K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2012, 22:12   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
nu kan jeg huske hvorfor du har fået afslag
men der kan faktisk kun være 2 muligheder. din arbejdeevne er ikke vurdere ubetydelig eller noget rent lægefagligt. eller begge dele.
Hmmmm...........

Og så er der jo også lige den tredje mulighed.

KASSETÆNKNING.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 22:16   #12
LM Fyn
LM Fyn
 
LM Fyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Indlæg: 264
Styrke: 14
LM Fyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmmm...........

Og så er der jo også lige den tredje mulighed.

KASSETÆNKNING.
VOVSE, indtil nu har du været min favorit herinde *S*

Jeg ved det, men for fanden.................... Skal de trampe på folk der ligger ned, hvad gør BAN? Hvis de giver medhold, hvad så?


Du er stadig min favorit
LM Fyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 22:39   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hvis kommunerne skal lave kasse tænkning har jeg ladt mig fortælle at det bedst kan betale sig at give ftp. i år under de nuværende regler fremfor næste hvor refusionen fra staten falder med 20%!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 22:41   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af renehdal Se meddelelser
Jeg ved det, men for fanden.................... Skal de trampe på folk der ligger ned, hvad gør BAN? Hvis de giver medhold, hvad så?
Ja, ofte føles det som om, at kommunerne tramper på borgerne, i kassetænkningens navn.
For kommunen handler det om, at få økonomien til at hænge sammen, og på sin vis er det jo ganske forståeligt, men måden de gør det på er bare ikke i orden.
For kommunen handler det om, at hvis de tilkender dig fp, så kommer du til, at koste kommunen flere penge, derfor prøver de om de kan slippe afsted med et afslag på din ansøgning om fp.

Kommunen har intet at miste ved, at sagen ryger til BAN.

Hvis du får medhold i BAN, så er det vist noget med, at kommunen bliver pålagt, at vurdere sagen igen.
Jeg er ikke helt sikker på formuleringen.

Men så længe det hele foregår ud fra din ansøgning i 2012, så vil sagen bliver vurderet ud fra de gamle regler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvis kommunerne skal lave kasse tænkning har jeg ladt mig fortælle at det bedst kan betale sig at give ftp. i år under de nuværende regler fremfor næste hvor refusionen fra staten falder med 20%!!?
Det skal nok passe.
Jeg aner det ikke.

Men hvis kommunen får held med, at give afslag i år, så er der jo en stor sandsynlighed for, at man ikke er berettiget til fp efter de nye regler.

Og så har kommunen fået held med deres kassetænkning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 22:51   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, men det kommer jo også til at koste i det nye.

Jasch og René mine lægepapirer var også fuldstændig i orden forinden og efter mit første afslag på en §18. Afslaget gik på endnu en arbejdsprøvning, medens BAN ved min anke efter 8 mdr. besvarede med evt. behandlingsmuligheder ligeså.

Derfor skal man ikke altid overveje BAN Men de bliver jo "automatisk" indvolverede når man klager over evt. afslag!!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 22:53   #16
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Jeg blev selv forlænget efter 27.1.2 og i samme brev står at mine sdp stoppede 3 mrd. efter forlængelsen var blevet givet og jeg dårlig var færdig med min arbejdsprøvning.

Klagede til BAN over at de på forhånd stoppede mine sdp. med en forlængelse på 39 uger, jeg fik medhold men kommunen gav mig ikke mine sdp.

Så jeg ved ikke hvordan man får kommunen til at leve op til BAN's afgørelser.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 22:55   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Så er det jo Jasch at man igen klager til BAN og duer det ikke så er det Ankestyrelsen.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 22:59   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
uden en god beskrivelse i en arbejdsprøvning, så vil man få afslag både af kommunen og BAN. så det er super vigtig, med mindre man har papir på ens tilstand vil tage varig skade. og det er meget få som kan slippe uden en arbejdsprøving
og slet ikke hvis den nye reform bliver vedtaget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 23:10   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
uden en god beskrivelse i en arbejdsprøvning, så vil man få afslag både af kommunen og BAN. så det er super vigtig, med mindre man har papir på ens tilstand vil tage varig skade. og det er meget få som kan slippe uden en arbejdsprøving
og slet ikke hvis den nye reform bliver vedtaget
Renehdal har lægepapirer på, at alt hvad kommunen kan finde på, udover at tilkende ham fp, vil medføre forværring af hans lidelser.

Se evt. #135 her: http://www.k10.dk/showthread.php?p=249816#post249816
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2012, 23:33   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tror desværre at man er nødt til at slide sig ud på stedet og få en beskrivelse på de 8 -14 dage af få timer man er der pr. uge. Lægernes udtalelser respekteres ikke så længe de ikke er stateret i loven.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem afgør hvad ? mortil3 Spørgsmål ang fleksjob 2 10-10-2012 10:55
Ankestyrelsen afgør flere sager Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 2 30-03-2011 00:17
Kommunegrænser afgør ja eller nej til seniorførtidspension maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 31-01-2011 16:44
Hvem afgør hvornår man skal arbejdsprøves energizer Spørgsmål ang fleksjob 6 05-08-2010 18:34
Hvem afgør revurdering af pensionssag. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 17-03-2010 11:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension