K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2015, 13:57   #31
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Den nemmeste måde at finde den ud af at forspørge banken Man kan sende en sikker mail med oplysninger, at man er udkig efter et hus for 600.000 kr i udkants Danmark og man har X penge til udbetaling. Man skal årsopgørelse, lønseddel og budget. Så skal bank give et svar om de vil låne.
Min overbevisning begrundet af erfaring og kendskab, at bank vil afslå låne anmodning
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 14:30   #32
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er jo ærgelig for dig Abdul at du har den erfaring med banker, heldigvis er det ikke sådan for rigtig mange af os andre når vi har købt fast ejendom, eller rettet henvendelse til banker/kreditinstutioner.

Jeg plejer hvis jeg har spørgsmål eller ønsker til banken at sende min rådgiver en mail og næste dag er det enten besvaret eller ordnet, aldrig har de sat spørgsmålstegn eller sagt nej heller ikke selv om jeg er førtidspensionist. Men jeg har også altid overskud og betaler evt. Lån tilbage før tid.


Og det er jo langt fra sikkert at din dårlige erfaring med at få hjælp af banker bliver den oprindelige spørgers erfaring
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 14:50   #33
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er jo ærgelig for dig Abdul at du har den erfaring med banker, heldigvis er det ikke sådan for rigtig mange af os andre når vi har købt fast ejendom, eller rettet henvendelse til banker/kreditinstutioner.

Jeg plejer hvis jeg har spørgsmål eller ønsker til banken at sende min rådgiver en mail og næste dag er det enten besvaret eller ordnet, aldrig har de sat spørgsmålstegn eller sagt nej heller ikke selv om jeg er førtidspensionist. Men jeg har også altid overskud og betaler evt. Lån tilbage før tid.


Og det er jo langt fra sikkert at din dårlige erfaring med at få hjælp af banker bliver den oprindelige spørgers erfaring
Jeg har 2 faste ejendomme som jeg har købt i 2005.
Jeg har ikke fået et afslag fordi jeg ikke bedt om det. Efter jeg blev ophørt som selvstændig, har jeg ikke personlig kontakt med bank.
Erfaring er opnået via observationer og læsninger.
Istedet for diskuterer frem og tilbage, kan man finde direkte svar fra banken.
Vi har vores foreskellige forudsigelse.
Min overbevisning er, resultat ikke bliver ligefrem positiv hvis man spørge banken.
Derfor snakker man meget om statfinsanseret boliglån i udkants Danmark.
Banke kan ikke alene bestemme om udbetaling lån. De skal arbejder indenfor en ramme der er fastsat af finansråd og kontrolleret af finans tilsyn.
Efter nye finans reglerne har førtidspensionister svært ved at opnå realkredit lån. En af de grunde er helbred-pensionister ikke forsikres..,
Derfor foreslåede jeg at spørge banken direkte.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 15:13   #34
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Jeg bor i udkants dk og min erfaring herude fra er ikke det kommer an på hvad folk laver . Men hvordan deres økonomi gennem årene har set ud og hvad deres indtægt er

Og ja ved godt hvad der er Blevet sagt i tv mht kreditforeningen og udkants dk .men igen ingen er ens m deres økonomi og historik. Tror de ligger der hele sammen .

Jeg har ik mærket ændringer nogen steder fordi jeg er FTP . Jeg har aldrig haft meget , men altid betalt hver sit .

Men Brian det er din tråd . Håber i får et godt liv i det i nu vælger

Stribe FTP
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2015, 15:58   #35
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
Jeg bor i udkants dk og min erfaring herude fra er ikke det kommer an på hvad folk laver . Men hvordan deres økonomi gennem årene har set ud og hvad deres indtægt er

Og ja ved godt hvad der er Blevet sagt i tv mht kreditforeningen og udkants dk .men igen ingen er ens m deres økonomi og historik. Tror de ligger der hele sammen .

Jeg har ik mærket ændringer nogen steder fordi jeg er FTP . Jeg har aldrig haft meget , men altid betalt hver sit .

Men Brian det er din tråd . Håber i får et godt liv i det i nu vælger

Stribe FTP
Jeg var selv førtidspensionist hvis pension har været hvilende.
Jeg prøver at vise neutral synspunkter baseret af fakta.
FTP og udkants DK er dårlig kombination hvis man er første gangs køber. Det er bedst og nemmest at sprøge banken først
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 02:31   #36
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
AbDUL

Jeg tror da på dig

Men det er bare ikke det billede vi genkender herude , selvom tv og aviser har skældt kreditforeninger ud mht udkants dk og låne til huse

Jeg kender mange her både ftp.er oh kontant hjælps modtagere der er husejere .
Vores rådgiver har altid sagt i bank det ik kun handler om du har en stor indtægt stilling mv . Men hvordan du forvAlter dine penge . Om der er lidt eller mange er ikke så vigtigt . Men om du har styr på det der er

Jeg er ftp og har stort set aldrig boet til leje og har ikke mærket nogen ændringer i bank fordi jeg er ftp
Selv en af vores ukrainske ansatte har efter 7 år og fast ophold købt hus til 1.5 mil. Har dog sparet op til udbetaling . Men de fik at vide at deres historik gjorde det ingen problemer var selvom kun ham kan stå for det .
Min bror er husejer og har i flere år haft et rådigheds beløb på max 2500 kr også da han købte hus grundet børnepenge til 3 ( er slut nu ) men han fik også lov at låne
Alt sammen i yderst udkants dk .trot ikke man kan kommr længere ud .

Eneste råd er kig på firkanten når man kigger . Sørg for ordentlig lån efter nerver . Nogle vil helst ha fast forventet , så sover de bedst . Andre som os f.lån flekslån . Vi har altid haft F1 . Men har nu ændret det til 3 år . Men igen hvem er man , hvor meget skylder man og hvor meget betyder det at det svinger.

Så jo tror da helt sikker kreditforeninger kan være skrAppe . Men samtidig at de kigger på alt de kan .så jo nogle har gode erfaringer . Andre modsatte og begge er helt sikkert rigtigt .

Håber Brian skrivet hvordan det går . Det er spændende

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 07:33   #37
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tiderne har ændret sig. Hvis man er heldig at have haft den samme sagsbehandler gennem de sidste 20 år som kender en, ja så står man rimeligt godt. Men bliver to afdelinger slået sammen, eller ens sagsbehandler går på pension, kan det meget hurtigt ændre sig. Banker låner ikke gerne ud til folk på overførselsindkomst.

I gamle dage sagde man altid at man kunne spise mursten når man blev gammel..

Der er så bare sket den ændring, at når man kommer på folkepension, vil realkreditforeningerne ikke længere lade folk optage lån i deres hus selvom der er friværdi.. så hvis friværdien skal realiseres er de tvunget til at sælge huset.

Og ja, som Abdul nævner er der idag sorte huller på kortet, hvor realkreditforeninger slet ikke yder lån mere, uanset job/økonomi.

Det er strammet meget til de sidste år, og min holdning er at banker/realkreditinstitutter har alt for meget magt i forhold til at styre køb/salg, at det modarbejder regeringens forsøg på ikke at tabe udkantsdanmark helt i nogle områder.. særligt når man tænker på den massive statsstøtte bankerne modtog som bankpakker. De burde have været fulgt af helt andre krav.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 07:53   #38
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
PIP

Bortset lige for os foregår det nu sta´dig det jeg skrev

Ukrainerne flytter ind 1 nov . og der er løbende nogle huskøb . Om folk tager yderlige¨lån eller prø'ver får vi nok ikke altid at vide .

vi må være heldig . Vores bank har lukket ned flere gange , men vi har stadig den samme rådgiver o ´g ja han kender os som banken gør . De har alle siddet de mange¨år .
men søg kryds fingre og håb .

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 08:28   #39
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.dr.dk/nyheder/penge/penge...-paa-boliglaan

"- Køberen var forhåndsgodkendt både i bank og kreditforening. Alligevel oplevede vi vanskeligheder ved at få det finansielle hjem på ejendommen, alene fordi ejendommen lå, hvor den gjorde"

http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge...cle4047082.ece

"Det er BRFkredit, som automatisk siger nej, når man som kunde ønsker at købe et hus på øen Årø i Lillebælt ud for Haderslev, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten."
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 09:03   #40
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Huskøb som førtidspensionist/på overførselsindkomst.

Min bank sagsbebandler igennem mange år, tager også udgangspunkt i vekommendes økonomiske evner og ikke vedkommendes indtægtsgrundlag.

Men efter krisen blev jeg tilknyttet en gruppe af sagsbehandlere, som var meget rigide og upersonlige og ingenting kunne lade sig gøre mere, slet ikke efter jeg mistede mit job og røg på kontanthjælp.

Min indtægt som fleksjobber efter nye regler, oversættes af min bank som, at jeg er på overførselsindkomst.

Og efter krisen har min bank det princip, at ingen på overførselsindkomst kan låne penge.

Jeg har skiftet bank.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension