K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2013, 17:11   #51
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg læste lige i en af vores ugeaviser,at TØNDER kommune har fået 5 mil..hjem på socialbedrageri...det var meningen det skulle være et forsøg på 2 år,for at se om de ku tjene deres løn hjem og om behovet var der..

og det var det og nu gøres ordningen permament...de fleste penge er kommet hjem ved enlige mv..så pengene er både tjent ved tilbagebetaling og ved at undgå fremtidige betalinger..

en del af sagerne er opstået ved folk har anmeldt nogle anonymt til kommunen,som så har undersøgt det..

puha et samfund vi er ved at få...den anden dag læste jeg om haderslev der fræste rundt i natten og nu tønder...

jeg synes absolut heller ikke det er ok at snyde,men er lidt chokket over det samfund vi er ved at få..og de ku bare gøre reglerne klare,så folk vidste hvad de havde at rette sig efter - det ville garanteret hjælpe..ka altså ike passe folk ikke ka få en kæreste og - kigge hinanden an...

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2013, 17:21   #52
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mht kommunestasi, så er det jo heller ikke engang politiet de appellere til i deres forsøg på at finde brodne kar - nej, de henvender sig indirekte til naboer, og ganske almindelige mennesker, og beder dem udføre en stikker opgave, der ligger langt udenfor disse menneskers beføjelser. Og man ser jo også gang på gang, at ærlige mennesker bliver falsk anmeldt enten på grund af uvenskab, jalousi eller misundelse. Og alt dette kan foregå ganske anonymt. Når det så viser sig at anmeldelsen var falsk, så får borgeren ikke engang en undskyldning! Kender en der blev renset for falsk anmeldelse og hun fortalte, at hun lige frem kunne SE at det irriterede dem på kommunen, at der ikke var noget at komme efter - de ærgrede sig åbenlyst og havde svært ved at skjule skuffelsen indbyrdes.

Jeg er modstander af, at almindelige mennesker opfordres til at varetage opgaver der kan misbruges - sidste nye er, at kommunen MEGET gerne vil se anmeldelser MED fotodokumentation (muligvis fordi de ret ofte får falske anmeldelser ind), og nu mener de vil stå stærkere hvis borgerne overvåger hinanden med kamera/video.

Selvfølgelig skal bedrageri stoppes, men der det måden at gøre det på?

Tænker også, kan det være fordi jeg ikke selv føler der går noget fra MIG, fordi andre bedrager? For jeg har jo grundlæggende den der holdning, at det bare ikke rager mig hvad andre gør. Jeg har min egen lille dør at feje foran, og gider SLET IKKE at skulle begynde at feje foran andres døre også. Jeg er fuldstændig kold på området.

Og selvom man anmelder naboen, så er det jo ikke sådan at man får en stor buket og en takketale, og pensionen stiger heller ikke den efterfølgende måned, og jeg ville heller ikke få følelsen af, at have gjort noget særligt for statskassen.
Så jeg må bare indrømme, at jeg ikke ejer de følelser der skal til, for at sende personer ud på glatis via en anmeldelse. Jeg kan simpelthen ikke finde næstekærligheden i det...

Og når de brodne kar bliver opdaget, SÅ skal jeg virkelig tage mig selv i nakken for ikke at synes det er lidt synd for dem et eller andet sted. Og må ligeledes sidde og sige, at det er GODT det blev stoppet og opdaget, for at få lidt hold på mig selv.
Inderst inde, kan jeg slet ikke magte det. Specielt ikke hvis der er børn involveret. Jeg er af natur ekstremt følsom.

Sidst redigeret af Ninja; 11-01-2013 kl. 17:26.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 23:00   #53
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vil da lige lægge linket til debatten om dette program på DR http://www.dr.dk/Nyheder/Baggrund/2013/01/14/160953.htm
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 23:27   #54
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Ensidigt program....men havde bestemt heller ikke forventet andet....

Og debatten stort set lige sådan...

Een god ting der forhåbentlig kunne komme ud af det program i aften...var måske lidt mere fokus på reglerne om samliv...eller mangel på regler...


/Mileo
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 00:17   #55
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Folk ville skrige op hvis de brugte de samme metoder i kampen mod sort arbejde for eksempel.

Jeg missede afsnittet. Nogen steder man kan se det?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 00:24   #56
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Jeg missede afsnittet. Nogen steder man kan se det?
http://www.dr.dk/tv/se/aktion-social...-bedragere-1-1
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 00:29   #57
Mileo
Hjemmevant på K10
 
Mileos avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2012
Lokation: Limbo
Indlæg: 268
Styrke: 14
Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10Mileo er fast beboer på K10
Hej Abraxus

http://www.dr.dk/TV/se/aktion-social...re-1-1#!/00:17

Det er linket...

/Mileo


Whoops...for langsom igen...
Mileo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 00:40   #58
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Så også lige aftenens udsendelse, og var da noget chokkeret over at konstatere, at fra det øjeblik du beslutter dig for at flytte sammen med en kæreste, og indtil du reelt flytter sammen med ham, ja der er du reelt ikke enlig og derfor ikke berettiget til boligsikring, børneydelse m.m..

Det blev også nævnt at de kiggede på længden af et forhold og var det mere end 6 mdr gammelt så klappede fælden... Så inden for 6 mdr skal det besluttes om du vil flytte sammen med ham, eller droppe ham.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 00:49   #59
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Tak skal du have. Det var da en rigtig mudret situation alligevel med hende "Irene", men folk vil jo nok tænke, yay, nu sparer de millarder.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2013, 00:56   #60
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Håber bare ét af afsnittene kommer til at omhandle kommunerne der snyder borgerne og omgås lovgivningen...sågar grundlovens §75 hvis man er lidt fræk =)

Det er jo som sådan også social bedrageri.
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Uperfekte - Program om kærlighed og handicaps Webmaster Politik og Samfund 5 29-01-2013 12:15
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension