K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2013, 15:27   #61
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
#44 Kørselsrefusion §82

Skema vedr. kørselsrefusion §82 blev indsendt kun udfyldt punkt 4 for fuld refusion fra 1. kørte km. pga begrænsninger.

Det blev slet ikke kommenteret fra Kommunens side og efterfølgende er det fulde beløb indsat på min nem konto

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 21:11   #62
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Indkaldt til møde i rehabiliteringteam

Er nu indkaldt til møde i rehabiliteringsteamet om ca. 2 uger.

I den forbindelse blev dokumenter til teamet drøftet med Kommunens Sagsbehandler, da der i anden tråd har været drøftet om der kunne gå en indstilling/vurdering med ind til Rehabiliteringsteamet i.f.m. udfyldelse af Rehabiliteringsplanens forberedende del.

Sagsbehandleren-socialrådgiveren sagde det må der ikke.
Sagsbehandleren må IKKE tilkendegive hvad h*n synes indstillingen/udfaldet var inden f.eks. ressourseforløb, Flex eller førtidspension

Debatten var i : http://www.k10.dk/showthread.php?t=29081
#9, #10, #11 og #15. De korrekte dokumenter er som beskrevet af lgkh62 og Gisne jf samtale med Kommunens Sagsbehandler.

Sidst redigeret af lgkh62; 23-01-2014 kl. 00:12.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 11:55   #63
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Indstillet til Førtidspension uden ressourseforløb

Jeg har i dag været til møde i rehabiliteringsteamet. Vi var 8 personer i alt.
De startede med at præsentere sig og hvilket fagområde de repræsenterede.

Jeg havde efterfølgende forberedt et indlæg om mit livsforløb før og efter ulykken.

Lederen fulgte efter med indlæg, at dette møde skulle ende ud i en indstilling til det videre forløb, men alle skulle igennem et ressourseførløb efter den ny lov.

Der blev spurgt ind fra psykiatri, job og velfærd, sundhed og omsorg, beskæftigelsesområdet og Regionens lægefaglige konsulent.

Spørgsmålene var relevante og jeg svarede ud fra hvordan jeg så det!

Rehabiliteringsteamet bad om at Sagsbehandler, bisidder og jeg forlod mødet så ville de drøfte situationen.

Blev kaldt kort tilbage for informationen:
Teamet indstiller dig til førtidspension uden ressourseforløb.
Du vil ikke kunne bestride et mikro flex-job, vi vurderer at der er ingen udviklingsmuligheder og behandlingsmuligheder er.
Sagsbehandleren blev ikke hørt med et eneste ord under mødet.

Nu venter jeg på at Pensionsteamet følger indstillingen, men det føles lidt uvirkeligt, da jeg blev sendt i arbejdsprøvning med mål selvforsørgelse.
Er heller ikke i tvivl om at Arbejdsprøvningen var medvirkende til indstillingen da teamet referrede til den gentagende gange.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 12:01   #64
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg oplevede lidt det samme og blev også indstillet til førtidspension uden ressourceforløb.

Min sagsbehandler lavede oplægget og jeg besvarede spørgsmålene. Herudover sagde sagsbehandler heller intet.

Krydser fingere for at det går hurtigt igennem for dig
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 14:55   #65
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps det kan sagtens føles meget uvirkelig for på det ene tidspunkt ja der skal man næsten kunne sendes ud i ordinært job for lidt senere ja så kan de pludselig se at det bare ikke kan lade sig gøre...

Vi må håbe at kommunen følger indstillingen som de normalt gør...så du kan få noget ro på dit liv lgkh62....det gælder selvfølgelig også dig Gisne..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 15:58   #66
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Sikke da dejligt, med sådant en møde, som jeg har forstået rundt omkring - er det nu kun en formsag. Da kommunerne som regel altid følger teamets indstilling :-)
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 20:20   #67
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Har nu modtaget Rehabiliteringsteamets indstilling

Jeg har nu modtaget Rehabiliteringsteamet´s indstilling til førtidspension, som sendes videre til afgørelse i Pensionsteamet.

Ud fra det skrevne i indstillingen og det skrevne i vurderingen fra Amtets Sundhedskoordinator er jeg nu virkelig blevet hørt.

Det var en utrolig positiv oplevelse at møde amtets læge/sundhedskoordinator, som tog udgangspunkt i ALLE lægepapirer og havde
LÆST og forholdt sig til alle akter dvs. også akter udarbejdet af mig.

Jeg påpegede i mit indlæg, hvilke lægelige akter der ikke var fyldestgørende og hvorfor og hvad der dokumenterede det,
hvilket h*n bekræftede mig i efterfølgende
(Den Kommunale Lægekonsulents vurdering )

Venter nu at det forhåbentlig falder på plads. Jeg deltager ikke så aktivt i tiden på K10. Får kun delvis læst indlæg, men håber at få energien og overskud tilbage.

Tak til K10´s brugere og uvurderlige hjælp, der gav mig mod og viden til at tage styring på egen sag og stille krav til sagsbehandlingen

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 09-02-2014 kl. 00:10.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 20:41   #68
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er altid rart at blive hørt. Nu kan vi så håbe at de snart får lavet den afgørelse og den falder positivt ud som du gerne vil have det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 08:13   #69
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Jeg er nu Førtidspensionist

Jeg er nu tilkendt førtidspension uden ressourseforløb og ser frem til den ro dette giver

Det har været særdeles positivt at møde Rehabiliteringsteamet, især Regionens lægefaglige konsulent, som jeg ikke var i tvivl om havde læst og forholdt sig til alle dokumenter.

Kommunens sagsbehandling var under al kritik og det vil blive fulgt op på til gavn for andre.

Igen en stor tak til K10 for hjælp og indsigt i gældende lov og muligheder

Sidst redigeret af lgkh62; 20-03-2014 kl. 08:17.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2014, 09:05   #70
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det lyder godt Igk, tillykke med det. Hvis det på et tidligere tidspunkt var soleklart at du skulle have haft ftp. kan du anmode om at tidspunktet for tilkendelse tilbage dateres. Jeg gjorde det selv da min sag var klar til tilkendelse min. ½ år før den reelle, men lå hen pga. sagsbehandler skift. Jeg fik den tilbage dateret med 6 mdr. og refunderet ftp. ihh. dertil.

Blot et evt. råd til dig, men ved godt at man sjældent tør røre mere ved sin sag når den endelig er på plads og bare vil have ro.

Godt at høre at det fungere mht. rehabiliterings teamet ved jer og at det er bedre end det gamle "cirkus" mange af os har været igennem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygedagpenge, raskmeldt - sygedagpenge igen? lomus Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 20-02-2012 01:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension