K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2011, 11:23   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Kronisk syge: lægen bruger halvdelen af tiden på disse

"Projektleder Grete Moth siger, at formålet med undersøgelsen er at finde ud af, hvor meget de forskellige problemer fylder hos lægerne."

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/01/24/131513.htm

Hm, tja, det kan vel ikke vare så længe før vi også får vores egen lille kode hos den praktiserende læge!!

Jamen, jeg syns da bare det er i orden at man undersøge diverse ting og sager, spørgsmålet er jo så bare hvad disse undersøgelser bliver brugt til!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 11:43   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
de bør jo nok også tage med i beregningerne, hvor mange af disse undersøgelser der er på anfordring fra kommunerne........i mit tilfælde 100% over en 3 årig periode
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 11:47   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
lige præcis, sårdetnok

Dokumentationskravene fra kommunerne er jo ganske horrible, for alle sååå..jo, der er nok en væsentlig grund til at meget af tiden går med disse kroniske syge
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 11:54   #4
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SÅrdnok! Se meddelelser
de bør jo nok også tage med i beregningerne, hvor mange af disse undersøgelser der er på anfordring fra kommunerne........i mit tilfælde 100% over en 3 årig periode
Ja, og de bør også tage med i beregningen, ALLE dem der går til læge, UDELUKKENDE for at have dokumentationen over for kommunen i orden, hvis nu.....

Nogle kommuner UNDERSØGER dælme, hvor tit en person går til læge. Ingen lægebesøg = ikke rigtig syg.

Så selv om jeg er så "rask" jeg nu kan være, med adskillige sygdommer der IKKE kan gøres andet ved end at stille smerter - så glæder jeg alligevel min læge med jævnlige besøg, vi får en sludder om hans seneste ferie og jeg har min dokumentation i orden.

Men sikke et ressourcespild, i et land der mangler læger.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2011, 12:03   #5
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Jeg ser det ikke som noget negativt, men som en brugbar dokumentation. Tag eksempelvis de folk med depressioner.
Man har fjernet retten til til skud til psykolog, når borgeren er over 37 år. Det betyder at den mulighed for hjælp disse mennesker kan gøre brug af er egen læge til samtaler. Det vil sig man har øget udgifterne til konsultationer hos de praktiserende læger.

Det der så kan diskuteres, er om samtaler ved egen læge, kan have samme værdi som en psykoteapeutisk samtale ved en psykolog.


Jeg tror ikke på at samfundet spare noget ved at have de deprimeerede over 37 år til at være afskåret fra tilskud.

Kan I ikke lige give en underskrift med??

http://www.psykologhjælp.nu/om-kampagnen
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kørselsfradrag for kronisk syge og handicappede phhmw Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2013 22:04
Hvad bruger pensionsnævnet tiden til? Nightshade At søge førtidspension 28 11-09-2012 00:48
Kronisk syge skal lære at passe sig selv keld60 Politik og Samfund 10 12-04-2012 18:10
Inspiration til kronisk syge.... phhmw Et godt link! 0 21-10-2010 21:36
Kronisk syge skal klare sig selv nå !!!! Stella Politik og Samfund 13 25-03-2008 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension