K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2011, 04:21   #1
J3sp3r
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
J3sp3r er ny på vejen
Exclamation Førtidspension, USA og K-1 visum

Jeg modetager førtidspension efter di nye regler. Jeg har en kæreste (forlovet) som bor i USA, vi har været sammen i nu 3+ år. Jeg besøger hende cirka 3 måneder om året, såfremt der er penge til det.

Vi har talt om at flytte sammen i USA og blive gift og har selvfølgelig læst en del om K-1 visum og dets regler. Jeg har også læst og kontaktet kommunen ang. at tage min førtidspension med. Som udgangspunkt skulle der ikke være noget problem med det, jeg har selvfølgelig ikke søgt om at tage det med endnu så kan vel aldrig være 100% sikker.

Vores første problem er at hun på nuværende tidspunkt ikke har fast arbejde så med mindre vi finder en sponsor i USA vil det være svært at udfylde papirene omkring hendes indtægt som skal være 125% over "poverty guidelines".

1) Er der nogen der ved om vi kan starte K-1 ansøgning uden at hun har arbejde og så bruge min førtidspension som bevis for de 125%? (min FTP er mere end de 125%)

2) Hvis det ikke er nok men hun finder arbejde eller vi finder en sponsor, er det så "nok" at jeg modtager FTP og der det nogen hjælp til at blive godkendt?

Mit sidste spørgsmål er ikke helt relateret til pension, håber bare er der er nogen med lidt erfaring ang. visum til USA eller måske kan pege mig i den rigtige retning. spørgsmål 1 og 2 har stadig prioritet.

3) Jeg blev for cirka 11 år siden dømt for en dum sag som nu er slettet ved det offentlige. Ikke nogen slem sag, selvom det vel er op til USA's myndigheder at vurdere det. Så hvis du har nogen erfaring med lignende sag, har du/i et godt råd på hvordan jeg forbereder mig og er der overhovedet noget jeg kan gøre for at hjælpe det? Selvom sagen er forældet skal jeg jo stadig svare "JA" til spørgsmålet om at have været straffet.

På forhånd tak!
J3sp3r er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2011, 19:27   #2
LimoGert
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-04 2011
Lokation: Hørsholm
Alder: 68
Indlæg: 108
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
LimoGert er ny på vejen
Hvis jeg var dig, så vil jeg ringe til den Amerikanske Ambassade i København og her stille dine spørgsmål.

De er normalt meget hjælpsomme og informative. Og hvis du ikke er god til engelsk, så spørg efter en dansktalende medarbejder.

Mvh. Gert
LimoGert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2011, 21:00   #3
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Ellers spørg på ægteskab uden grænser. De ved ca rigtig meget derinde

Og husk på din pension ændres når du gifter dig. Også selvom hun ingen indtægt har.

Sidst redigeret af Stezu; 25-04-2011 kl. 10:59. Årsag: indlæg lagt sammen - brug redigerfunktion ved tilføjelser
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 09:42   #4
J3sp3r
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
J3sp3r er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af næsebjørn Se meddelelser
Og husk på din pension ændres når du gifter dig. Også selvom hun ingen indtægt har.
Ja det ved jeg godt, har læst lidt omkring det.

Jeg vil prøve den side du nævnte, tak.

@Lime Jeg vil tale med dem ville bare se om der var nogen med erfaring her først. Mit engelsk er efterhånden bedre end mit dansk men tak for rådet

Der er rigtig mange ting at tage stilling til og rigtig mange spørgsmål, bestemt ikken noget man "bare" lige gør.
J3sp3r er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2011, 12:14   #5
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Min kone kommer fra udlandet og besøger mig i dk og jeg i hendes hjemland.......jeg for stadig pension som enlig....ved godt der her er tale om at bosætte sig i usa,,,,men ægtrskab er ikke altid 100 procent lig nedsættelse af pension...
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 10:08   #6
J3sp3r
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2011
Indlæg: 17
Styrke: 14
J3sp3r er ny på vejen
Det er godt at vide. Jeg er sikker på kommunen har svar på det når jeg ansøger.
J3sp3r er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension