K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2011, 19:57   #11
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Min støttekontakt person siger kommunen IKKE giver lån til indskud ved private udlejere. Om det er forskelligt fra kommune til kommune ved jeg ikke men regner da med at hun er rimelig up to date. Synes du skal spørge på kommunen hvad du skal gøre.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2011, 22:41   #12
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
hele problemkærnen er jo der ligger et indskudtlån der ikke er betalt tilbage så derfor vil der komme afslag med sikkerhed også endelig ok.men man kan altid prøve.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 00:38   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Der kan jo være en lille forskel i om du evt er nødt til at flytte i forbindelse med evt. handicap.. og skal i en handicapvenlig bolig..

og jeg syntes det er mere trygt at bo til leje hos en ordentlig boligforening end hos en privat udlejer..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 08:51   #14
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
I tilfælde af at der er noget overskud fra dit dep/indskud så TAGER kommunen det for at dække gælden til dit lån. Men det er ikke umuligt at få et nyt lån alt efter om du har betalt og overholdt det du har, og hvis det er en forbedring boligmæssig, jeg boede på 3 sal og havde et lån på 21000 jeg betalte 300 pr md, fik tilbudt en stuelejlighed og fik bevilget et nyt lån på 18000 til indskud, de 7800 jeg fik tilbage fra den gamle lej. tog kommunen. Men prøv at henv. dig til borgerservice i din kommune, de ved hvor du skal spørge for at få det rigtige svar (forhåbenlig)
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 11:00   #15
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Der kan jo være en lille forskel i om du evt er nødt til at flytte i forbindelse med evt. handicap.. og skal i en handicapvenlig bolig..

og jeg syntes det er mere trygt at bo til leje hos en ordentlig boligforening end hos en privat udlejer..

Undskyld syndes lige at du skære alle private udlejer over en kam, jeg bor til leje hos en privat, og har gjort det i 10 år ( forskellige ) uden problemer
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 14:04   #16
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Forvandling gennem handling

Det virker logisk, at du starter med at læse din egen kontrakt.

Dernæst kigge rundt i din lejlighed, og lav en ærlig liste til dig selv over, hvad der med rimelighed skal smukkeseres på når du flytter.

Så får du en fornemmelse af, om der bliver noget tilbage af dit gamle indskud.

Det du eventuelt får retur, bør, sammen med et supplementsLÅN fra kommunen, være indskud i din nye bolig.

Men med ting der er helt faste regler omkring, virker det mere logisk, at du starter med at spørge der.

Du kan evt. høre din vicevært, om han vil komme forbi en dag, og give dig ET UFORPLIGTENDE BUD på, hvad du nok skal regne med udlejer vil forlange sat i stand ved flyningen.

Ingen på k10 har jo en Kinamands chance for at vide, hvor grimme dine gulve f.eks er blevet, eller hvor mange ridser der er i køkkenbordet, så igang med at gøre alle de ting du selv kan, for at lette på din usikkerhed.

God arbejdslyst

PS: kommunen tager altså ikke noget fra dig, men modregner - helt rimeligt - i en eventuel rest-tilbagebetaling af oprindelig depositum, af et LÅN du har været heldig at få bevilget på et tidspunkt.

Det er heller ikke alle der kan få dét, men der gives både til privatleje og boligforeninger - det er, som ALT andet viser herinde - beroende på et individuelt skøn på dit områdekontor.

Tro ALDRIG på en enkelt (især IKKE-socialrådgivers) udtalelse om, hvad der er (u)muligt.

Sidst redigeret af L.S.; 20-02-2011 kl. 01:26.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 15:03   #17
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Det lykkedes mig at finde kontrakten. Her står der at den skal vurderes ved fraflytning.
Jeg har boet her i tre måneder, så der kan højest være nogle små huller i væggene som skal udbedres efter min mening.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 15:05   #18
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Jeg ved ikke om det kan nytte noget at fortælle min mndighedssagsbehandler at jeg ikke trives her af forskellige grunde.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 23:31   #19
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Og det kan vi andre af lige så indlysende grunde heller ikke komme med et kvalificeret gæt på, så der må du igen lave en liste til dig selv, og kigge på, om det virker 'rimeligt' at ville flytte så hurtigt igen.

Hvis du ikke bryder dig om farven på naboens gulvmåtte, eller typen af skraldespande i gården, er der nok ikke så meget at komme efter.

Har du derimod et kendt psykisk problem, f.eks angst, PTSD eller andet der gør én sart for støj osv, så står du klart stærkere, hvis din nye nabo viser sig at være kæreste med en rocker, der tit kommer på besøg med mange venner, eller underboen er stor Heavy Metal fan - og lige har fået nyt anlæg.

Og viceværten i øvrigt er skidebange for at sige noget til nogen af dem, så dine, og måske andres klager, bruges til bunden af hamsterburet.

SÅ vil jeg tro der er lidt at komme efter.

Alletiders at du i så fald, ikke har nået at rive stuegulvet op for at plante økogulerødder, eller har nået at male væggene i alle rum knaldrøde.

Det lyder ikke som om, du ved en snarlig flytning vil blive trukket meget i dit depositum, hvis der kun skal spartles på et par småhuller.


Man kan faktisk hos en farvehandler købe en stor tube færdigblandet spartelmasse, og hvis du laver lapningen med fingrene, fremfor at køre en ordentlig klat på og lade den tørre, så den rager ud på tapet/malet væg, kan du lave næsten usynlige reparationer, så du måske slipper helt for fradrag.

Sidst redigeret af L.S.; 20-02-2011 kl. 01:24.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 00:44   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser

Man kan faktisk hos en farvehandler købe en stor tube færdigblandet spartelmasse, og hvis du laver lapningen med fingrene, fremfor at køre en ordentlig klat på og lade den tørre, så den rager ud på tapet/malet væg, kan du lave næsten usynlige reparationer, så du måske slipper helt for fradrag.
Nemlig!

Og hvis du køber en "Polyfilla" i pulverform, er det både billigere og nemmere at arbejde med.

Rør det op i en ret tyk konsistens og til slut gør du fingeren lidt våd med vand, så kan du glatte polyfillaen eller strukturere den, alt afhængig af den overflade der er (glat væg, savsmuldstapet, væv osv.).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Indskud til lejebolig - privat Jamse Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 14-01-2013 14:34
indskud og boligstøtte på en FTP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 27-05-2011 07:44
indskud tilbage ? nille60 Alt det andet 6 07-05-2010 18:17
hjælp til indskud? buster Alt det andet 6 21-10-2009 12:45
hjælp til indskud! Susana Alt det andet 3 21-06-2009 12:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension