K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2012, 01:31   #1
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Question Hvad skal der ske efter arbejdsprøvning?

Jeg får pt sd og er i virksomhedspraktik i 8 uger mhp om jeg kan komme op på 37 timer pr uge. Jeg arb 20 timer fordelt med 4 timer pr dag men føler det er for hårdt og vil gerne have 1 fridag midt i ugen.
jeg har et Sp.mål vedr når disse 8 uger er slut, hvad der så skal ske? Skal man noget nyt? Eller skal man skrive rp eller er der sb som skriver rp ? Ja der er mange uafklarede ender. Håber på mange input. Tak på forhånd.
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 09:57   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hej hej!

Din ressourceprofil bør løbende opdateres. Det er meget normalt hvis du bliver sat til at udfylde en del af den.

De skal jo lave en konkret vurdering når din praktik udløber. Og det kunne jo godt se ud til at man skal se mære præcist på at du ikke evner at komme på fuld tid. Og så SKAL de konkret se hvad der kan gøres der...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 10:20   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er muligt at de forlænger din virksomhedspraktik, det er også muligt at du senere hen får endnu en arbejdsprøvning, så du kan blive bedre afprøvet.
Ressourceprofilen skal også laves på et tidspunkt.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 12:11   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som Ricky skriver, så bør rp'en opdateres løbende, men i nogle kommuner begynder man først på rp'en når der skal træffes en afgørelse, om f.eks. fleks eller fp.

Rp'en skal laves i samarbejde mellem borgeren og sb, men nogle gange laver sb den alene og sender den til borgeren til partshøring, andre gange får borgeren udleveret en blank rp og skal så selv udfylde det, som h*n kan.

I min egen sag havde jeg været i arb.prøvning og kom så til samtale med sb da hun havde modtaget rapporten fra min jobkonsulent, og da hun så kunne se, at det pegede mod en fp gik hun i gang med rp'en. Min sb skrev den alene og jeg fik den til partshøring og havde kun ganske få rettelser (bagateller).

Så det kan gøres på flere måder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 20:37   #5
hej
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 85
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
hej er ny på vejen
Jeg er færdig med virksomhedspraktik ialt 8 uger og var der 5 timer om dagen. Det gik nogenlunde. jeg har mange smerter. Reumatolog siger ikke helt udviklet fibro, men alle tenderpoints over bæltestedet men ikke under. Anbefaler lettere job.Har fået udlevereret ressourceprofil fra 2.aktør og Kan komme med kommentarer. Er det dette der hedder partshøring? Hvad skal jeg skrive?
hej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2012, 21:57   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nu skriver du at meningen er at du skal op på 37 timer
har du selv gået med til det?
din lægepapir skal svare til hvad en arbejdsprøvning viser.

så der er noget som ikke stemmer i din sag og derfor tror jeg ikke kommunen tager stilling til noget i din sag på nuværende tidspunkt
slet ikke i disse tider

for hvis din læge skriver dette
Reumatolog siger ikke helt udviklet fibro, men alle tenderpoints over bæltestedet men ikke under. Anbefaler lettere job
så hænger det alså ikke sammen med de 20 timer, da et lettere job kan betyde kontorjob i 37 timer
selvom du ikke har nogen uddannelse inden for det fag, så kan kommunen bare sige, så må du tage en uddannelse
eller kommunen oversætter det sikkert til det

så havde nok gået til nogle flere læger og fået en ordenligt udredning
for den siger intet om behandlingsmuligheder eller en ordenligt beskrivelse af din funktionsevne

min ressourceprofil er ikke opdateret de sidste 3 år, selvom der er sket en masse i min sag
alså lægefaglige ting.
men de skal lave en ressourceprofil hvis der ikke er udsigt til man bliver rask med det samme

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-02-2012 kl. 22:05.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gå efter? Mermaidmum Alt det andet 2 03-08-2013 13:47
Hvad gør et mennske lykkeligt? Politikerne skal diskutere emnet efter sommerferien L.S. Politik og Samfund 14 31-07-2012 11:43
Hvad skal der ske efter endt arbejdsprøvning??? mijanse82 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 14-02-2012 21:12
Efter sygedagpenge stop, hvad skal jobcentret så? Heart2breake Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 24-01-2011 09:30
Efter arbejdsprøvning - hvad sker der så? Anne Mette Alt det andet 4 28-04-2010 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension