K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2010, 12:20   #1
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Jobkonsulents spørgsmål

Hej med jer

Så er jeg i slutningen af min 12. uge i arbejdsprøvning - og dermed kun 4 arbejdsdage igen, derfor er der afholdt afslutningsmøde med jobkonsulent og arbejdsgiver. Det er meningen at jeg skal igang med at søge fleksjob herefter, selvom kommunen vedholder, at de mener jeg ikke kan få det tilkendt på trods af mine papirer, der faktisk kun peger i den retning. I dag til mødet forsøgte min jobkonsulent flere gange at få mig til at sige, at jeg udelukkende søger fleksjob pga. økonomien, da jeg faktisk har fået tilbud om ordninær ansættelse i 20 timer på arbejdspladsen - men dette er kun noget jeg vil nøjes med, hvis jeg efter ansøgning om fleksjob og div. ankemuligheder fortsat får afslag på fleksjob. Da jeg ikke kan arbejde 37 timer længere er jeg jo nødt til at have denne løsning i baghånden, men jobkonsulenten forsøger at få det peget over på, at jeg kun søger fleksjob pga. økonomien i det, men jeg understregede på det kragtigste, at det er pga. mit helbred. Har i oplevet denne opførsel før? Jeg synes det er meget bekymrende og undrer mig meget over, hvad det lige var hun ville opnå med det.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 13:52   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men hvad siger lægerne omkring din sygdom og er den varrig
ellers kan du ikke få flexjob.
hvad man selv synes er kommunen helt ligeglad med
men hvordan er din arbejdsprøvning gået?.


I dag til mødet forsøgte min jobkonsulent flere gange at få mig til at sige, at jeg udelukkende søger fleksjob pga. økonomien

men hvis du kunne arbejde 37 timer havde du jo fået mere.
En jobkonsulent job er netop at prøve alle muligheder for at du kommer tilbage til det almindelig arbejde.
men den undskyldning har jeg dog ikke hørt før og så direkte.
i virkelighed mener han jo så du kan arbejde på ordinere vilkår og hvis han skriver det.
ser det ikke så godt ud for muligheden og få tilkendt et flexjob

Jeg kan se du har flere tråde, men hvad siger de andre læger udover din egen.
for en kommunen lægger ikke så meget vægt på ens egen læge
men hvad speciallæger siger

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-04-2010 kl. 14:00.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 10:05   #3
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nucca Se meddelelser
I dag til mødet forsøgte min jobkonsulent flere gange at få mig til at sige, at jeg udelukkende søger fleksjob pga. økonomien, da jeg faktisk har fået tilbud om ordninær ansættelse i 20 timer på arbejdspladsen - men dette er kun noget jeg vil nøjes med, hvis jeg efter ansøgning om fleksjob og div. ankemuligheder fortsat får afslag på fleksjob. Da jeg ikke kan arbejde 37 timer længere er jeg jo nødt til at have denne løsning i baghånden, men jobkonsulenten forsøger at få det peget over på, at jeg kun søger fleksjob pga. økonomien i det, men jeg understregede på det kragtigste, at det er pga. mit helbred. Har i oplevet denne opførsel før? Jeg synes det er meget bekymrende og undrer mig meget over, hvad det lige var hun ville opnå med det.
Ja det har jeg også oplevet. Sagsbehandleren prøvede ganske vist ikke at få mig til at sige, at jeg kun søgte pga økonomien, men på trods af, at jeg igen og igen og igen sagde, at min ansøgning skyldtes mit helbred (og at jeg nøje forklarede hvorfor), blev hun ved med at sige: "Du søger jo pga. økonomi, og ansøgningen kan ikke godkendes, når du kun søger pga økonomi".
Godaw mand, økseskaft
Det er dybt kritisabelt det du har oplevet. Jeg ville skrive et neutralt brev til hende og hendes overordnede med min opfattelse af samtalens forløb. Gerne bede om aktindsigt inden da, så du kan læse "misforståelserne" sort på hvidt og derefter korrigere dem.
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20
Spørgsmål Hamselv Spørgsmål ang fleksjob 27 20-11-2010 15:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension