K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2012, 20:59   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvordan skal jeg "leve" med min eksmand.

Jeg er skilt på 5 år, alt er gået godt også i forhold til børnene, de bor en del ved deres far som er fantastisk for dem og har hjulpet meget i min situation.

Problemet er at jeg kunne leve TOTALT foruden at høre fra ham. Indtil videre har jeg måtte leve med næsten daglig kontakt fra ham i 5 år. Min psykolog har været indeover hvordan jeg kunne takle hans daglige telefoniske kontakt og jeg har selv skrevet til ham at jeg gerne vil være foruden.

Vi alle kender til hvordan nogle tager det fint at man ringer hverdag hvor andre helt ville undvære.

Jeg arbejder med det hver dag, ser positive tendenser, måler og vejer og prøver selv at undgå osv. Alene i dag hvor han holder jul med mine børn som han også har til hverdag og hvor jeg har haft min datter (heldigvis hele dagen med hesten) så ringer han kl. 19 og siger tak for gaverne. Mine børn er 14 og 16 og har selv købt dem selv.

Hvad gør jeg? Jeg har sagt fra så mange gange de sidste 5 år. Vi har kendt hinanden i 15 år, han har et godt arbejde og tjener godt, han skal bare videre, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre i forhold til ham, men vil gerne være foruden hans kontakt!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 21:10   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg tænker at han sandsynligvis gør det af venlighed og måske fordi han ønsker at være en støtte for sine børns mor...

At du så helst så at han ikke ringede så ofte, er det måske svært at gøre noget ved, uden at skade forholdet.

Det er svært at sige til nogen at man ikke har lyst til at tale med dem, uden at såre dem.

Så måske skal du arbejde med dig selv, så du ikke bliver så påvirket af de samtaler, men bare lader dem glide ind og ud, uden at lade dem nå dig..

Og man kan jo sagtens lige skulle vende frikadeller eller noget andet, så man hurtigt får afsluttet samtalen..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 21:23   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg føler bare at jeg har prøvet ALT og ved snart ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg føler aldrig at nogle af os kommer videre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 21:32   #4
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Kunne han evt bare sende dig en sms?

Den kan nogle gange være lidt nemmere at forholde sig til, og man kan svare når man syntes at man har overskud...det syntes jeg kunne være ok at bede om?


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 21:32   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvordan vil han have det hvis du får en ny kæreste.. er det fordi han håber på at I finder sammen igen..

For så kan du måske kurere de hyppige opkald, hvis du begynder at fortælle om mænd du evt. kunne være interesserede i..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 23:32   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er så svært for mig at lave disse indlæg og nogle gange kommer jeg bare til det, fordi det er et stort problem i mit liv. Jeg sætter nærmest mærke på de dage hvor han ikke har ringet. For det meste prøver han jo bare at spørge ind til børnene og så skal det lige siges at jeg til daglig passer deres skønne hund som min datter kommer over med, så jeg har jo også mit med i det.

Min eks har dog altid været "god" til at ringe i tlf. og skrive er han slet ikke til. Desværre er han også en af dem der ikke kan forstå at vi er nogle der ikke er til tale i tlf. konstant og jeg er ikke den type der bare kan "overse" et tlf. opkald.

Jeg ville nyde at han fik en kæreste om jeg gjorde det tilsvarende ved jeg ikke for ham. Vi har såmænd aldrig været fanget af kærlighed til hinanden, men efter vi blev skilt så har jeg nærmest for ham været "uundværlig" føler jeg og det er så inaverende...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 00:05   #7
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Det er så svært...

Og måske...ja sikkert nok ringer han i den bedste mening...men det gælder om at kridte banen op...og sige hertil og ikke videre...og måske evt aftale ringedage og/eller tidspunkter...

Det er osse helt vildt svært at skrive meget personlige indlæg...men jeg har gjort det..og har været glad for indspark...bl.a fra dig


/mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 00:07   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du behøver jo heller ikke at tage tlf hver gang han ringer.. måske skal du vænne ham til at du ikke er så let at få fat i.

Fortæl at du ikke altid lige har tlf ved dig, men aftal at I f.eks lige kan tale sammen hver fredag omkring de praktiske ting..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 00:20   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, er prøvet og hvad er ikke prøvet igennem 5 år, har bare lyst til at sige at han ikk fatter en meter!!!

Han må da godt ringe, men hvad når man ikke gidder det og hvorfor hver dag, det er jo ikke nødvendigt!!!

Det er dælme svært at kommunikere, specielt fordi man heller ikke vil såre nogle.

En tid blev det bedre, men så kom det tilbage igen.

Jeg må lære at lade tlf. være også selvom han har ringet. Ofte er der jo ikke noget i vejen selvom han har ringet, så jeg har ikke nøde at respondere. Hader bare når "folk" ikke forstår mine hensigter.

Min psykolog vil kalde det assertiv kommunikation, men ofte ender jeg ud i at være en "bølle" i samtalen, den der hakker og cutter af og det hader jeg. Jeg vil meget hellere skrive sammen, det er jeg meget bedre til, men han ikke, vi var nok modsætninger i den grad.

Men dem med eksmænd/kvinder, har I det også sådan at I dårligt tåler hinandens kontakt efterflg.? Der er ikke fordi at min eks og jeg har forvoldt noget mod hinanden, jeg var den der "slog op" og efterflg. har jeg blot ønsket ikke at se ham mere end højst nødvendigt, er det unormalt, selvom man har børn sammen?

Bør man som eks ikke også komme videre og ikke kontakte eksen hver dag for dagligdags ting omkring børnene som efterhånden er store!!???

Nå men god jul, mine problemer er jo ikke større end som så, men hold K hvor er jeg træt af det/dem.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-12-2012 kl. 00:22.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 00:32   #10
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Det er virkelig svært når man har børn sammen...man kan jo aldrig helt få lov at "slippe"...og det ved din eks jo sikkert godt...du ved jo ikke på forhånd, inden du tager røret, om det drejer sig om børnene...og så er du nærmest nødt til at svare...

Men han skal vel heller ikke bestemme forløbet....og forhold til eks mænd kan virkelig være ret problematisk...min kunne ikke slippe mig, selvom det var ham som ville skilles....

Men ja... håber du finder en løsning....

Stort kram til dig

/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan har du oplevet projekt "Brug for alle" studerende2013 Alt det andet 3 13-03-2013 00:57
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
En Lille Opfordring "Lær at leve med kronisk sygdom" beha Alt det andet 1 13-09-2009 21:54
(smerte)"dagbog" - hvordan bruger I den i jeres sag? Kvinde30 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-07-2009 00:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension