K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2011, 15:06   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Question Hvor lang tid tager pensions sag?

Sidst jeg snakkede med min sagsbehandler, havde hun haft vendt min sag med lægekonsulenten.

De blev enige om at der skulle en sidste undersøgelse til som det sidste, inden indsendelse til pension, en psykiatrisk vurdering (da der for år tilbage er en neuropsykolog som havde udtalt at jeg muligvis havde psykosomatiske symptomer)...

Vurderingen fra psykiatren blev at jeg IKKE er psykosomatisk, eller har tegn på nogen andre psykoske problemer... Hans vurdering er at jeg er 100% normal, dog med depressive symptomer under pres (arbejdsprøvninger)...

Hans erklæring slutter af med, at han vurdere min arbejds evne til at være ubetydelig... (det samme sluttede min sidste arbejdsprøvning af med at konkludere) *snøft*


MEN så skal min sag vel igang med nogle forberedelser til indsendelse til pension osv???

Hvor lang tid plejer det at tage??? Synes ikke jeg vil ringe og forstyrre min sagsbehandler med sådan et spørgsmål... Har dog sendt hende en mail igår (men hun er vidst ikke tilbage før d. 5)...


Jeg må sige det er med MEGET forskellige følelser hvis jeg ender på en pension Det føler jeg mig altså bestemt ikke klar til som 25 årig

(ps. det er piskesmæld som driller mig)
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 15:57   #2
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Min tog 2 år, efter indsendelse til søgning om FTP.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 16:16   #3
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Har bla også piskesmæld :0( fra de samlede min sag med rp, lægepapir, mm Gik der max 1 mdr til jeg havde pension. Blev syg 1/12-09 fik pension 01/03-11.

Held og lykke
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 16:39   #4
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Fra min arbejdsprøvning stoppede og de sidste lægepapirer var lavet, gik der 3 måneder, før indstillingen blev lavet.

Fra indstillingen blev lavet og til jeg fik svar på pensionen gik der ca. 2 måneder.
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 16:51   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er ikke nogen der kan svare dig på hvor lang tid din sag tager...

Det eneste man kan sige er...at når sagen er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension....ja så har de 3 måneder til at få den færdig...men bemærk at dette er først når sagen er overgået...

Der kan være mange ting der kan trække en sag ud...

Du skriver at du skal have "en sidste undersøgelse"....dette kan trække sagen ud da man ikke kan være sikker på hvornår du kan komme til denne undersøgelse...

Når du så har været til den undersøgelse...ja så skal papirene forbi lægekonsulenten igen igen...osv osv...

Så ingen kan svare på dit spørgsmål....ud over at når sagen er overgået til behandling efter reglerne om førtidspension så har de 3 måneder...

Hvis man mener at kommunen trækker tiden og man er sikker på at de har alle papirer, undersøgelser, arbejdsprøvninger osv som der skal til for at kunne træffe en korrekt afgørelse om førtidspension...ja så har man mulighed for selv at søge en §17 på det forliggende grundlag....som betyder at de SKAL træffe en afgørelse ud fra de dokumenter, undersøgelser, arbejdsprøvninger osv der ligger i sagen på det tidspunkt hvor du søger...

Kommunen SKAL så lade sagen overgå til behandling efter reglerne om førtidspension og de har kun 3 måneder til at træffe afgørelsen...

De må/skal ikke indhente flere/nye papirer, undersøgelser, arbejdsprøvninger osv osv..

Det eneste de må er at få din ressourceprofil opdateret og så træffe afgørelsen...

Der er heller ikke nogen der kan råde dig til om du skal søge en §17 på det foreliggende grundlag...da vi ikke ved om kommunen har nok information til at kunne træffe en korrekt afgørelse...

Mangler der papirer, undersøgelser, arbejdsprøvninger osv....ja så vil man få et afslag...

Men ligger der nok...ja så er det en måde at få sagen afgjort hurtigt uden at sagen bliver trukket i langdrag...

Man kan evt søge aktindsigt for at se hvad de har liggende af papirer på en...

Denne aktindsigt skal man have inden for 10 hverdage...

Hvis kommunen ikke kan "nå" det inden for de 10 dage....ja så SKAL de skrive det til dig og fortælle dig hvornår du så kan forvente aktindsigten...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 17:51   #6
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 38
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
jeg har været til den der sidste undersøgelse de ville have... det var jo den psykiatriske vurdering, hvilket er lavet...
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principsag - hvor lang tid tager det? sandie86 Alt det andet 2 03-09-2011 08:06
Hvor lang tid tager det? Nucca Spørgsmål ang fleksjob 5 21-02-2011 15:32
Hvor lang tid går der - pensions-teamet Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 06-09-2010 17:26
Hvor lang tid tager det???? Lena4700 At søge førtidspension 7 28-07-2008 22:01
hvor lang tid tager det ? wating Spørgsmål ang fleksjob 18 22-05-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension