K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2015, 13:25   #41
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Stribe, det har ingen betydning hvor længe man har boet her i landet. Det har den største betydning hvor meget den pågældende tjener. Jeg kender mange indiske speciallæge som lige er kommet men tjener 1 million om året. En læge som kom i sidste år købt et hus på 6 millioner i Valby. Hvis man er rask og har fast job, kan man låne meget som du selv har nævnt ham der er fra Ukraine.
Hvis man første gang køber så er det umuligt med pension og ikke mindst, boligen ligger i udkants DK
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2015, 15:54   #42
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
købe hus på førtidspension

Hej
Sønderjyde i udkanten
eget hus i mange år og et par huse indenfor de sidste par år

Har været på førtidspension i nu næsten 30 år

har aldrig haft problemer med at låne de penge der skulle til

Hvis man har en fornuftig økonomi og lagt et ordentligt budget så er de fleste banker til at tale med
Banken skal kunne se at du vil det her, og dit budget skal underbygge at du også kan.

hilsen
NP
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2015, 17:46   #43
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


Nph

hej sønderjyde ,.

Det er jeg også og det du skriver er også det vi altid har fået af vide af banker mv . Det er IKKE om man har en stor eller mindre indtægt , det er hvordan man forvalter sine penge .
og jo min gemal købte det her i 87 , men vi kender ingen der ikke har kunne købe .
stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2015, 09:52   #44
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det er Brians tråd men han har ikke været til stedet længe.
Jeg prøver at forklare tingene med et eksempel. Jeg havde meget god økonomi i 2004 og købte 2 lejligheder, en i Valby, Kbh. Jeg lånte næsten 3 millioner.
Idag er jeg på sygedagpenge (efter pension er lagt hvilende) men jeg har stadigvæk 2 lejligheder. Banken har ikke tvunget mig til at sælge ejendomme.
Men hvis jeg idag ville låne til at købe et nyt hus, kunne jeg ikke låne selve halv million.
se beregningen https://danskebank.dk/da-dk/privat/b...sberegner.aspx
I har fået lån ifølge gammeldags praksis. Man kan have gammelsdags pension, fleks. Det ændrer normal ikke. Engagementer med banker følge samme praksis.
En pensionist som første gangs køber kan ikke låne selve 100.000 til boligkøb i udkants Danmark selv man har rådighedsbeløb over 15.000. Jeg har opdateret viden
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension