K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2011, 08:40   #11
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej Ida

Jeg er selv i arbejdsprøvnine eller virksomhedsafklaring som de sommetider kalder det. Jeg skulle starte på 20 timer og i løbet af 11 uger skulle jeg være oppe på 37 timer.

Dette forklarede jeg dem, ikke er muligt, da jeg ikke har resourcer til det, jeg kan klare 10 - 12 timer ugentligt, så på vores midtvejsmøde, fik jeg lavet det sådan, at jeg nu har fri om onsdagen og så se hvor mange timer, jeg så kan klare resten af ugen.

Jeg kunne allerede den 1. dag (i går) se, at 3 timer er for meget, så må jeg se, hvad jobkonsulenten siger på fredag, når vi skal snakke om, hvordan ugen er gået.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 11:24   #12
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Husk det er kun dig der kan mærke hvordan du har det.

Det er ikke jobkonsulenten der bestemmer hvor mange timer du kan klare - det gør dit helbred.

Så gå hjem når du ikke kan holde til mere og inden resten af dagen er fuldstændig ødelagt.

Der er kun dig til at passe på dig .
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 22:12   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg vil lige skyde ind, at man godt kan starte med at sige, at rammen er 37 timer om ugen, men at man jo så må gå hjem, hvis man ikke kan mere den dag, om det så er efter 2 eller 6 timer.

Så det kommer lidt an på rammen.
Men bare husk, at en afprøvning skal vise realiteterne ift. hvad du kan holde til det næste lange stykke tid. Så det er ok, at man at træt, at man måske har brug for et hvil når man kommer hjem, og lign. men ikke, at man er ødelagt resten af dagen og i weekenden, så man ikke kan have et liv ved siden af jobbet.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 22:29   #14
maimai
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 44
Styrke: 14
maimai er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Så det kommer lidt an på rammen.
Men bare husk, at en afprøvning skal vise realiteterne ift. hvad du kan holde til det næste lange stykke tid. Så det er ok, at man at træt, at man måske har brug for et hvil når man kommer hjem, og lign. men ikke, at man er ødelagt resten af dagen og i weekenden, så man ikke kan have et liv ved siden af jobbet.
Jeg er enig (jeg er også socialrådgiver).

Jeg starter selv i arbejdsprøvning lige om lidt, og starter op den første uge med 15 timer om ugen (vudering fra min psykiater) og skal max. op på 25 timer om ugen anbefalt af min psykiater og socialrådgiver.

Jeg har bipolar affektiv sindslidelse (uden at have opnået habitustilstanden i de 6 år jeg har været syg) - Og er af den grund voldsomt urealistisk om min egen arbejdsevne som jeg i mine gode perioder (hypomane/maniske) selv mener ligger på 37 timer om ugen (altså et ordinært job).

I mit kommende fleksjob skal der derfor tages hensyn til, at jeg også har mulighed for at passe mit job også i de dårlige perioder.

Så til ts. Jeg ved ikke hvad du fejler, men hvis både du og din læge vudere at 37 timer om ugen er urealistiske (hvilket det lyder til, når du er godkendt til fleksjob) så vil jeg bestemt råde dig til, at tage en alvorlig snak med din sagsbehandler og evt. inddrage din læge. For det er jo ikke meningen at du skal blive mere syg af en arbejdsprøvning.
maimai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2011, 22:34   #15
Mama
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2010
Indlæg: 82
Styrke: 14
Mama er ny på vejen
At starte på 37 timer er jo uhørt!!!

Det afhænger nok af skånehensyn, men for os herinde er der vist ingen, der starter på 37 timer. Jeg skal vist starte på 10 timer.
Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 00:39   #16
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvilken ramme??

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg vil lige skyde ind, at man godt kan starte med at sige, at rammen er 37 timer om ugen, men at man jo så må gå hjem, hvis man ikke kan mere den dag, om det så er efter 2 eller 6 timer.

Så det kommer lidt an på rammen.
Jeg er ikke helt klar over hvad du mener med rammen - er det en lovgivningsmæssig ramme? praksis i din kommune? eller?

Jo selvfølgelig er man træt i et nyt job - det er ordinært ansatte også - og måske også Andersine - da hun fik nyt job. Held og lykke med jobbet!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 10:59   #17
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Jeg har været i arbejdsprøvninger, hvor vi sagde 3 * 3 timer om ugen, det var godt med de fridage , men alligevel klarede jeg ikke altid de 9 timer om ugen. Start lavt og prøv at øge, og for guds skyld sig fra, det har jeg lært, selvom det er svært.

anniss (en ny ftp'er)
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 12:45   #18
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
Hejsa. Jeg er selv næsten lige startet op i en arbejdsprøvnig.
Kommunens ønske var at jeg startede op med 20 timer ugen, og så stille øge timetallet.
Jeg har været igang i 3 uger hvor jeg har arbejdet mellem 9-12 timer ugen. Har også en fri dag Onsdag det hjælper mig til at klare resten af ugen.

Husk hvis du bider dine tænder sammen nu i arbejdsprøvning, skal du gøre det resten af livet!!!!
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:58   #19
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
Min sagsbehandler yaler også om rammen

Oprindeligt indsendt af Andersine85
Jeg vil lige skyde ind, at man godt kan starte med at sige, at rammen er 37 timer om ugen, men at man jo så må gå hjem, hvis man ikke kan mere den dag, om det så er efter 2 eller 6 timer.

Så det kommer lidt an på rammen.
Min sagsbehandler talte også om "rammen" i forbindelse med timer - jeg fik desværre ikke spurgt hende - og fandt det ikke via google - Nogen der ved hvad det er for en ramme?
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 11:03   #20
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
bare huske alt skal med skånehendsyn timer arbejdsopgaver løn osv osv osv hvis det skal udmunde i job
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning-timer? mikelzen Alt det andet 6 05-03-2013 10:25
Arbejdsprøvning- antal timer. ette74 Alt det andet 15 26-11-2011 11:27
Arbejdsprøvning 25 timer om ugen... Helenevind Alt det andet 51 29-04-2009 18:18
arbejdsprøvning/praktik under 10 timer om ugen pinballs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 10-02-2009 17:59
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension