K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2012, 23:22   #1
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Er det usmart at tage færre timer.

Jeg er afklaret til at kunne klare ca 20 timer om ugen.

jeg leder med lys og lygte efter et job fordi jeg hader at gå hjemme og glo.

Jeg har fundet et mulig job men det er kun 5-10 timer om ugen og giver 130.- i timen.

så er ? ville det være skyde mig selv i foden ved at tage det hvis de vil have mig, eller er det bedst at vente på noget med flere timer.

Jeg er pt på det der rigmands hjælp " kontant hjælp " hvor man får i sus og dus i følge Liberal Alliance.

så kogte ned til benet.
er det smart at tage det job hvis jeg kan få det eller dumt.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 00:16   #2
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Sig dog JA TAK! til det job, du kan få. Måske viser der sig muligheder i det (flere timer senere) ellers må man gerne skifte job som flexjobber
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 00:22   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ville lige vende den med jobcenteret for at høre om det er fint nok at du tager mindre timer end du er visiteret til...

De skal alligevel også sætte jobbet og aftalen op...

Jeg ved godt at der er blevet sagt at man nu kan tage de job....også mindre antal timer end man er visiteret til...da man får løn efter antal timer man er i job.....men da der er så meget uklart i denne reform....så ville jeg hellere spørge en gang for meget end for lidt...

Du vil da helt sikkert få mere i løn ved det job end du får nu...alt efter om du er forsørger eller ej...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 00:23   #4
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
kommunen vil ikke kunne sige nej fordi det er så få timer i forhold til hvad jeg er visiteret til.

hvad med økonomien i det.
er enlig uden børn.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 00:37   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at med den nye reform hvor man aflønnes pr time, er der åbnet op for at man kan have to job for at nå det timetal man kan...

Så hvis man tager det på 5-10 timer, kan man jo lede efter et supplerende job med nogle timer et andet sted.

Og så burde man jo få suppleret op..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 01:00   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er nu ikke sikkert @Pip....for så skal de også lave to test for arbejdsintensitet osv....

Det bliver spændende at se hvad man må og ikke må...men man kan desværre ikke læse om det som det står nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 09:41   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
da vi var på kursus om den nye lovgivning fik vi af vide ( i herning) at man stadig skulle finde job i det antal timer men, var visiteret til, hvis man fandt/gik ned i tid skulle man også gå ned i tilskud.

Så jeg ville ikke gøre det med mindre jeg fik klart ja for jc. ( på skrift)
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 11:47   #8
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg ville nu argumenterer med en anden regel, den som siger "at du skal tage et tilbudt job", tænk hvis dette er det eneste job så må du jo tage det ;-)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 12:41   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det er nu ikke sikkert @Pip....for så skal de også lave to test for arbejdsintensitet osv....

Det bliver spændende at se hvad man må og ikke må...men man kan desværre ikke læse om det som det står nu...
"Stk. 2. Fleksløntilskuddet nedsættes med 30 pct. dels af lønindtægten i fleksjobbet, dels af anden lønindtægt, indtil den samlede lønindtægt pr. måned udgør 13.000 kr. (2012-niveau), og herefter med 55 pct. Ved lønindtægt forstås A-indkomst, hvoraf der skal betales AM-bidrag og det samlede bidrag til en pensionsordning, der er led i et ansættelsesforhold."

http://www.ft.dk/samling/20121/lovfo...remsat.htm#dok

Det er linien med anden lønindtægt jeg har hæftet mig ved... men ja, det er lidt kryptisk.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2012, 13:30   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har læst det som dig, Pip...og jo, det ER kryptisk, derfor tør jeg heller ikke lægge hoved på blokken.

Irriterende de ikke kan formulere sig lidt tydeligere.....men det er måske med fuld overlæg det netop skal være kryptisk, så kan det jo frit oversættes?!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Færre får førtidspension hejhejhej Politik og Samfund 18 02-08-2013 15:31
Færre end 10 timer? frup Spørgsmål ang fleksjob 5 15-12-2011 10:58
Job færre timer end visiteret til Cillenolle Spørgsmål ang fleksjob 3 16-02-2011 20:32
Arbejde 37 timer svarende til 16-20 timer??? Cat 72 Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 00:35
Færre førtidspensioner zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 03-07-2007 12:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension