K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 08:09   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har lavet lidt af hvert i tidens løb.
Jeg har altid syet en del, strikker når nakken ikke driller (spændinger) og jeg ikke er for stresset.
For et par år siden ønskede jeg mig nogle nye øreringe og kiggede en del på dem, som andre selv laver, men der var ikke noget af det, der var helt som jeg ville have det, og så gik jeg igang selv.

Helenekr, var det ellers ikke dig der på et tidspunkt skrev om, at ville strikke sutsko?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 09:24   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har lavet lidt af hvert i tidens løb.
Jeg har altid syet en del, strikker når nakken ikke driller (spændinger) og jeg ikke er for stresset.
For et par år siden ønskede jeg mig nogle nye øreringe og kiggede en del på dem, som andre selv laver, men der var ikke noget af det, der var helt som jeg ville have det, og så gik jeg igang selv.

Helenekr, var det ellers ikke dig der på et tidspunkt skrev om, at ville strikke sutsko?
Jo måske, men jeg lærte aldrig at strikke sutsko, nåede ikke engang at købe garnet. De links på youtube var alligevel aaaaalt for komplicerede
Så jeg købte nogen i stedet for
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 09:35   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er kreativ,med mit barnebarn vi maler,klipper og plistrer en gang om ugen,det bare så hyggeligt.

sidst lavede vi akvarium i en lille pap kasse med ti små fisk og planter,det blev rigtigt flot og hun var pave stolt bag efter -ja det havde så ikke så meget med jul at gøre

Denne gang skal vi måske i gang med at lave små mus jeg har fundet en del på loppemarkeder af martrialer.Ellers kan det være en dyr fornøgelse at komme i gang med noget.har ligge været heldig i Weekenden hvor jeg faldt over 12 tuber maling a 49kr fik det hele for 25kr

ellers gemmer jeg hvad der ellers måske kan bruges til noget sjovt-pap og papir stof/klude samlet i nogle pæne kasser,for jeg hader rod men nor vi går igang med noget bruger jeg spisestuen der kan lukkes af hvis vi ikke når at blive færdige den dag hun er her

Hun laver gerne julegaver til sin mor her,og hun er ret dygtig.

men HELENEKR jeg er sikker på at du overlever turen hos tandlægen,det skal nok gå godt-det kan jeg mærke på mit vand
Håber du får en hyggelig dag i centret

Selv plejer jeg sove en til to timer når jeg har været hos tandlægen ,og bestiller altid tid tidligt på dagen,han må ikke være sulten eller for træt og jeg skal ikke have forlang tid til at tænke på hvad jeg skal
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 10:25   #14
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Jeg har tidligere syet en del, men bare tanken giver mig stadig fysisk kvalme, så det bliver ikke til det store.

Jeg trækker mig dog op i de små nakkehår og bager julekagefigurer med ungerne, som de så pynter med glasur og krymmel og så får de lov til at klippe hjerter, engle osv som vi sætter i vinduerne - det synes de heldigvis er super hyggeligt og jeg føler ikke at jeg helt svigter dem med julehyggen.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 10:28   #15
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Åhh ville ønske jeg havde lidt mere overskud. Håber jeg finder lidt, så jeg kan få klippe/klistret med min to piger, de elsker det jo.

Jeg er nok ikke så kreativ mht. julepynt, har et lidt anstrengt forhold til jul.

Men jeg er meget glad for at tegne og male og gør det hele året.

Håber det med den der visdomstand går nemt, uhh ikke sjovt med tandlæger.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 10:36   #16
Solen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solens avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2010
Lokation: Jylland
Alder: 54
Indlæg: 164
Styrke: 15
Solen er ny på vejen
Jeg strikker normalt meget, men lige for tiden fylder et nyt helbredsproblem for meget, så det bliver ikke rigtig til noget.
Solen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 11:36   #17
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Jeg hækler, syr, strikker, knipler, laver kort, patchwork og en sjælden gang imellem smykker.

Det kreative er for mig en overlevelsesstrategi når vejret er fugtigt og trist, ved at sidde og lave lidt kreativt nogle timer om dagen så afledes min opmærksomhed fra de f...... smerter og giver mig lidt glæde når jeg ikke kan komme ud.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 11:47   #18
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Jeg fik engang for mange år siden uvist af hviilke årsager lyst til at bage forskellige julesmåkager og klejner.
Det er nu blevet en tradition for min kone at det er noget jeg skal, syg eller ej.
Nå men det er nu dejligt når det er overstået for som jeg tænker, hold kæft hvor hårdt men.... du kunne squ godt.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 11:55   #19
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Jeg har lige hængt en birkegren op i loftet. Den er rigtig flot med små grankogler og lidt mos, og det bedste e, at den ikke drysser. Den hænger vandret.

Jeg har sat røde bånd på nogle glaskugler (røde og sølv). Jeg har bare brugt gavebånd, da det er det billigste, og det se flot nok ud. Så er kuglerne hængt op i grenen.

Derud over har jeg i Super Buger købt 2 lyskæder som kun bruger batteri - 20 kr. stk. Dem har jeg så lagt oven på grenen. Det ser meget flot ud, især om aftenen.

En billig og nem måde at lave noget rigtig flot juleudsmykning på.

Kh Garage50
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 12:11   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hold da op hvor er i opfindsomme, det må virkelig være dejligt at kunne et eller andet - den med bagningen kan jeg så godt være med på - jeg har bare aldrig prøvet at koge klejner.

Jeg er en super nem og god opskrift på småkager som lyder....

250 gr smør (lurpak- saltet)
300 gr mel
100 gr flormelis

Smørret smuldres i melet og flormelis tilsættes. Dejen rulles til to pølser og skæres ud i ca 1-2 cm tykkelse.
Man kan evt komme en flækket mandel på kagen, eller kanelsukker - eller hvad man bedst kan lide.
Dejen kan også tilsættes lidt vanillesukker hvis man kan lide det.

De skal bages i oven ved 200 grader ca 10 minutter, eller til de bliver gyldne.

Køler helt af inden de kommes i dåse.

Jeg ELSKER den opskrift, for de første fordi de smager godt, men også fordi de er så nemme - ikke noget med dej der skal afkøles og natron og postaske og den slags.
Jeg kan så bare bedst lide dem uden vanille. Synes de smager for meget af kammerjunker hvis jeg kommer vanille i (jeg bager dem nemlig også om sommeren til kærnemælkskoldskålen) MED vanille.

Opskriften giver ca 80 styk, man kan bare lave med forskelligt pynt. Man kan også nøjes med at lave en halv portion hvis man ikke er så mange.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Poll: ”Kreative” og ”sjove” fortolkninger + manipulation med data / fakta i sager. TimeGuest Alt det andet 2 17-11-2011 09:25
Den kreative bogføringsklasse har sejret ad røven til! buster Politik og Samfund 1 13-01-2010 18:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension