K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2013, 19:57   #1
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Nu billigere net-indkøb/udbring af dagligvarer

Netkøbmanden www.nemlig.com har just sænket priserne på et stor del af sortimentet, og matcher nu Nettos priser på en række dagligvarer.

Og - afhængigt af leveringstidspunktet - koster levering FRA kr.19 pr. mindsteindkøb på kr.400,-


http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2013...om-truer-netto
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 16:50   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Når krybben er tom, bides hestene... måske...

Tak for information. L.S.

Endelig konkurreres på priserne og ikke udelukkende på bekvemmelighed.

Hos nemlig.com er også at finde Intervare - samme direktør, Plenge - som indtil 1. maj i år havde kontrakt med Hjemmeplejevisitationen i Københavns Kommune. 150 kr. for en levering til en borger.
Hvor stor en del af nemlig.com's omsætning, der ligger her og deraf betydning for nemlig.com, har jeg ikke undersøgt, men måske "bides hestene"...

Jeg har meget dårlig erfaring med Intervare - de har fortsat ikke krediteret mig for både rådden mælk og rådne gulerødder, for blot at nævne lidt af det hændte...
En administrativ medarbejder, der havde været med fra start, har oplyst mig - på eget initiativ og absolut uopfordret - at det tidligere (?) var normalt at afsætte halvdårlige varer til kommunens visiterede borgere...

Halse beretter i anden tråd - Fritvalgsbevis - at ha' været meget tilfreds med nemlig.com.

Ud fra egen erfaring - og beretninger fra hjemmehjælpere - er min konklusion efter 5 års erfaringer, at "attituden" fra indkøbsfirmaer, der har kontrakt med kommunen, ikke er normal.
Der er ikke en normal køber/sælger-relation - bliv ikke forbavset over en tiltaleform, der tager udgangspunkt i, at du er dement.

Derfor har Halse formentligt haft en god erfaring med nemlig.com, da jeg opfatter Halses indlæg, nu og tidligere, som et for Halse frit valg.

Så for alle frie fugle kan nemlig.com, nu med konkurrencerigtige priser, evt. være et godt valg, men som du skriver, L.S., man aftager for minimum 400 kr. pr. levering.
For daglige forbrugere af mælk, skal man desuden være opmærksom på, at frikshedsgarantien på mælk kan ikke garanteres mere end 5 dage, hvilket også gælder andre netfirmaer.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 17:15   #3
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Netkøbmanden www.nemlig.com har just sænket priserne på et stor del af sortimentet, og matcher nu Nettos priser på en række dagligvarer.

Og - afhængigt af leveringstidspunktet - koster levering FRA kr.19 pr. mindsteindkøb på kr.400,-


http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2013...om-truer-netto
Det lyder jo fint, men hvor mange køber for 400 kr ved hvert indkøb.

De sælger varer med et andet gr. / kilo end der står i rubrik, vægt bliver først tilføjet efter bestilling / køb, det gør det svært at regne indkøbspris på 400 kr ud.

De skriver levering fra 19 kr i tidsinterval, men ik hvornår det tidsinterval er.

Man skal også betale for embalage / poser for div. kølevarer og for frostvarer, prisen stiger for hver grad.


Afleverer man retur flasker, bliver de først talt når de ankommer hos dem, der er også gebyr. Skal man have 50 kr retur for pant, fratrækker de 10 kr.


Men i tv.2 reportagen nævnes intet om disse gebyrer.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 21:17   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
SUPER, at I er på banen med det samme, med vigtige supplerende info!!

Der burde være basis for konkurrence på området...

Det er da forKASteligt, at de rådne varer blev tørret af på svage borgere!!!
Må vedkommende med ansvar for dette pådrage sig kronisk diarré - og kun få tilbudt toiletpapir til 50kr. rullen.
PLUS levering ;-)

PS: jeg synes faktisk de på hjemmesiden udpensler handelsbetingelserne meget fint - eneste minus er ganske rigtigt, at der ikke står leveringsprisernes tidsintervaller - men det er jo ikke forbudt at maile dem, på adressen der står rigtig mange steder på sitet.

Og jeg har altså IKKE aktier i foretagenet.

Sidst redigeret af L.S.; 05-11-2013 kl. 21:22.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 02:01   #5
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
SUPER, at I er på banen med det samme, med vigtige supplerende info!!

Der burde være basis for konkurrence på området...

PS: jeg synes faktisk de på hjemmesiden udpensler handelsbetingelserne meget fint - eneste minus er ganske rigtigt, at der ikke står leveringsprisernes tidsintervaller - men det er jo ikke forbudt at maile dem, på adressen der står rigtig mange steder på sitet.
Det er rigtigt at man kan læse meget information på deres sider, men mange gennemlæser ikke alt, især ikke ældre mennesker.

Læser man tv.2 reportagen, eller som jeg og andre, hører om det i tv. får man intet at vide om gebyrer, kun at man kan købe Discountvarer for samme beløb hos dem via nettet.

Går man ind på deres side, står der kun at man skal bestille for 400 kr, levering i tidsinterval 39 kr. Resten af informationer omkring gebyrer osv. skal man hente på andre af deres sider.

Hvis man ønsker at være kunde hos dem, fordi mange varer har samme pris som i Netto / Discountbutik, skal man være opmærksom på, at pris -sammenligningen ikke gælder for tilbudsvarer, dag tilbud, spot tilbud.

At man selv skal bruge tid på at tjekke Discountpris på de bestilte / købte varer i de andre butikker.

Hvis man har betalt for meget for Discountvarer hos dem, kan man kun få refunderet beløbet, hvis man kan indsende dokumentation på, at varene var billigere i de andre butikker på bestillings tidspunktet.

Men sådan er det jo når firmaer reklamerer, de fortæller kun om fordele for at få kunder, fortæller intet negativt...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 14:17   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Det er rigtigt at man kan læse meget information på deres sider, men mange gennemlæser ikke alt, især ikke ældre mennesker.

Læser man tv.2 reportagen, eller som jeg og andre, hører om det i tv. får man intet at vide om gebyrer, kun at man kan købe Discountvarer for samme beløb hos dem via nettet.

Går man ind på deres side, står der kun at man skal bestille for 400 kr, levering i tidsinterval 39 kr. Resten af informationer omkring gebyrer osv. skal man hente på andre af deres sider.

At man selv skal bruge tid på at tjekke Discountpris på de bestilte / købte varer i de andre butikker.

Hvis man har betalt for meget for Discountvarer hos dem, kan man kun få refunderet beløbet, hvis man kan indsende dokumentation på, at varene var billigere i de andre butikker på bestillings tidspunktet.

Men sådan er det jo når firmaer reklamerer, de fortæller kun om fordele for at få kunder, fortæller intet negativt...

Jeg synes ikke de er urimeligt, at man som forbruger selv tager ansvar og sætter sig ind i tingene - sålænge de nødvendige informationer er frit tilgængelige.

Det er ikke anderledes end i de fleste andre indkøbssituationer - vil du have en ny sofa, er det dit eget ansvar at undersøge markedet og finde den billigste udbyder af den model du gerne vil have.

Sådan er det også med dagligvarer.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 17:00   #7
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Jeg synes ikke de er urimeligt, at man som forbruger selv tager ansvar og sætter sig ind i tingene - sålænge de nødvendige informationer er frit tilgængelige.

Det er ikke anderledes end i de fleste andre indkøbssituationer - vil du have en ny sofa, er det dit eget ansvar at undersøge markedet og finde den billigste udbyder af den model du gerne vil have.

Sådan er det også med dagligvarer.

De fleste forbrugere tjekker tilbudsblade osv. når de skal købe varer.

Men nu er det sådan, at de fleste der vil bestille fødevarer via nettet, er syge og ældre mennesker. Mange af dem har det svært med computer, har måske ingen computer. Har de ingen computer, er de ikke informeret om div. gebyrer der bliver tillagt regningen.

De får at vide, at de har frit valg ordning til at vælge hvilket supermarked de ønsker varer leveret fra, at de kan bestille varer til discountpris fra det pågældende supermarked. Levering 19 kr.

De får ingen information om at pris på levering fra 19 kr. kun gælder i et bestemt tidsinterval.

At discountpris / prissammenligning ikke gælder for dagtilbud, tilbudsvarer, spot tilbud som er i reklamerne hos de supermarkeder de sammenligner priser med.

Tror heller ikke at de kommende kunder bliver informeret om, at pant på retur flasker bliver fratrukket et beløb på 20 %.

I øvrigt er det misvisende at der på deres netside "nemlig com. " på forsiden står levering fra 19 kr.

Leveringspris vil altid være på over 19 kr. da der også skal betales for embalage / poser.

Når man minimum skal købe for 400 kr. betaler for levering, burde man ikke også skulle betale for embalage / poser.

De burde bruge en ordning med gratis kasser, som leveres tomme tilbage til chaufør, ved aflevering af det næste indkøb.

Men det er et godt påfund med discountpris, håber på at de får konkurrence af andre supermarkeder, hvor man ikke skal betale gebyrer, men kun en fast pris for levering .

Ps. Jeg bestiller ikke selv fødevarer via internet .
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 20:27   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Je tror ikke du har ret i, at de fleste der vil bestille varer over nettet er syge/ældre uden pc-adgang.

De der primært i dag køber dagligvarer over nettet er veluddannede mellemklassefamilier med en travl hverdag og for lidt tid til 'det vigtige'.

Samt ældre/svage borgere, med et vist niveau af pc-kundskab.

Efterslæbet med ældre der ikke har pc-kundskabner eller pc-adgang, er en helt anden problematik - og de der eventuelt bestiller varerne for de syge ældre uden pc-relationer, er saftsusemig også forpligtet til at læse reglerne grundigt igennem.

Med baggrund i faglighed kan jeg love dig, at udtrykket "FRA 19 kr." er fuldt juridisk dækkende!

Jeg har desuden set med egne øjne, at der er fysiske brochurer fra nogle af netleverandørerne.


Genbrugs-emballage der tages med retur er en strålende idé - har du mailet den til firmaet?

Sidst redigeret af L.S.; 06-11-2013 kl. 20:31.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2013, 21:32   #9
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Jeg har før været kunde hos https://osuma.dk/ men det er jeg ikke mere. Før betalte jeg 29,- for at få leveret, og der var intet minimumskøb. Nu har de hævet leveringsprisen til 49,- og man skal bestille for minimum 400,-

Det er jeg ked af, for det var rigtig gode vare og til samme pris som i den lokale superbrugs. Jeg var sikkert forsat som kunde, selvom leveringen blev sat op til næsten det dobbelte. Men at skulle bestille for 400,- af gangen - det dur bare ikke for mig, som er alene.

De leverede varene i plastikkasser, som de tømte på mit bord, og tog med igen med det samme. Det fungerede rigtig godt, så jeg er ked af betingelserne er blevet så meget ringere, seet med mine øjne.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/

Sidst redigeret af sun-lady; 06-11-2013 kl. 21:35. Årsag: Tilføjelse
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2013, 12:23   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Det er rigtig dejligt med de mange input - emnet er jo supervigtig, og jeg kan se, det berører mange.

Jeg har lige kigget på OSUMA, og det er ganske rigtigt Kvickly/Superbrugsens sortiment og prisniveau.

Deres politik med at bruge genbrugskasser er også rigtig fin.



Det kunne være interessant at se, hvor mange af k10's brugere, der har BEHOV for et indkøbs-leveringssystem tilpasset et stramt budget.......
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension