K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2014, 13:38   #1
Kunmig
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Kunmig er ny på vejen
Cool Førtidspensionst ????

Hej er ny herinde og osse ny førtidspensionst og læser om førtidspensionst kort og rabatter og kan slet ikke finde rundt i det.... Hvor kan man bruge kortet henne tænker bus tog zoo svømmehal og andre arrangementer ????? Håber i kan hjælpe mig lidt for er helt forvirret på forhånd tak.
Kunmig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:04   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ved at

aftenskoler og mange forskellige kursuser har rabat til pensionister... Det står som reglen ved deres prisliste.

Men ellers hvis der er noget som har din interesse... så ring dertil og forhør dig om der muligvis er rabat til dig

Det bare klø på og så ellers nyde dit nye liv
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 19:17   #3
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Der er også graduerede priser på amu-kurser og andet lignende... betalingen afhænger af uddannelsesniveau mm, så der skal foretages konkret udregning hvor man husker at oplyse at man er pensionist.

I København får man årskort der gælder til alle kommunens svømmehaller til 340 kr, når man er pensionist.
Zoo giver rabat.
Movia giver mimrekort til under 600 kr/3måneder
Hos DSB kan man få udstedt et legitimationskort der giver ret til at rejde på 65 billet.

Man skal passe på, for ikke alle tilbud til pensionister er lukrative.
Eks. så er indefrosne ejendomsskatter en særdeles dyr affære, set i forhold til eks kontantlån i banken, og det siger jo en del.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2014, 23:00   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Cykeltyv Se meddelelser
Zoo giver rabat.
Kun hvis man køber årskort.

http://zoo.dk/BesogZoo/Priser%20og%20aabningstider.aspx
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 03:33   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uff, det er ellers nogle hæftige priser i zoo, specielt hvis man som jeg, har 3 børn!! Det bliver næsten 500 kr i indgangen...

Der er også nogle frisører der har pensionistrabat - igen, man må spørge sig for.

Det samme gælder museer, biografer osv.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2014, 13:51   #6
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Prøv at Google ledsagerkort, nu ved jeg ikke hvorfor du har fået pension.. Jeg har et ledsager kort, som min mand bruger.. Dette betyder, at min mand kommer gratis ind (fordi han er min ledsager) og jeg betaler pensionist pris.. En ledsager kan jo også være en veninde...
Grunden til at jeg har ledsagerkort er, at jeg kan ikke finde rundt, bliver forvirret, må ikke løfte tunge ting fx en rygsæk med drikke dunke. Har brug for en som der kan bevare overblikket..
Et ledsagerkort gælder bla i zoo, Legoland biffen og meget mere.. Ved faktisk ikke om et større barn på fx 16-17 år kan være ledsager...
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension