelse.
Jeg møder op den 19 december, og mødet tager under 10 minutter. Udfaldet er, at teamet giver mig fuldstændig medhold i min klage, og derfor indstiller mig til fleks job.
En noget overraskende, men glædelig nyhed!

Nu er mit spørgsmål så:
Får jeg ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft, fra det første møde i teamet, den 20. august 2013, eller får jeg først ledighedsydelse fra den 19. december 2013, hvor revurderingen faldt ud til min fordel?

Jeg håber der er nogen, som kan hjælpe mig og eventuelt henvise til noget lovgivning, da jeg forudser en vis kamp med Jobcenteret, hvis de skal af med for mange penge...
Uden at være 100% sikker, så tror jeg at du først får ledighedsydelse fra det øjeblik jobcenteret vælger at følge teamets indstilling.. Det er de ikke forpligtet til iflg citat:

Jobcenteret træffer på baggrund af rehabiliteringsteamets indstilling afgørelse i sagen. Der skal foretages en samlet vurdering af alle sagens oplysninger, herunder en vurdering af oplysninger, der taler henholdsvis for eller imod, at personen opfylder betingelserne for fleksjob. Hvis jobcentret ikke kan følge teamets indstilling, skal sagen forelægges for teamet på ny med begrundelse for, hvorfor jobcentret ikke kan følge indstillingen. Når rehabiliteringsteamet har revurderet sagen, træffer jobcentret afgørelse.

Så man vil måske henholde sig til, at der med din anke er fremkommet nye oplysninger i sagen ???? Eller at der er dukket nyt op ???

Men læs mere i dette LINK.. Især første halvdel er måske interessant for dig at læse.. Linket er ret nyt. Nemlig fra 7 november i år..

Sidst redigeret af mik16; 29-12-2013 kl. 21:01.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 00:39   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der har ligget en ansøgning, bør du få dette tilbagevirkende, ellers står du nok dårligt, men..

Du burde få det tilbagevirkende, hvis de samme oplysninger var til stede første gang.
Det burde IKKE komme dig til skade, at de laver sjusk!

Jeg ville måske nok klage, ud fra den viden du giver her.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 10:16   #5
Mickei
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2009
Lokation: Korsør (Slagelse)
Indlæg: 12
Styrke: 15
Mickei er ny på vejen
Tusinde tak for de mange hurtige svar!!!

Jeg vil prøve, at samle op på jeres svar her:

Der er ikke fremkommet nye oplysninger i sagen, som kunne ligge til grund for revurderingen. Der blev sagt på det sidste møde, at den tidligere afgørelse var foretaget på et forkert grundlag, hvilket de havde indset, da jeg klagede. De indrømmede, at de ikke havde været opmærksom nok på mine sygdomme, og havde lagt vægt på nogle forkerte kriterier.

Jeg blev sygemeldt i august 2009, og havde på daværende tidspunkt den samme diagnose, som nu ligger til grund for min fleks job bevilling.
Jeg har ikke modtaget nogen ydelser fra kommunen de sidste 14 måneder, da jeg for længst har overskredet perioden hvor jeg har kunnet modtaget sygedagpenge.
Dette betyder, at jeg kun er berettiget til en ledighedsydelse som er på niveau med kontanthjælp.
__________________
mange hilsener

Mickei
Mickei er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 10:55   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Der er ikke fremkommet nye oplysninger i sagen, som kunne ligge til grund for revurderingen. Der blev sagt på det sidste møde, at den tidligere afgørelse var foretaget på et forkert grundlag, hvilket de havde indset, da jeg klagede. De indrømmede, at de ikke havde været opmærksom nok på mine sygdomme, og havde lagt vægt på nogle forkerte kriterier." citat.

hvis du har dette skriftlig, bør du vedlægge dette til din klage.

Måske kommunen af sig selv, udbetaler tilbagevirkende, når du får en afgørelse?

Ellers bør du klage over dette!

ledighedsydelsen vil være af samme størrelse, uanset, fordi du ikke havde mulighed for afgørelse , før fratagelse af sygedagpengene, for 14 mdr siden.

Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 11:52   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis der har ligget en ansøgning, bør du få dette tilbagevirkende, ellers står du nok dårligt, men..

Du burde få det tilbagevirkende, hvis de samme oplysninger var til stede første gang.
Det burde IKKE komme dig til skade, at de laver sjusk!

Jeg ville måske nok klage, ud fra den viden du giver her.

VH Popiae
Hvis kommunen ikke automatisk giver dig den med tilbagevirkende kraft, så synes jeg, at du skal klage over det, brug de argumenter der er fremkommet i tråden her.

Uanset om du har ret eller ej, så har du intet at miste ved at klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2013, 22:10   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der skal HELT SIKKERT KLAGES, hvis der ikke gives med tilbagevirkende kraft!!

Som andre nævner, er der alt at vinde og intet at tabe.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2013, 14:52   #9
Mickei
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2009
Lokation: Korsør (Slagelse)
Indlæg: 12
Styrke: 15
Mickei er ny på vejen
Tusinde tak!

Endnu en gang, finder man uvurderlig hjælp herinde!

Det er en fantastisk back-up, for folk der kæmper mod et system, som har mere fokus på, at minimere udgifter, end det har på, at hjælpe dem som systemet er skabt for!

I ønskes alle sammen et godt nytår, hvor kampen for individet, er større end nogensinde før.
Desværre ser det ud til, at der vil blive endnu mere brug for alle de vidende og hjælpsomme mennesker, som dagligt hjælper andre her på siden.
__________________
mange hilsener

Mickei
Mickei er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension