K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2009, 05:24   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Bisidder....

Skal til Opfølgningssamtale. Vil have en bisidder med.

Må en bisidder udtale sig...korigere hvis sagsbehandler tager fejl.

Er der noget om en bisidders rolle på disse sider.

Hilsen Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 10:07   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
En besidder er din vejleder, dvs denne må til en hver tid fortælle DIG at det ikke passer det sagsbehandler siger at det kan findes i § det og det, denne må råde og vejlede dig, og så må du jo så selv vælge om du vil formidle din besidders ord videre.... hvis det skal være helt 4-kantet.
En besidder kan fx ikke sige til sagsbehandler: "Jeg vil have at LUM får sygedagpenge jevnfør § bla støk bla" eller "akl Lum ikke i en arbejdsprøvning før du kan udtale dig om det?" Eller på ligende måde forsøge at styre sagsgangen (det må og kan en partsrepræsentant) en besidder er DIN vejleder intet andet

Men sådan plejer det nu ikke at forløbe, det plejer at være en ping pong samtale, mellem de parter der er til stede dvs også bisidderen. Jeg har endnu ikke oplevet at min mand ikke er blevet hørt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 10:33   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Yasmin, hvis du er medlem af en fagforening, vil det være en rigtig god ide at få en med derfra, da de somregel kan lidt jura

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 11:56   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Yasmin prøv at kigge her på ældre sagens side http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx de beskriver meget godt hvad en bidsidder er for noget ...
  Besvar med citat
Gammel 02-04-2009, 17:23   #5
Fnuller51
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Fnuller51 er ny på vejen
Har K10 bisidder vi må trække på? Eller hvor finder jeg en der kan hjælpe mig ved møder med jobkonsulent?

Har ikke en fagforening bag mig desværre.

Har I negatvie oplevelser og hvad gør eller gjorde I?

Mange hilsner
Fnuller
Fnuller51 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 00:21   #6
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Bisidder info / Link

Linket til Ældresagen om bisidder virker ej, men her er et link til info
Ældresagens hjemmeside er pt nede.

http://www.depweb.dk/dwdokum_info/Do...er_info-06.pdf

På siden findes flere link til info om bisidder og formular til brug
http://www.depweb.dk/dwdokum_info/dokumenter02.html


Tilføjelse:
Du kan også læse mere om emnet på http://www.bisiddernet.dk/ hvor der også er link til bisidderhjælp fra andre organisationer/foreninger.

Sidst redigeret af @PerChr; 03-04-2009 kl. 00:28. Årsag: Tilføjelse info
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 00:40   #7
fønix
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
fønix er ny på vejen
hej yasmin
jeg har selv en bisidder som er virkelig glad hun er gammel sagsbehandler så hun kender rigtig mange love og paragrafer,det helt sikket en fordel med en der kan noget jura
men bare det at have en person/vidne med er synes jeg rigtig rart så SB ikke lige pludselig har fået hukommelse tab og ikke kan huske de aftaler man laver.
så for mig er det rigtig godt har ingen negative ting at tilføje.
fønix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 01:21   #8
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej Yasmin.

I min kommune er det muligt at få en bisidder med fra "Frivilligcentret". Måske har de samme ordning hvor du bor? Jeg mener at have hørt, der er Frivilligcentre i alle kommuner.
Jeg har selv haft god erfaring med at have en bisidder med. Enten en bekendt eller en fra frivilligt regi. Min sagsbehandler begyndte at tale pænere, da der kom bisidder med(!). Det kan helt klart anbefales - og du har ret til at have en bisidder med. Pøj pøj med mødet!
vh Tino
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2009, 08:29   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fnuller51 Se meddelelser
Har K10 bisidder vi må trække på? Eller hvor finder jeg en der kan hjælpe mig ved møder med jobkonsulent?

Har ikke en fagforening bag mig desværre.

Har I negatvie oplevelser og hvad gør eller gjorde I?

Mange hilsner
Fnuller
K10 er jo en side for syge af syge , det vil sige at vi bare er ganske almindelige syge mennesker

Så bisidder det er desværre ikke noget vi kan tilbyde, dog er der mulighed for at man kan skrive hvor man bor henne og høre om der er nogen der vil tage med en så kan de jo kontakte en via pb , men det er ikke noget K10 arrangere...

Jeg bruger altid selv web (kæreste ) som bisidder og har også ofte været bisidder for andre.. og det kræver ikke det store , men dem der vil tilbyde sig som bisidder dem kan jeg kun anbefale lige at læse op på hvad en bisidder er og hvad en parts repræsentant er ..

og parts repræsentant vil jeg nok også fraråde både at man bliver eller at man bruger hvis det er nogen her fra K10 de har meget stor indflydelse på ens sag og meget kan gå galt ... men efterlys en bisidder på K10 og se om ikke der skulle være en imellem
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bisidder.. Chas Alt det andet 3 07-02-2012 23:08
Bisidder Diddii Alt det andet 1 06-12-2010 11:23
bisidder sørensen Alt det andet 5 22-02-2010 20:00
Bisidder Gunell Alt det andet 2 08-02-2010 15:25
Bisidder frklarsen Dit og Dat 2 18-11-2009 23:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension