K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2011, 00:04   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Lægekonsulenter = færre på sygedagpenge

"Når læger inddrages i kommunernes sagsbehandling, forkortes perioden med sygedagpenge, viser ny undersøgelse fra Ankestyrelsen. Kommunerne, der konsekvent benytter sig af lægekonsulenter, har 11 pct. færre sager med forlængede sygedagpenge."

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...r-sy/index.xml

"....Modsat er Egedal, Slagelse, Sorø og Ringsted på Sjælland samt Haderslev og Rebild i Jylland, blandt den fjerdedel af kommunerne, der sjældent forlænger udbetalingen af sygedagpenge ud over varighedsbegrænsningen"

Nej det kan jeg skrive under på, ang Sorø Kommune!

"Lægekonsulenterne får stillet en mere præcis diagnose, hvilket skaber en forventning om, at sygemeldte vender tilbage til arbejdsmarkedet frem for f.eks. at skulle få tildelt en førtidspension, vurderer Ankestyrelsen i sin rapport."

Øh NÅ! -kan jeg dermed konkludere at ASK spiller golf med de kommunale lægekonsulenter eller hva
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 00:34   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
"Som han ser det, bruger kommunen ikke arbejdsprøvninger og lægeerklæringer til at finde den rette hylde til folk. Ofte bliver sætninger i lægeerklæringerne i stedet klippet over, så man kan bruge dem til at give afslag, siger han.

En anden praktiserende læge i Svendborg betegner direkte de lange ventetider og de mange afslag som en katastrofe under opsejling, fordi de syge borgere mister deres sygedagpenge og i mange tilfælde ikke er berettiget til kontanthjælp. Jævnligt er der patienter i konsultationen, der bryder grædende sammen på grund af den behandling, de har fået i jobcentret. Lægen ønsker at være anonym af hensyn til sine patienter."

http://www.information.dk/259460
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 00:48   #3
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
"Når læger inddrages i kommunernes sagsbehandling, forkortes perioden med sygedagpenge, viser ny undersøgelse fra Ankestyrelsen. Kommunerne, der konsekvent benytter sig af lægekonsulenter, har 11 pct. færre sager med forlængede sygedagpenge."

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...r-sy/index.xml

"....Modsat er Egedal, Slagelse, Sorø og Ringsted på Sjælland samt Haderslev og Rebild i Jylland, blandt den fjerdedel af kommunerne, der sjældent forlænger udbetalingen af sygedagpenge ud over varighedsbegrænsningen"

Nej det kan jeg skrive under på, ang Sorø Kommune!

"Lægekonsulenterne får stillet en mere præcis diagnose, hvilket skaber en forventning om, at sygemeldte vender tilbage til arbejdsmarkedet frem for f.eks. at skulle få tildelt en førtidspension, vurderer Ankestyrelsen i sin rapport."

Øh NÅ! -kan jeg dermed konkludere at ASK spiller golf med de kommunale lægekonsulenter eller hva
Det er ikke overraskende at en fast tilknyttet lægekonsulent har en sådan effekt på antallet af forlængelsessager. Jeg vil dog påstå at det er fordi den faglighed som konsulenten bringer til kommunen medfører at der kan spares tid ved at sende borgerne til de rigtige speciallæger og i de rigtige afprøvninger. Lægekonsulenten hjælper simpelthen med til en hurtigere afklaring af borgeren så denne ender på den rigtige hylde - det være raskmelding, fleksjob, revalidering eller pension.

Dette er også udgangspunktet for "Det store TTA- projekt" hvor en voldsom opgradering af kommunernes lægefaglige kapacitet, samt straks- og kontinuerlig aktivering forhåbentlig vil medføre at flere borgere kan afklares væsentligt hurtigere end det gøres i dag.

http://www.arbejdsmiljoforskning.dk/...re-tta-projekt
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 09:23   #4
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af undertegnede Se meddelelser
Det er ikke overraskende at en fast tilknyttet lægekonsulent har en sådan effekt på antallet af forlængelsessager. Jeg vil dog påstå at det er fordi den faglighed som konsulenten bringer til kommunen medfører at der kan spares tid ved at sende borgerne til de rigtige speciallæger og i de rigtige afprøvninger. Lægekonsulenten hjælper simpelthen med til en hurtigere afklaring af borgeren så denne ender på den rigtige hylde - det være raskmelding, fleksjob, revalidering eller pension.

Dette er også udgangspunktet for "Det store TTA- projekt" hvor en voldsom opgradering af kommunernes lægefaglige kapacitet, samt straks- og kontinuerlig aktivering forhåbentlig vil medføre at flere borgere kan afklares væsentligt hurtigere end det gøres i dag.

http://www.arbejdsmiljoforskning.dk/...re-tta-projekt
du kan måske så forklare hvorfor Vejle kommunes lægekonsulent Else Lund diagnostiserede mig som alkoholiker ? ....jeg drikker mindre end 50 genstande pr år !
du kan måske også forklare hvorfor lægekonsulent og embedslæge Erling Fenger Grøn tilsidesatte adskillige sygdomme hos min samlever, sydomme der vel at mærke er lægeligt bevist ved såvel blodprøver som røngten oa undersøgelser...?
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 11:52   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Suk, undertegnede -jeg ville ØNSKE at det var sådan som du påstår men desværre ikke vores oplevelse!

OG så er der også lige udtrykket: stiller en mere præcis diagnose -som der er brugt i artiklen, øhhh....

Hvordan skal det lige tolkes/læses -for mig bekendt må kommunale lægekonsulenter netop IKKE stille diagnoser KUN oversætte andre lægers oplysninger og NIX WEITER!

I min mands tilfælde, ja, da var det da temmelig interessant at se hvordan de 2 forskellige lægekonsulenter udtalte sig!

Den eneste lægekonsulent den kommunale lægekonsulent IKKE turde modsige, var ASK -TANKEVÆKKENDE IKK´!

Derfor mit spørgsmål: kan lægerne i dag i det hele taget tillade sig at kalde sig læger -for set fra mit synspunkt, ja, så er borgeren i dag en KUNDE I BUTIKKEN og ikke et medmenneske der har brug for hjælpen fra lægefaglig side af

MIN PÅSTAND
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
færre førtidspensioner på fyn østerbro Politik og Samfund 12 25-05-2014 19:39
Færre får førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 22-07-2013 06:31
Lægekonsulenter mindsker forbrug af sygedagpenge - Dagens medicin bla-bla Lægekonsulenternes Rolle 6 02-10-2010 06:24
Lægekonsulenter - sygedagpenge zuza Lægekonsulenternes Rolle 2 16-06-2008 13:42
Færre førtidspensioner zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 03-07-2007 12:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension