K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2008, 13:11   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down Lægekonsulenten ved roret og så er det UD.

Tænk sig at Ankestyrelsen nu har fundet ud af at med en lægekonsulent ved roret forkortes sygedagpenge til syge...tænk det vidste vi ikke...har de kendskab til Jens bang og får han bonus for sit arbejde....

Hvad med om Ankestyrelsen lavede en undersøgelse om lægekonsulenters udtalelser ....FIND LIGE UD AF HVAD DE SIGER...så ville ankestyrelsen måske se anderledes på sagen.

Syntes godt nok den ankestyrelse er farvet i sine undersøgelser.


http://www.ast.dk/artikler/default.asp?page=959

Når lægekonsulenten og leder inddrages forkortes tiden på sygedagpenge


Undersøgelse fra Ankestyrelsen viser, at det er muligt at få borgerne tilbage på arbejdsmarkedet efter lang tids sygdom, hvis sagsbehandleren inddrager sin daglige leder eller lægekonsulenten.


Den landsdækkende undersøgelse viser, at kommuner med politiske retningslinjer om at inddrage bl.a. den daglige leder eller lægekonsulenten, sjældnere må forlænge udbetalingen af sygedagpenge til de sygemeldte ud over varighedsbegrænsningen. Varighedsbegrænsningen indtræder når den syge har modtaget sygedagpenge i 52 uger over en periode på 18 måneder.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 14:05   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvad i alverden laver 5% med "LIVSTRUENDE LIDELSER UDEN BEHANDLINGSMULIGHEDER" på sygedagpenge?


Og hvad i alverden nytter lægekonsulenten, når folk er syge, og kan få forlænget sygedagpenge, fordi de skal i virksomhedsrevalidering, osv.?

Og hvordan i alverden kan det lade sig gøre, at FLERTALLET har FYSISKE problemer, når alle himler op om, at psykisk syge fylder i statistikkerne?

Undskyld, men det var lige dagens bøvs.

(Måske kun een af dem med alle de triste nyheder, vi møder i disse hyggelige julestunder.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 14:26   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

ja de modsiger sig selv..... Zuza jeg fandt lige den her ...endnu en af dagens sure opstød fra mig læs her hvad de skriver

Derfor skal jobcentrene have konkrete mål for tildelingen af førtidspension, de skal kunne udfordre lægerne mere, de skal i højere grad udveksle viden mellem sig, og de skal arbejde bedre sammen med især arbejdsgiveren. Til gengæld bør jobcentrene tilføres yderligere ressourcer især til efteruddannelse af sagsbehandlere.???? TIL GENGÆLD ????

OECD gør opmærksom på, at førtidspensionens ydelse er relativ høj, i forhold til, hvad unge uden kvalifikationer ellers kan tjene.

http://agenda.da.dk/default.asp

lægerne skal udfordres mere af sagsbehandlere der ikke engang er uddannede læger...ja jeg er chokeret over hvor sindssyg verden er anno 2008

SNART ER DET SAGSBEHANDLERNE DER ER LÆGER

HåBER SG SNART AT LÆGERNE KOMMER UD OG BROKKER SIG FOR DET RÅBER TIL HIMLEN AT DER ER NOGET HELT GALT NÅR POLITIKERNE og DA IKKE VIL ACCEPTERE AT DER ER SYGE MENNESKER TIL OG DET ER LÆGERNE DER VED HVAD DE FEJLER OG IKKE EN LILLE SAGSFORMIDLER.

Sidst redigeret af Stella; 11-12-2008 kl. 14:28.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 16:39   #4
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser

Derfor skal jobcentrene have konkrete mål for tildelingen af førtidspension, de skal kunne udfordre lægerne mere, de skal i højere grad udveksle viden mellem sig, og de skal arbejde bedre sammen med især arbejdsgiveren. Til gengæld bør jobcentrene tilføres yderligere ressourcer især til efteruddannelse af sagsbehandlere.???? TIL GENGÆLD ????


http://agenda.da.dk/default.asp

lægerne skal udfordres mere af sagsbehandlere der ikke engang er uddannede læger...ja jeg er chokeret over hvor sindssyg verden er anno 2008

SNART ER DET SAGSBEHANDLERNE DER ER LÆGER
Det er jo netop for at undgå noget sådant, at lægekonsulenterne skal kunne drages til ansvar for Deres handlinger!

Citat:
HåBER SG SNART AT LÆGERNE KOMMER UD OG BROKKER SIG FOR DET RÅBER TIL HIMLEN AT DER ER NOGET HELT GALT NÅR POLITIKERNE og DA IKKE VIL ACCEPTERE AT DER ER SYGE MENNESKER TIL OG DET ER LÆGERNE DER VED HVAD DE FEJLER OG IKKE EN LILLE SAGSFORMIDLER.
Hvis lægerne har lidt stolthed i form af, at de har brugt mange år på at uddanne sig til "sundhedens apostle", burde de brokke sig over, at blive udnyttet af "sagsbehandlere", og derved blive nedgjort i deres lægegerning til gavn for folket!

Korrupte læger som de kaldes i min verden, udnytter selvfølgelig lægeforeningens accept af, at de kan tjene mange ekstre penge i det offentlige som "ansvarsfrie" læger, hvor sagsbehandleren bestemmer hvad du fejler.


__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 23:51   #5
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
flest i jylland.

citat.

Jyske kommuner har flest langvarigt syge
Det er primært de jyske kommuner, der har forholdsvis mange sygedagpengesager, der er forlænget ud over varighedsbegrænsningen.

Hjørring, Horsens, Jammerbugt, Lolland, Randers og Viborg kommune er blandt den fjerdedel af kommunerne, der forholdsmæssigt hyppigst må forlænge sygedagpenge ud over varighedsbegrænsningen.

Det undre slet ingen her at de er nød til at forlænge..For de gør ganske enkelt intet for os der er så uheldige,at være kommet ind i dette system..

I min kommune bliver man sendt til somatiseringsekspert,hvis man har det psykisk svært,har man ondt i sine muskler knogler osv klares det med gymnastik..

Her i det nordjyske har vi jo også en Eva Blach,samt en Claus Rasmussen..

Så jo jeg forstår godt,at landkortet er mørkeblå i min kommune..
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2008, 15:47   #6
Nusli
Elsker at være her på K10
 
Nuslis avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2008
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 96
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Nusli er ny på vejen
Jens Bang er hamrende dygtig- til at ødelægge syge menneskers liv.,

Jeg har netop i dag fået min afklapsning/ups. afklaring fra Jobcentret i Baldersgade, den beskæftigelsesankenævnet hjemviste til fornyet behandling i januar 08 pga "væsentlige sagsbehandlingsfejl" og det er som følger:

Han opsummerer at jeg ikke fejler noget der godtgør at jeg ikke kan arbejde ordinært på let nedsat tid hvis det ikke er hårdt fysisk, han har dog stadig slet ikke medtaget det psykiske aspekt og skriver selv at det mangler men at det vist ikke har nogen betydning og at der ikke er nogen ændring i hans tidligere konklusioner om at der ikke ses grund til andre/flere undersøgelser og at jeg skal arbejdsprøves.

Helt stik modsat de udtalelser Skælbæksgades lægekonsulenter er kommet frem til......

Som skriver at: mine psykiske lidelser er kroniske, at alle behandlingsmuligheder er udtømt og at min erhvervsevne er nedsat til det *ubetydelige* samt at en arbejdsprøvning ikke må gennemføres da det vil kunne forværre mine psykiske sygdomme, (depression og generaliseret angst) og den somatiske lægekonsulent udtalte at: Jeg er kronisk og varigt syg uden behandlingsmuligheder,men stærkt nedsat erhvervsevne,

Men den speciallægeerklæring de har fået er nu heller ikke *god* i mit favør, han har væsentligt omskrevet alt det han sagde til min under samtalen/undersøgelsen at han ville skrive, så det er lidt øv, jeg fremstår som lettere *førtidspensionshungrende* og egentlig én der bare skal sættes i gang, så jeg er erkender at mit humør netop nu er helt nede i sølet, jeg er så bange for min (økonomiske) fremtid og så bange for at blive tvunget ud i noget jeg ikke kan magte og som vil gøre mig mere syg...

Hvordan jeg nu skal forholde mig for ikke pludselig at stå uden midler og tag over hovedet. Jeg tænker på om denne fastholdelse fra Baldersgade nu betyder at jeg heller ikke længere er kontanthjælpsbererriget og at jeg nu reelt kan risikere at få frataget mit forsørgelsesgrundlag

Ups det havde vist ikke så meget med tråden at gøre, sorry
__________________

Sidst redigeret af Nusli; 12-12-2008 kl. 15:49. Årsag: Stavefejl
Nusli er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2008, 03:15   #7
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry

Det er genkendelige udtalelser fra Ham Jens Bang. Han har ikke ændret sig en tøddel med den slags bemærkninger.
Ingen fejler noget er hans device. Og der er heller ikke noget nyt om hvad lægekonsulenter ellers udtaler sig om.

Og det med at skrive andet end de lovede er ej her noget nyt.

Din kontanthjælp tager de ikke såden lige fra dig. Der skal meget til.

Tag du den arbejdsprøvning og dermed bevise at du er syg som skrevet står i dine sagsakter. Og imens får du fortsat din kontanthjælp.

Ups! Glemte lige i farten. Du kan jo også anke den afgørelse du har fået og så se hvad der sker.

Sidst redigeret af @PerChr; 13-12-2008 kl. 03:41. Årsag: Tilføjelse af tekst
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lægekonsulenten viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-02-2012 08:16
lægekonsulenten tjele88 Spørgsmål ang fleksjob 8 24-10-2011 21:34
lægekonsulenten.dk ville Lægekonsulenternes Rolle 10 27-06-2011 02:31
Lægekonsulenten ??????? Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 25 24-07-2009 18:15
Må lægekonsulenten det? Trylledyr Dit og Dat 5 24-02-2007 15:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension