K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2011, 14:38   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg ved det heller ikke.. men vil tror at hvis I begge står som ejere, får I halvdelen af fradraget hver..

Mit råd er at du kun skal flytte sammen med ham, hvis det virkeligt er det du har lyst til... det er ikke kun hvis han har lyst.

Og hvis I begge virkeligt har lyst.. så finder I nok ud af det økonomiske.

Men I skal finde ud af det inden I flytter sammen...

I skal finde ud af hvilken indkomst I begge står med..

Hvordan I fordeler regninger, husleje, varme, strøm, telefon, licens.. eller om I putter alle penge i en bøtte og er fælles om alt.

Hvis I ikke er i stand til at tage den samtale og få det på plads - er I ikke parate til at flytte sammen endnu..

Uenighed om økonomi er nemlig det der slider nogle sammenbragte familier ad...

Held og lykke med det hele..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 17:46   #12
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jo men nu er vi jo voksne mennesker i midten af 40erne som kender til din og min økonomi. og ved hvad vi gør..

problemet er kun at jeg ikke er helt inde i det økonomiske i kraft af at jeg er førtidspensionist. så jeg kommer til at sætte ham til last.

men må forsætte få undersøge det nærmer. hos en revisor så.

men det ville jo være dejligt hvis andre kunne videregive deres erfaring.. på godt og ondet. nu hvor vi er en del af den race her.. spøj til side men kunne ikke lade vær.. .
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2011, 18:40   #13
rolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
rolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2006
Indlæg: 127
Styrke: 18
rolle er ny på vejen
maja-bell

jeg ved at det kan blive rigtigt dyrt jeg har nogle venner som flyttet sammen og det har kun koste ca 6500 kr fra dem der har pension men det jo også en del penge ikke at havde jeg er selv pensionist og jeg bor alene men har en sød kærste boedene et andet sted hun er også pensionist efter den gamle ording det vil blive for dyrt for at flytte sammen håber det giver dig en ledetråd hvad du evt kan og skal gøre . Ps man kan jo ikke gøre kærlighed op i penge men de er rare at havde mvh rolle
rolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 05:52   #14
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
At flytte sammen med en færtidspensionist

Hej

Fik Fp på den gamle ordning ,for mere end 20 år siden
Er gift og har børn og børnebørn Min kone har normal lønintægt

Det økonomiske
Hver gang hun tjener mere får jeg mindre og omvendt når hun tjener mindre er der lidt mere på min FP

Har i mange år ikke kunnet udnytte det fulde rentefradrag på vores hus, men da vi er gifte overføres det til hende så det er ok

Ja det er min kone der er hovedforsørgeren
Men sådan er det" Min kones ord"

Men få det godt talt i gennem så din kæreste ved hvad han går ind til

Men lad være med at lade jer begrænse , nyd det og hinanden

Gode dage skal ikke skubbes væk

Held og Lykke
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 06:11   #15
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg syntes egentlig at det er strengt at det rager staten at den stikker næsen i fp kærlighedsliv
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 07:07   #16
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Vil bare lige sige at man skal jo heller ikke af med dobbelt husleje, el, vand, lisens, forsikringer o.s.v

Det skal man jo lige tælle med i regnestykket.

Jeg får også fp og bor sammen med en kæreste i arbejde og det ville være dyrere at bo alene for mig.

Så synes ikke man skal lade sig begrænse af økonomi hvis man har fundet prinsen
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 09:00   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jo men nu er vi jo voksne mennesker i midten af 40erne som kender til din og min økonomi. og ved hvad vi gør..

problemet er kun at jeg ikke er helt inde i det økonomiske i kraft af at jeg er førtidspensionist. så jeg kommer til at sætte ham til last.

men må forsætte få undersøge det nærmer. hos en revisor så.

men det ville jo være dejligt hvis andre kunne videregive deres erfaring.. på godt og ondet. nu hvor vi er en del af den race her.. spøj til side men kunne ikke lade vær.. .
Et af problemerne når man netop er midt i fyrrerne med dine og mine børn og flytter sammen, er at man ofte har et ønske om at føle sig selvforsørgende med adskilt økonomi... betale hver sit stadigt, og dele regningerne..

Så man ikke føler at det er partneren der kommer til at betale for sfo eller børnebidrag til ens barn... osv..

Og så ender man med at diskutere eller blive ked af det... for den ene vil gerne til udlandet på ferie med sit barn.. og den anden har faktisk ikke råd, når halvdelen af de fælles regninger er betalt..

Den ene synes sagtens der er råd til røde bøffer flere gange om ugen, og den anden synes godt der kan spares lidt på maden... fordi han/hun hellere vil have lidt mere luft i økonomien et andet sted.

Når man først er rigtig voksen og har klaret sig selv i mange år, kan det godt være svært pludseligt at skulle føle sig forsørget af en anden, der skyder flere penge i den daglige drift af familien.. man skal være parat til at føle sig afhængig.. for det bliver man jo.

Hvis det kun er den ene der har råd til at sætte penge i et hus.. ja så står man også uden bolig, hvis man vælger at gå fra hinanden igen..

Bor man i et område hvor det er svært at finde lejebolig, og ungerne er startet i den lokale skole, så kan det være en svær situation at stå i, hvis det ikke holder..

Nu er det jo ikke helt den situation du er i sikkert... det var bare for at illustrere at økonomi klart kan blive en faktor der ender med at fylde meget.

For hver gang han får lønforhøjelse, bliver din pension bare mindre.. så han skal betale flere ting for dig.

Så det er ikke fordi jeg ikke tror du er voksen og har styr på din økonomi... det er simpelthen bare fordi det er en rigtig svær ting..

Det er nemmere når man er 20 år, og bare lige kan tage nogle ekstra timer, hvis man synes man mangler lidt luft i økonomien..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2011, 09:10   #18
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Vi er to førtidspensionister (efter 2003-ordningen) som flyttede sammen for et år siden.

For vores vedkommende har vi mistet ca. 4000,- hver måned (pensionsnedsættelse og boligsikring) - hver af os vel at mærke.
For ca. ½ års tid regnede vi på det og selvom vi på den her måde sparer en husleje og forbrugsafgifter, så har vi stadig lidt et økonomisk tab ved at bo sammen. Men vi bor stadig sammen og bliver nok ved med det men knurrer meget over statens uretfærdige regnemetode.

Et par der bor længere nede af vores vej, hvor manden har arbejde og hun modtager pension efter 2003-reglerne har endnu sværerere ved det, da hun får en reduceret pension pga mandens høje indtægt. Hun følte det som om at hun ikke bidrog nok til de fælles udgifter, med det resultat at manden har valgt at gå ned på 3/4 arbejdstid så hun kan få det mere udbetalt.

Nu nævner det du ikke din kærestes økonomi men det er ikke bare økonomi og kærligheden som I skal kigge på. Der kan komme en psykisk afmagt over ikke at bidrage nok nu hvor vi lever i en tid, hvor vi kvinder gerne vil være på lige fod med vores bedre halvdele.

Tænk jer godt om, desværre må vi erkende at det ikke altid er nok at lade hjertet råde.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 13:31   #19
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej

Fik Fp på den gamle ordning ,for mere end 20 år siden
Er gift og har børn og børnebørn Min kone har normal lønintægt

Det økonomiske
Hver gang hun tjener mere får jeg mindre og omvendt når hun tjener mindre er der lidt mere på min FP

Har i mange år ikke kunnet udnytte det fulde rentefradrag på vores hus, men da vi er gifte overføres det til hende så det er ok

Ja det er min kone der er hovedforsørgeren
Men sådan er det" Min kones ord"

Men få det godt talt i gennem så din kæreste ved hvad han går ind til

Men lad være med at lade jer begrænse , nyd det og hinanden

Gode dage skal ikke skubbes væk

Held og Lykke
NPH
ja men det er også en af grundene at vi er ved at få et møde i banken.

for et hus sammen er stadig med i vores planer. og han siger som din kone. at det er det vi har sammen som er det vigtigste. og derefter må vi arbejde vider ud fra de muligheder som er..

dejlig kvinde du har.. for hun lader sig heler ikke begrænse for sin kærlighed..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2011, 13:35   #20
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af viggo Se meddelelser
Jeg syntes egentlig at det er strengt at det rager staten at den stikker næsen i fp kærlighedsliv
ja du har ret.. syntes også selv vi som førtidspensionister er meget begrænset i muligheder for at få et normalt liv.. som jeg mener er i et partner skab. for vi er jo flok dyr..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte sammen med FP'er?? Misse76 Dit og Dat 2 28-11-2012 19:55
At flytte sammen med et par Helpfreak Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 04-11-2012 17:57
Førtidspensionist, flytte sammen med kontanthjælpsmodtager? C.M Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 26-08-2012 11:52
Flytte sammen fynbojorg Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 17-03-2011 13:48
førtidspension og flytte sammen??? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-11-2009 00:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension