K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2010, 05:04   #1
BirgitP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Vordingborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
BirgitP er ny på vejen
Regler ved arbejdsprøvning???

Er der nogen her der kan hjælpe?

Jeg står overfor at skulle i arbejdsprøvning, hvilket jeg har sukket efter meget længe. Jeg er dog lidt uenig med Reva Center og kommunen om nogle specifikke ting og søger derfor lovstof pmkring arbejdsprøvning.

Det jeg søger oplysninger om er følgende:
1. arbejdstid heltid/deltid pr. uge
2. arbejdstid heltid/deltid i forhold til tidligere arbejde
3. transporttid med/uden bil
BirgitP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 06:58   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Formålet med en arb.prøvning plejer jo at være, at få afklaret hvad og hvor meget man kan klare at arbejde.

Så jeg synes jo det vigtigste må være, at få dem til at give dig på skrift hvad du skal gøre, hvis du en dag (eller flere) ikke kan klare at være der de aftalte timer.

Jeg mener ikke der findes lovstof om det du efterlyser.

Men bliv her i tråden, også hvis du har andre/flere spørgsmål, der kommer sikkert flere og giver deres besyv med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 08:16   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nemlig.

De skal selvsagt indrette arbejdsprøvningen, i største mulige hensyn til dig.
Dog er det som ordet siger, en arbejdsprøvning, hvor din arbejdsevne, selvsagt skal afprøves.

Dette kræver, at den formodentlig skal tilrettes hen ad vejen, såldes at I sammen finder rette skånebehov, og timer.

Hvis transport er bøvlet eller andet for dig, skal de også indkludere disse hensyn.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 09:07   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Prøv at google CABI - dér er meget godt lovstof, som også omhandler din

situation, mener jeg.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 12:05   #5
BirgitP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Vordingborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
BirgitP er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg har diskuteret bl.a. arbejdstid med kommunen og fremmed aktør, idet jeg selv mener, at jeg vil arbejde 30 timer pr. uge (svarende til fuldtid i A-kasse regi), men de mener jeg skal arbejde 37 timer.

Før jeg blev syg arbejdede jeg ikke 30 timer om ugen og derfor mener jeg, at jeg har ret til at vælge.

Med hensyn til transport mener de, at de må finde noget med halvanden times transporttid. Mit spørgsmål er så, om det er i bil eller med det offentlige?

Tak til Carmen. Jeg er i gang med at undersøge emnet der :-)
BirgitP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 12:19   #6
BirgitP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Vordingborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
BirgitP er ny på vejen
Popia. Jeg mener selv du har ret, men den fremmede aktør der har min sag mener noget andet.....
Heldigvis siger min læge, at jeg hele tiden skal tænke på, at det er en test jeg er ude i og at jeg ikke skal lave mere end jeg kan klare.....
BirgitP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 14:48   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej er du sygemeldt eller på dagpenge osv.??

Hvis man er på sygedagpenge og er i arbejdsprøvning, så er det vel fordi de skal vurdere din arbejdsevne.

Noget andet er, at jeg mener, hvis man blot er ledig og er på dagpenge, så kan man vælge at være deltids-arbejdssøgende eller fuldtid... Er det ikke sådan? For når man er på dagpenge, så er man også medlem af en fagforening/a-kasse.

Så tror det kommer an på, hvilken situation du er i.

Søg i beskæftigelsesloven vedr. at få penge ved transport, men ellers er det blot det normale som alle andre der er i job, at man først kan få noget, når det er over 24 km.(mener det var det antal km)
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 17:47   #8
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, hvis du selv ville raskmelde dig, når du nåede 30 timer, så har jeg svært ved at se kommunens problem!
Men det er rigtigt nok, at kommunen har pligt tl at afprøve dig ift. det antal timer du arbejde umiddelbart op til sygemeldingen!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 17:54   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Birgit P, du skal lige gøre op med dig selv om du har nogle skånehensyn !!

Dvs. p.a.u.s.e.r - eller om du skal på det ordinære arbejdsmarked for deltid, hvilke timer går du efter og hvorfor er du i arbejdsprøvning ?
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 22:42   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Tja, hvis du selv ville raskmelde dig, når du nåede 30 timer, så har jeg svært ved at se kommunens problem!
Men det er rigtigt nok, at kommunen har pligt tl at afprøve dig ift. det antal timer du arbejde umiddelbart op til sygemeldingen!
Andersine85..hm..

Det du har skrevet her.. skal det forståes sådan, at når min nye socialrådgiver siger, at nye afgørelser siger at hvis ikke jeg kan komme op og arbejde fuld tid mere, tja.. så må jeg bare nøjes med at arbejde deltid..

og så glemmer vi lige at jeg har en arbejdsskade + div følger.. og at jeg tidligere jobbede 37+ timer.

mener du at jeg som jeg selvfølgelig forventer. at jeg har ret til 37 timers forsørgelse uanset..?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler??? TMARK Spørgsmål ang fleksjob 6 30-07-2013 22:11
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
regler for arbejdsprøvning Garfield Alt det andet 4 24-05-2011 12:46
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Regler vedr. arbejdsprøvning Mai-Britt Alt det andet 9 27-03-2008 11:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension