K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2012, 10:22   #11
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af SanneHansen Se meddelelser
Jeg vil lige starte med at sige, at jeg kun har læst dit indlæg og ikke alle de svar, som du har fået.

Jeg er selv ung, 31 år. Min sag er netop sendt videre til pensionsnævnet og jeg kender til fulde følelsen af, at dette er den ENSTESTE chance for, at nå i mål. Det er så hårdt og frustrerende, så jeg forstår virkelig godt, at der er lang tid til din tid i september.

Set objektivt og med de positive briller på, så skriver lægekonsulenten jo netop, at såfremt psykiateren er enig i, at en arbejdsprøvning er kontraindiceret, så kan sagen føres til afgørelse. HELDIGVIS skal du oven i købet til den samme psykiater, som har set dig før og vist lavet nogle gode papirer til dig før?

Den overlæge og neurolog som jeg er tilknyttet gav mit på et tidspunkt et råd, som har hjulpet mig inden hver konsultation. Få fat på mailadressen på den psykiater som du skal til eller dennes sekretær. Mail ca 10 dage før tid en side, der kort beskriver hvordan du har det ( Og hvad der er relevant heri) samt stil de spørgsmål som du har. Nævn hvor din sag er i systemet og, at lægekonsultenten har brug for at vide, at arbejdsprøvning er kontraindiceret. Medsend evt relevant bilag for andre læger/psykiatere, hvis du har nogle sådanne.

Du beder selvfølgelig på en mail om, at din mail er modtaget og vil blive givet videre til psykiateren, således at du ikke i dagene p til bliver nervøs for, om han har fået den.

Neurologen sagde til mig, at disse KORTERE skrivelser bliver læst og sporer lægen ind på: 1: Hvordan har patienten det. 2: Hvad skal konsultationen helst munde ud i ( I dit tilfælde en vurdering af, om arbejdsprøvning er kontraindiceret plus evt andre spørgsmål fra lægekonsulenten) Dette giver en bedre forberedt læge, en følelse af bedre tid og du kan slappe mere af, da hun har fået formidlet, hvad der er vigtigt for dig og for din sag.

Held og lykke.
Hej Sanne

Jeg håber virkelig at pensionsnævnet vil godkende din sag. Det er simpelthen så hårdt, som du også siger, at gå med tanken om at ens alder kan blive vendt imod en, hvis man ikke når målstregen i år. En fra blå blok sagde vedkommende var tilfreds med at de fik afskaffet aldersdiskriminationen i skattereformen. Så også dem over 65 fik topskattelettelser.
Men med den anden hånd indførte de gladeligt aldersdiskrimination på førtidspension...

Men tilbage til sagen, jo det psykiater tidligere har skrevet var såmænd godt nok. Dengang udtalte jeg at jeg ikke var meget for at prøve kræfter med arbejdsmarkedet igen, men det kunne da være det kunne gå med fleksjob.
Så døren blev ikke lukket hvllket var fint nok, på det tidspunkt. Nu er der så blev prøvet en række tiltag siden, og jeg har meget mere klarhed over mine begrænsninger, mit formåen og mine ønsker, end sidst. Jeg er især også kommet væk fra at svare det som jeg tror der bliver forventet.
Jeg har fået selvtilliden til kategorisk at afvise alt snak om arbejdsmarkedet, fordi jeg ved hvor syg jeg bliver, og istedet være hudløst ærlig. Frygten giver også styrke i mit tilfælde. Det har virkelig været som at vende en supertanker, når man af natur er en pleaser.
Det er også rart det er den samme, så jeg ikke skal starte forfra med Adam og Eva.

Og du har helt ret, med de positive briller på, så skriver lægekonsulenten nemlig, at med rette udtalelse, kan sagen afgøres på det foreliggende. Og det er det, jeg skal fokusere min energi på. Istedet for alle de, hvis nu det går galt, tanker. Det er dem der gør mig syg.

Tusind tak for dit råd, det vil jeg helt sikkert benytte mig af Jeg har nemlig vedkommendes mailadresse, og har allerede benyttet den et par gange. Den ene gang var det en sekretær der svarede, den anden gang psykiateren selv.
Det vil nemlig give rigtig meget ro at psykiateren ved hvordan jeg har det, og hvad det er jeg håber det munder ud i. For det fylder rigtig meget.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 10:36   #12
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
ja, det stresser helt vildt og unødigt ikke at vide hvad der står i "henvisningen" og osse ikke at vide hvad næste skridt er.

Håber du kan få lidt ro på, og nyde sommeren - solen gør noget godt ved næsten alle mennesker
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2012, 11:58   #13
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
ja, det stresser helt vildt og unødigt ikke at vide hvad der står i "henvisningen" og osse ikke at vide hvad næste skridt er.

Håber du kan få lidt ro på, og nyde sommeren - solen gør noget godt ved næsten alle mennesker
Det er helt rigtigt, når man ikke har facts, så bliver der bare gættet på livet løs.

Det gør den helt sikkert, jeg vil altid foretrække lyset frem for mørket, udenpå som indeni
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
gode råd søges! Tetsche Alt det andet 3 06-05-2011 19:53
Gode råd søges tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-01-2011 21:39
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension