K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-08-2008, 19:19   #1
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
Projekt springbræt

Er der nogen der kender til at komme i arbejdsprøvning gennem projekt springbræt?Kender ikke selv noget til dem og skal i arbejdsprøvning gennem dem med håb om at kunne få et fleksjob .Hanne
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2008, 20:17   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej hanne

jeg kender intet til dem men har da fundet deres link på nettet:

http://www.springbraet.dk/

-men det formoder jeg at du også selv har fundet

Det siger vel ikke så meget om hvem de er og hvad de står for men jeg ønsker dig held og lykke

Håber der er andre på siden der måske kan fortælle dig mere.

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 15:34   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Hanne.
Jeg har været i arbejdsprøvning via Projekt Springbræt, som jeg dog har omdøbt Projekt Evighed.
Jeg var henvist til Projekt Evighed for at få afklaret om jeg ville være i stand til at genoptage arbejde inden for mit gamle erhverv. Så det hele var i forbindelse med en flexjobafklaring.

Nedenfor har jeg prøvet at skrive mit forløb hos Projekt Evighed.
Citat:
5. februar 2007: Jeg havde mit første møde hos Projekt Evighed. Det var et fælles introduktionsmøde, hvorefter man fik tildelt tider hos personlige sagsbehandlere. Jeg meldte mig til først mulige tid, hvilket var 3 dage senere.

8. februar 2007: Ved mit første møde med sagsbehandleren skulle jeg ridse min situation op. Samtidig skulle jeg give Projekt Evighed samtykke til at indhente oplysninger hos kommunen.

22. februar 2007: Mit næste møde hos Projekt Evighed (PE) var aftalt til denne dag, men blev aflyst af PE pga snevejr.

27. februar 2007: Her havde jeg aftalt mit næste møde hos PE, men her måtte jeg desværre aflyse pga sygdom.

9. marts 2007: Her blev mit andet møde så afholdt. Vi fortsatte med at tale om min situation.

16. marts 2007: Samtalerne fortsatte ved det 3 møde.

23. marts 2007: Det var så mit 4. møde. Hele tiden fik jeg at vide at der var masser af tid, men jeg synes ikke man har masser af tid når man er parkeret på kontanthjælp og egentlig gerne vil videre. Så da det så ud til at være endeløse samtaler uden mål, bad jeg om at en jobkonsulent blev indvolveret. Det skulle så koordineres.

16. april 2007: Det var planlagt at der skulle holdes et fælles møde med sagsbehandleren, jobkonsulenten og mig men uheldigvis blev jeg syg den dag, og måtte melde afbud.

17.april 2007: Jeg kontaktede min sagsbehandler for at få aftalt et nyt møde. Det skulle selvfølgeligt koordineres på ny.

23. april 2007: ringede jeg på ny for at aftale et møde. Jeg blev holdt hen af min sagsbehandler med at hun senere samme dag skulle tale med jobkonsulenten og finde en tid. Derpå ville hun kontakte mig.

30.april 2007:kontaktede jeg igen min sagsbehandler da jeg intet havde hørt. Igen en sludder for en sladder.

2. maj 2007: Ringer endnu engang mhb at få aftalt et møde.

3 maj 2007: Ringede endnu engang og endelig lykkedes det at få en aftale lavet til 23. maj.

23. maj 2007. Endelig oprendt dagen for det fælles møde. Foruden min sagsbehandler og den jobkonsulent A som jeg havde ventet på var også en nyansat jobkonsulent B. Efter 5-10 minutter rejste jobkonsulent A sig og undskyldte, men hun havde en aftale med en fysioterapeut for som hun sagde var der jo andre end mig der havde skavanker. SMÆK, den sad, for godt nok har jeg ikke en synlig sygdom, men den er af ret indgribende karakter. Og lige pludseligt følte jeg at der sad en jobkonsulent som synes jeg var en hypokonder. Nå, men tilbage ved mødet var så den nye jobkonsulent B. Det positive der er at sige, er at jeg faktisk følte en meget bedre kemi med hende, end hende der lige havde forladt mødet. Inden mødet havde jeg selv opsøgt en arbejdsplads indenfor mit gamle felt, og de ville gerne have mig i arbejdsprøvning. Jeg skulle bare sige til. Så aftalen på mødte blev at jeg skulle arpbejdsprøves der. PE skulle lave papir omkring arbejdsprøvningen klar til godkendelse hos kommunen. Da jeg spørger til hvordan vi så præcist kommer videre, bliver det klart pointeret at PE kontakter mig - jeg skal ikke ringe.

26. juni 2007. Jeg har stadigt intet hørt fra PE, men modtager pludseligt brev fra kommunen med besked om at møde 2 dage senere. Jeg er lettere forvirret, så jeg kontakter alligevel PE for at høre om de har haft kontakt med kommunen. Men nej, der er ikke blevet arbejdet videre med min sag siden mødet. Bliver tilmed spurgt om jeg stadig vil i arbejdsprøvning. JA FOR FANDEN, DET ER JO DET JEG GÅR OG VENTER PÅ. Nå, men sagsbehandleren hos PE lover at arbejde hurtigt. Hun skal åbenbart opdatere min resourceprofil, og anbefale kommuen at der bliver foretaget en arbejdsprøvning.

27. juni 2007. Klokken 17.30 bliver jeg ringet op af sagsbehandleren hos PE. Hun har nu opdateret min resourceprofil og vil sende den til mig via mail. Så klokken 17.30 modtager jeg min resourceprofil som hun mener jeg skal godkende inden næste morgen. Det synes jeg er uacceptabelt, dels fordi jeg derved har meget kort tid til at læse de 15 siders rapport, dels fordi jeg utrættes pga min sygdom er er mest frisk om formiddagen og udtrættes hen under aften. Endelig synes jeg det er frækt at sende alle mine persondata over en åben email- forbindelse. Nå, men jeg begynder at tykke mig igennem teksten. Den er smækket med fejl og sagsbehandleren har lavet mange selvtolkninger. I slutningen af teksten står der at man anbefaler en arbejdsprøvning på ½ år fulgt af PE. Da jeg oprindeligt blev henvist til PE var det med henblik på arbejdprøvning i 8 uger, så jeg vil under ingen omstændingheder gå med til en arbejdsprøvning i ½ år. Desuden er teksten fyldt med fejl så jeg vælger ikke at godkende den.

28. juni 2007, var jeg tilsagt møde hos min sagsbehandler i kommunen, men det aflyses da min sagsbehandler er blevet syg.

2. juli 2007: PE indkalder mig til møde, så resourceprofilen kan blive rettet, da jeg jo ikke har ville godkende den. Samtidig gør jeg PE opmærksom på at jeg ikke vil arbejdsprøves i ½ år. De på den anden sige mener ikke man kan arbejdsprøve under 3 mdr. 3 mdr kan jeg acceptere, men siger at jeg vil diskutere det med min sagsbehandler i kommunen, da hun oprindeligt har sagt 8 uger.

4. juli 2007. Om eftermiddagen modtager jeg via mail en tilrette resourceprofil til godkendelse. Men den dag har jeg lige fået at vide at jeg har mistet yderligere en del af mit syn så jeg er ikke lige i hopla til at læse profilen igennem og godkende det inden næste dag. Det eneste jeg bemærker er at de 6 mdrs arbejdsprøvning er reduceret til 3 mdr. Hvis PE virkeligt mener at 6 mdrs arbejsprøvning er nødvendig, så mener jeg de bør argumentere for det. Det virker da lidt underligt at jeg blot kan sige at jeg ikke gider 6 mdr, og så retter de det til 3 mdr.

5. juli 2007. Jeg har selv ringet til min sagsbehandler og fået et nyt møde i stand til denne dag. Hun er stærkt forundret over at jeg ikke allerede er blevet arbejdsprøvet. Vil kontakte PE og gøre det klart for dem at nu må de få fingeren ud. Vil samtidig godkende en enkeltkøbsaftale til PE så de kan lave en arbejdsprøvning i 3 mdr.

9. juli 2007. Jeg laver selv de sidste rettelser til resouceprofilen og sender det til PE.

Så ligger sagen så igen hos PEs sagsbehandler, men nu skal hun på ferie, så jeg må pænt vente på at hun vender tilbage. Da hun vender tilbage modtager jeg en mail, hvor hun skriver at de har omstrukturet, så hun ikke længere arbejder sammen med de jobkonsulenter jeg allerede har mødt, men hun vil da godt prøve om jeg kan bibeholde jobkonsulent B, hvis jeg selv ønsker det. Det gør jeg for nu er jeg efterhånden træt af nye personer der skal sættes ind i mit forløb (har et langt forløb med mange sagsbehandlere i kommunen også). Nå, men nu er jobkonsulent B så gået på ferie. HJÆLP

14. august 2007 bliver jeg så ringet op af en helt ny jobkonsulent. Min sag har ligget i bunken. Hun vil så få aftalt et møde på den arbejdsplads der allerede sagde god for at tage mig i april.

23.august 2007. Der bliver afholdt møde på arbejspladsen med arbejdsplads, jobkonsulent B og mig. Vi aftaler at jeg skal starte i en 3 mdrs arbejdsprøvning.

3. september 2007, starter jeg i arbejdsprøvning.

30. november 2007, slutter jeg min arbejdsprøvning. Samtidig har jeg bestilt tid hos min kommunale sagsbehandler til medio december dels for at PE får fingeren ud og lavet de afsluttende papir over arbejdsprøvningen, dels fordi jeg stadigt gerne vil have en hurtig afklaring.

17. december 2007 har jeg en afsluttende samtale hos PE. Meget kort, hvor jeg modtager konklusionen på arbejdsprøvningen.
Jeg ved andre har været tilknyttet andre private udbydere, og kunne godt tænke mig at høre om de har lige så langt et forløb bag sig som jeg føler mit forløb var hos Projekt Springbræt. Jeg synes ikke det er i orden at en privat udbyder skal være 10 mdr om at afholde en 3 mdrs arbejdsprøvning, når arbejdspladsen allerede er fundet. Min oplevelse af Projekt Springbræt er at det er en pengemaskine der tjener kassen på andres dårligdomme.

Jeg kunne også godt tænke mig at høre hvad i andre mener om at man skal godkende en resourceprofil inden for ½ døgn, og at alle data sendes over åbne emails. Synes det er underligt at man har en persondatalov der netop skal sikre at personfølsomme data ikke havner hos uvedkkommende, når man så får hele sit liv incl. personfølsomme data tilsendt via en åben email-forbindelse.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2008, 19:24   #4
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
Hej velcro

Hold da helt op for et forløb.Det er bare ikke i orden at det skal tage 10mdr.Som sagt kender jeg ikke selv noget til dem.De har (kun) været en uge om at indkalde mig fra de havde fået mine papire fra komunen så det var da hurtigt.Var der igår til samtale og der sagde hun at jeg ville blive ringet op af en jobkonsulent i løbet af næste uge så må vi se håber selvfølgelig at det vil gå hurtigt HMM Hanne
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 07:32   #5
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Hanne.
Det lyder jo godt at du allerede skal snakke med en jobkonsulent i næste uge.

Har du fået tilkendt flexjob, eller er det i forbindelse med en afklaring omkring dette at du afventer arbejdsprøvning?

Som du kan se af min dagbog, var noget af det som tog rigtigt lang tid hos Projket Springbræt, at få udfyldt diverse papir. Så jeg kan kun opfordre dig til at holde dem i nakken. Men måske er du heldig og har fået en mere effektiv sagsbehandler end hende jeg havde.

Jeg har faktisk tænkt på at klage over mit forløb til Kommunen. Ikke fordi det vil få nogen praktisk betydning for mig, men så andre ikke ender i samme evighedsmaskine. Jeg synes nemlig slet ikke det er i orden at kommunen udlicitere opgaven til en privat aktør, fordi de ikke selv har resourcer eller tid, når man så havner hos nogen der åbenbart heller ikke har de fornødne resourcer.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 09:34   #6
Hanne.T.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2008
Indlæg: 34
Styrke: 17
Hanne.T. er ny på vejen
Hej velcro

Det er i forbindelse omkring afklaring af fleksjob at jeg skal i arbejdsprøvning.Er godt nok spændt på hvor længe jeg skal vente.Hun snakkede om at det evt. skulle være i sept.men lad os nu se ad tror ikke på noget før jeg ser det.Har været i systemet siden nov.06 (opereret for diskusprolabs) og stivgjort i sept.07 og har bare gået lige siden og ventet på at der skulle ske noget.Blev ringet op fra sygedagpenge i slutningen af marts blev så først ringet op igen for 3 uger siden.Har ringet flere gange mellen 14 og 15 men pga. jeg ikke havde nogen sagsbehandler kunne jeg ikke snakke med nogen forstår det ikke.Alt i alt prøver jeg bare på at være optimistisk haha men vil ihvertfald ikke blive overrasket over at også dette er noget der vil tage sin tid.Hanne
Hanne.T. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 20:54   #7
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Ja det er frustrende at blive holdt hen når man gerne vil videre i en afklaring. Har selv oplevet at stå uden sagsbehandler i et halvt år, og man er virkeligt på herrens mark. For selv om man selv er aktiv, og forsøger at skabe dialog, så sker der ikke rigtigt noget. Jeg oplevede at der bare blev efterladt beskeder som ingen læste.

Jeg fortalte selvfølgeligt på Projekt Springbræt at jeg var dødtræt af den langsommelige sagsbehandling. Og det kunne de jo egentlig godt forstå. Sagde også at alt hvad der kan gå galt var gået galt i mit forløb. Men det ændrede så ikke på at de selv var meget langsommelig.

Jeg håber inderlidt at du kommer videre med din afklaring til september. Det betyder meget for humøret at man ved at der nu i det mindste sker noget.

Held og lykke, og lad os høre hvordan det går med afprøvningen når du nu kommer igang til september.

velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2008, 21:39   #8
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Thumbs up

Hej Velcro.

Føler knagme med dig med det forløb du har måttet gennem.

Jeg har også fået tilbudt arbejdsprøvning gennem privat firma, men må indrømme de har været helt fantastiske og næsten ikke vidst, hvad godt de kunne gøre for mig.

Det er mig der har fået lov at bestemme, hvad jeg ønskede og var villig til, i hele forløbet og sagsbehandleren har mere end en gang trøstet mig, når jeg var nede pga. kommunen.

Kommunen var 6 mdr. om at få fingeren ud og fik det kun fordi jeg plantede min store r** foran sagsbehandlerens dør mere end en gang. Det gav så pote.

Så mht. til CLU kan jeg kun .

Og hvad jeg mener om kommunen er der desværre ikke smileys der kan beskrive det.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 16:16   #9
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Phönex.
Rigtigt dejligt at høre at der er nogen som har haft en positiv oplevelse hos et privat firma.

Jeg synes jo ikke frem jeg kom med et godt forløb hos kommunen inden jeg havnede hos Projekt Evighed. (Var en af dem som endte op i Skelbækgade). På det tidspunkt havde der ikke været sagsbehandling i et år, pga manglende sagsbehandlere, oprettelsen af jobcentre og endeligt lykkedes det kommunen at smide min journal væk ikke mindre end 2 gange. Så jeg havde håbet at Projekt Evighed havde haft lidt mere styr på tingene. Men jeg blev klogere.

Hvor lang var du tilknyttet det private firma? Det lyder jo super at de bakkede dig op i din kamp mod kommunen. Ærgerligt at man skal skrive det sådan, men det ender jo tit med en kamp mod kommunen, for at der overhovedet sker noget.
Er du visiteret til flexjob i dag og har du arbejde?

Jeg endte med at få tilkendt flexjob 4 måneder efter jeg stoppede arbejdsprøvningen. 14 dage efter min flexjobbevilling fik jeg job, men kunne desværre ikke tiltræde pga den store strejke i foråret. Nu er jeg så kommet i gang, og har netop arbejdet min første måned. Jeg må sige at det er kommet som en stor overraskelse hvor meget det har fyldt at være i den kommunale trædemølle. I starten føltes det som en stor befrielse, at have fået kontrollen over mit eget liv. Nu behøver jeg ikke længere tikke om at få lov at holde ferie, for nu har jeg ret til det osv. En oplevelse jeg godt kan unde alle der lever på midlertidig overførselsindkomst (sygemeldte, kontanthjælpsmodtagere, flexjobansøgere osv).

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2008, 18:02   #10
Phönix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Phönixs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2008
Lokation: Tølløse
Alder: 72
Indlæg: 162
Styrke: 17
Phönix er rigtig godt på vej
Hej velcro.

Har været tilknyttet CLU i ca. 3 mdr. nu og vil fortsat være det når jeg starter arbejdsprøvningen i næste uge, som vil vare 1 md.

Regner med at de har alt klart til kommunen pr. 1.9. d.å.

Grunden til jeg har presset på med arbejdsprøvningen er for, at få klarlagt, hvor meget eller jeg skulle måske sige, hvor lidt arbejdsevne jeg har tilbage. Magter kun 1 time dgl. og det er uanset hvad jeg laver. Også samtaler med kommunen.

Derfor har jeg søgt ftp. og fået afslag, men fik medhold i anken da kommunen ikke havde gjort deres arbejde.

Så ser frem til at få afklaret sagen i år.

Er glad for du endelig er kommet ud af systemet og håber det vil gå dig godt fremover.

Phönix
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig

Førtidspensionist 1/12-2010
Phönix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er dette "normal" procedure hos Springbræt? Zastrow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-03-2012 11:09
projekt 110? frisøren Dit og Dat 2 06-10-2010 16:42
Det store projekt TTA jegharadhd Den nyttige viden vi alle har 0 10-07-2010 23:57
projekt springbræt lilleper Alt det andet 11 20-04-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension