K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2016, 20:40   #31
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Men forløbet viser, at rehabiliteringsteamet sagsbehandler, selv om teamets sociallæge ikke har modtaget alle lægepapirer, og altså ikke er orienteret i min journal.

Der er stor forskel på 1) at sociallægen læser alle journalakter og 2) at sociallægen skriver ned, hvad jeg magter at kunne huske.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2016, 22:25   #32
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, men du har ikke dokumentation på at han ikke har læst dem eller ikke kan huske dem, så det kan du ikke bruge til så meget.

Så længe du har tjekket at de rigtige papirer er medsendt til alle mødedeltagere kan du ikke gøre ret meget uanset hvor uretfærdigt det end så er.

Du kan klage over over at de sagsbehandler selv om regionens sundhedskoordinator ikke har læst sagsakterne, men kan du dokumentere at han ikke har læst dem?????

Er du sikker på at lægen er en sociallæge - det kan jo være et hvilket som helst speciale sundhedskoordinatoren har - måske et som gør at vedkommende ikke har meget erfaring med din problematik????.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 08:40   #33
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Ved det første møde i Rehab-teamet feb. 2014 spurgte jeg repræsentanten for sundhedsvæsenet, om denne havde modtaget kopi af min journal fra Skejby Sygehus, hvor jeg kort forinden - sept. 2013 - var indlagt i 2 dage.

Journalen havde vedkommende ikke modtaget fra kommunen, hvorfor jeg blev bedt om at oplyse, hvad jeg kunne huske.

I journalen var det blandt andet noteret, at funktionsniveauet er meget lavt.

Herefter spurgte jeg om vedkommende havde modtaget kopi af min journal fra Sønderborg Sygehus. Dette var heller ikke tilfældet!

I denne journal var det blandt andet noteret, at sygehuset ikke kunne gøre mere, og jeg skulle derfor ikke have nogen ny tid; men jeg kunne kontakte sygehuset, hvis der opstår problemer.

På dette link
https://ast.dk/om-ankestyrelsen/hove...r-i-klagesager
til Ankestyrelsen kan interesserede læse om

1:
Officialprincippet
Ligesom alle andre offentlige myndigheder – herunder kommuner - er også Ankestyrelsen omfattet af det forvaltningsretlige officialprincip (undersøgelsesprincippet). Officialprincippet betyder, at myndigheden -inden den træffer afgørelse i klagesagen – skal undersøge sagen ordentligt og sørge for, at der foreligger de nødvendige og tilstrækkelige faktuelle oplysninger.

og 2:
Princippet om nova
Ankestyrelsen er også – som andre myndigheder - omfattet af det forvaltningsretlige princip om nova. Princippet om nova betyder, at der ikke gælder nogen begrænsninger i borgerens adgang til under klagesagens behandling at sende nye faktuelle oplysninger (nova) ind.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 09:05   #34
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men jeg finder nu alligevel at man også selv har et ansvar for ens sag. Du burde kunne have set at de ikke havde journalen via bilagslisten til det forberedende skema og forlangt at det skulle tillægges før mødet blev holdt.

Jeg havde fx. En jurist (men det kan man også selv) til at tjekke at alt var på plads med bilag m.v før det blev givet grønt lys fra min side til at bestille tid til mødet.

Mormalt er det jo heller ikke patientjournaler som vedlægges, men speciallægeudtalelser som de måske har fejlet i ikke at indhente.

Kan godt se at du er blevet dårligt og uretfærdigt behandlet af sagsbehandler, men synes også godt selv at man kan tjekke op inden mødet via bilagslisten som skal sendes til en sammen med det forberedende skema.
Står journalen ikke her, kan man ikke forlange at teamet skal kende til eller forholde sig til den.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2016, 09:18   #35
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Du har nok ret en del af vejen, for jeg har været naiv og troet, at kommunen nok skulle viderebringe lægepapirerne til repræsentanten for sundhedsvæsenet.

Men på den anden side ved kommunen også, at der er tale om 2 tunge psykiatriske lidelser og 3 søvnforstyrrelser, og som kommunens sociallæge oplyser dec. 2012, så er der langsomme funktioner.

Nu ligger min sag i Landsretten, og jeg venter spændt på dommen.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2016, 09:06   #36
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Jeg har også selv checket, om der manglede bilag i min sag og bedt sagsbehandleren om at rette fejlen. Og checket bagefter, om hun havde gjort det.

Man må dog huske på, at der i disse sager er tale om meget pressede borgere, som pga sygdom, handicap, stress etc nemt risikerer at miste overblikket. Man må derfor forvente og forlange, at myndigheden i det mindste sørger for, at sagen er ordentligt belyst, og at der er orden i papirerne (og at de har læst dem!), inden man træffer beslutning.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 04-04-2016 kl. 09:12.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2016, 12:47   #37
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information. Ombudsmanden udtaler:

http://www.ombudsmanden.dk/find/nyhe...satte_borgere/

FAKTA

KRAV TIL VEJLEDNING

Pligten til at vejlede fremgår af § 7 i forvaltningsloven, af § 5 i retssikkerhedsloven (på det sociale område), af almindelige retsgrundsætninger og af god forvaltningsskik.

Kravene til vejledningens form og indhold afhænger af den konkrete situation.

Vejledningen skal imødekomme borgerens informationsbehov. Hovedsynspunktet er, at vejledningen skal have et sådant indhold, at det undgås, at borgeren på grund af fejl, uvidenhed eller misforståelser udsættes for et retstab.

Der stilles skærpede krav til vejledningen, hvis reglerne er indviklede, eller sagen kan have særligt indgribende konsekvenser for borgeren. Borgerens personlige forudsætninger, f.eks. vedkommendes alder, kan også stille særlige krav til vejledningen.

Hilsen Peter

Bilag
http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...r/2016-11/pdf/

Sidst redigeret af phhmw; 04-04-2016 kl. 12:52.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-04-2016, 08:37   #38
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Ankestyrelsen oplyser ikke korrekt mht fakta

I afslaget på førtidspension fra Ankestyrelsen dateret jan. 2015 noteres blandt andet:

"Du har senest deltaget i 2 afprøvninger i 2013, hvor den effektive arbejdstid er angivet til henholdsvis 90 ( Reva-huset )og 70 ( boldklub ) minutter om ugen".

Men i afmeldingsskrivelsen ( boldklub ) fra jobkonsulent noteres blandt andet:

"dFyn" mangler generelt energi pga. udtalt søvnløshed og er derfor plaget af konstant træthed, hvilket i sig selv gør at man ikke kan indlære.

Arbejdstempo væsentligt nedsat og uden egentlig rytme, idet "dFyn" relativt hurtigt har behov for at få en pause uanset opgaven.

Der er konstateret at uanset opgave i praktikforløbet, så har "dFyn" ikke kræfterne.

Den nedsatte lungefunktion og konstante mangel på søvn gør, at han ikke har de nødvendige kræfter til at arbejde i mere end max. ½ time 2 gange ugentligt, hvor effektiviteten samtidig er nedsat med skønnet 50 %.

Sidst redigeret af dFyn; 07-04-2016 kl. 08:41.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2016, 21:13   #39
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Ressourceforløb

Odense Kommune besluttede den 18. marts 2015, at jeg skulle afklares i et ressourceforløb, så den ikke eksisterende erhvervsevne kan udvikles!

I dag modtog jeg skrivelse om, at ressourceforløbet igangsættes den 13. april 2016, igen i Reva Huset.

dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2016, 23:23   #40
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Og hvad skal det ressourceforløb så indeholde?

Der skal ikke meget til her, før du ender med at ryge ud i en straffesag mod kommunen og div SB'ere... hvad siger din advokat til at man nu starter det her ress.forløb op?

Her tænker jeg "tåleparagraffen... kan ikke huske hvad den iøvrigt hedder"

Men ja - hvad skal dit ress. forløb indeholde?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension