K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2013, 17:23   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Godt nyt for smertepatienter!

Nyt ansøgningsskema på vej til smertepatienter

Det bliver nemmere for læger at søge om medicintilskud for smertepatienter, oplyser Sundhedsstyrelsen.



Læs mere her:

http://jyllands-posten.dk/indland/article5309335.ece
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 03:27   #2
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Det lyder godt!
Jeg har desværre læst det modsatte på: http://politiken.dk/tjek/sundhedogmo...edicintilskud/

Og med nyheden fra 6/4- kan sådan éen som mig, der til tider tager 4-8 smertestllende pr dag- hurtigt være nød til at gå til lægen. Medicin i 20 pillers portion.

HVORFOR skal jeg spilde lægens tid med det?
Jeg beggår ikke selvmord med panodiler (hvis man prøver- får man en seriøs leverskade).

Jeg har brugt smertestillende i årevis, jeg ved, hvad jeg kan tåle. Og overddoserede da kun, da jeg kvaste min skulder. Der tilbød lægen mig dolol, som jeg blev stjerneskæv af- og jeg sov 22 timer i døgnet. Dem, skal jeg ikke have mere!

I det hele taget, har jeg- det sidste år bevidst nedsat brugen af smertestillende fordi, det er ikke godt for leveren.
Det er heller ikke godt for mig, jeg tager to piller og knokler på- tager to piller- og tager piller i dagevis efter.

Jeg køber de store bøtter, de små i min locale Brugs er for dyre- og de har ikke det andet.
Det er en nul-sumsløsning.

Lad mig købe mine Ipren og Pinex i bøtter. Jeg kan styre det. Fremfor at min (i forvejen travel læge skal spilde tid på receptor). Ellers kan jeg vel få dolol igen?

Jeg har kendt en pille-afhængig. Hun blev meget skuffet over mine piller!

Hvis man vil beskytte unge mennesker: Forbyd alkohol! Og tobak!

FÅKKK- jeg HADER denne stavedims, der retter. Jeg skriver for det meste, det rette. Recepter. Tryllerylle- receptor, der er noget Ganske andet.

Dø dværg, DØ.

Jeg kan ikke rette, da det er mandens win 7 server. I må tænke Jer til, hvad jeg mente.:ag:
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 07:09   #3
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Træerne vokser sjældent ind i himlen - sååå jeg vil gerne se det ske, før jeg begynder at glædes;o)
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 07:23   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Der tilbød lægen mig dolol, som jeg blev stjerneskæv af- og jeg sov 22 timer i døgnet. Dem, skal jeg ikke have mere!
Dolol er gode nok, men de kan kræve lidt tilvænning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 08:37   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Dolol havde mange ibvirkninger 2-3 uger meget slemt i starten.

Uden at gøre mig til læge,så er jeg sikker på leveren har bedre af dolol end de 4-8 penodil om dagen. så vil de smerte dække bedre bedre.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 12:05   #6
sejleren
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2012
Indlæg: 28
Styrke: 12
sejleren er ny på vejen
Fatter ik`DK !
Det er iorden der findes barer på uddannelsesstederne, det er iorden at unge og børn drikker sig pissefulde hver weekend, vi snakker om at frigive hash, hvorfor i luften skal det så gøres skide besværligt at få smertestillende.
sejleren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 13:23   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fint hvis lægerne så får det lettere med at søge tilskuddet og ikke bare ordinerer andet tilskudspligtigt medicin, som måske alligevel ikke er så effektivt. Spændende. Godt man kan bestille smertestillende på nettet hos mange praktiserende læger og kan sætte det i system, så der fx bestilles en recept hver 10ende dag. Virker overflødigt men kan fungere fint.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 21:23   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Dolol havde mange ibvirkninger 2-3 uger meget slemt i starten.
Første gang jeg tog en Dolol måtte jeg overgive mig til sofaen, og var totalt væk i en time.

Derefter åbnede jeg kapslerne og dryssede i starten ca. det halve ud, så lukkede jeg kapslen igen og slugte den, senere dryssede jeg lidt mindre ud, indtil jeg havde vænnet mig til dem.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2013, 23:49   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dolol er gode nok, men de kan kræve lidt tilvænning.
Det er ikke alle, der kan omsætte det aktive stof, tramadol, i Dolol og de kan derfor ikke tilvænnes.

Læs mere på www.pro.medicin.dk
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2013, 07:06   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Det er ikke alle, der kan omsætte det aktive stof, tramadol, i Dolol og de kan derfor ikke tilvænnes.

Det kan jeg så ikke udtale mig om, min erfaring er blot, at jeg (og sikkert mange andre) kan vænnes til stoffet.
Det ville selvfølgelig være lidt nemmere hvis de lavede en udgave med bare 25 mg.

Læs mere på www.pro.medicin.dk
Jeg kan ikke umiddelbart se hvad jeg skal lede efter.:
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt link & godt initiativ Jna Et godt link! 4 08-04-2013 20:51
Ny forskning om smerter - smertepatienter Ninja Politik og Samfund 7 15-07-2012 18:53
må de godt det??? kandelsdorff Alt det andet 5 18-01-2012 14:40
Smertepatienter mister måske tilskud buster Politik og Samfund 4 23-11-2011 16:13
Det er da godt nyt :) Hejdien Politik og Samfund 3 13-05-2010 00:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension