K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2010, 08:20   #31
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Blander mig lige lidt sent her i debatten.

Jeg plejer at tilpasse mit daglige aktivitetsniveau efter min ryg. Okay det er så ikke altid muligt især ikke i de her dage hvor sønnikes indbo skal flyttes men alligevel.

Jeg har simpelthen lært at lytte til ryggen og lige så snart der kommer det mindste pip så bliver tempoet normalt sat ned.

Derudover så træner jeg min ryg en del. Jeg har hørt flere påstå at det ikke hjælper, men efter kort tids pause så kan jeg mærke forskellen.

Ellers gør et langt meget varmt brusebad med en massagebruser underværker. Okay det kan så mærkes på tegnebogen men det er da også en af de få bivirkninger, den anden bivirkning er afhængigheden.

Af smertestillende tager jeg kodipar som det eneste, da jeg ikke følte at dolol virkede tilstrækkeligt på mig og der var for mange bivirkninger. Her inden for det sidste år er min nyrefunktion også faldet en del, så nu er det begrænset hvad medicin jeg i det hele taget må få.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 08:41   #32
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Jeg har simpelthen lært at lytte til ryggen og lige så snart der kommer det mindste pip så bliver tempoet normalt sat ned.
ja man skla bare lære at lytte til end krop gerne i god tid
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 02:45   #33
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Vil lige følge op.

Ryggen er igen "normal" Jeg har det sidste stykke tid kunnet mærke at den var ekstra følsom, men jeg har ikke haft mere ondt end hvad der er normalt, og det der er normal mærker jeg ikke i det daglige kun hvis jeg mærker efter... Som en beskrev i starten, man venner sig til det. Men den ekstra påpasselighed, jeg har haft netop fordi ryggen har sagt at jeg skulle, har haft sat sig som hovedpine, så det har jeg haft næsten konstant den forgangende uge.

Det sjovt knolpine, og manden er en supermand (næsten, da ingen er fuldkommen *gg*) til at hjælpe/aflaste, og så helt af sig selv, jeg behøver ikke bede om noget, mens med stort set alt andet hjælper det ikke en gang direkte at bede ham om at fx tømme opvaskemaskinen.

Jeg har forsøgt med varme, har været så heldig at fyret har kogt en del på det sidste, så her er godt varmt + massere af varmt vand = flere varme bade dagligt, men det har ikke gjort nogen forskel, her skal det måske nok med at jeg ikke kan få vandet varmt nok, mens manden brander sig på det hvis han går under det.

Min gode ven er lige kommet hjem fra en tur til Polen med Østbørn (genialt projekt) her til aften, så jeg satser på at kontakte ham her en af dagene, og krydser finger for han gider bruge 1½ time på mig, også fordi jeg de sidste 2 dage har haft en nerve ell der sider i klemme så jeg ikke kan dreje hovedet ret meget uden det gør hamrende nader (tror jeg har lagt forkert) Det kan han helt sikkert afhjælpe, lige så afhjælpe knoldpinerne, kan han også lige give bæknet et tak, vil det jo bare være perfekt.

Jeg har beslutte at gå på nettet og finde lette øvelser for lænd/bækken, og bede manden holde godt fat i mine ører, og rygge TIL, så jeg kan få gjort noget ved det, jeg kan passende bruge de 30 min han er ude at løbe de der 3 gange i ugen.
Jeg er fuldt ud bevist om at være MEGET opmærksom på at mærke efter om hvert enkelt øvelse funks for mig eller ej, ikke kun her og nu, men også dagene efter.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 06:51   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Men den ekstra påpasselighed, jeg har haft netop fordi ryggen har sagt at jeg skulle, har haft sat sig som hovedpine, så det har jeg haft næsten konstant den forgangende uge.
Det lyder som muskelspændinger, og hertil kan jeg varmt anbefale en "Melissa Universalstift", den kan købes hos Matas og i helsekostbutikker. Den ligner sådan en roll-on deo, og smøres på der hvor spændingerne er, den varmer i dybden.
Den kan sammenlignes en lille smule med tigerbalsam, men den er meget bedre.
Jeg har selv tendens til muskelspændinger i nakken, og ville nødigt undvære min "Melissa Universalstift".
Den koster ca. 100 kr., og rækker meeeget langt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 13:45   #35
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Se det var faktisk derfor jeg gik ind i tråden igen, for at finde navnet på den stift Skal have skrevet det op et eller andet sted (tror det bliver en postit ude i bilen) til næste gang jeg kommer i nærheden af en Matas (helsekost har vi slet ikke her i nærheden *ss*)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 21:23   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Skal have skrevet det op et eller andet sted
Skriv det i mobiltelefonen, f.eks. under "noter".

Sådan husker jeg den slags ting.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 22:29   #37
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
jo men hvad hjælper det når jeg glemmer mobilen? *gg*

Så skal det være mandens mobil men det ka jeg selvfølgelig bare gøre
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 09:51   #38
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har gået i meget lang tid og sagt, ÅHHH det så belastende ,til alt der var lidt fysisk bevægelse i ,eller bare tænkt det helle tiden.

jeg ryg træner lidt det jeg kan ,men må indrømmme at i perioder orker jeg det ikk.jeg har taget ibufen i snart 6-8 år og de sidste par år på 600 mg.og beklade mig aligevel,vilket mine børn ,gjorde mig opmærksom på,ved at sige så lad være med det og det.men det så svært,syntes jo allerede der er så meget jeg ikke kan mere.

Jeg har nu fået dolol 50mg.i 1½ månde ca. og føj med bivirkninger men kun de første 3 uger ,tror jeg havde alle de bivirkninger der stod på sedlen,men nu er der ikke nogle,jeg er ikke smerte fri men jeg er bedre dækket,og humøret er blevet bedre,jeg ved godt alt det pille værk er noget skidt i lænden,men jeg kan ikke holde til at have så ondt heller tiden, nu kan jeg ad holde til noget mere i det daglige,jeg bliver stadig hurtig træt,men kan holde til at vile oprejst ,istæden for at skulle ligge ned..

Jeg har kronisk hælespore,det føles som at have en sten i skoen,derfor cykler jeg ,helst for jeg kan ikke gå så langt,lægen vil gerne sprøjte væske ind for at lindre smerterne der fra,men der skal stikkes helt ind til knoglen og fra undersiden af foden,jeg kan ikk få mig selv til at prøve det ,bare tanken om at få javet en nål i hælen bliver jeg halt dårlig ...
ER der nogle der har erfaringer med det ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 18-05-2010 kl. 10:01.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 11:37   #39
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
c.l.e.o jeg tager også dolol og har taget dem i tre år , jeg er lige for nyligt stoppet med dem fordi jeg har meget mindre smerter når det er varmt i vejret og når foråret kommer og så var jeg begyndt at tage solarie så jeg troede jeg kunne undvære dem ...

Jeg startede på dem igen i går he he ... '
men de er vanedannede det skal man huske , jeg havde ikke nogen problemer med at komme ud af dem , men hjælper de så skal man jo tage dem hvorfor have unødig smerter
  Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 16:39   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg husker det ikke lige præcist, men jeg mener helt bestemt at der er flere bivirkninger ved Ibumetin end ved Dolol, nogle af dem er vist ret seriøse og kan komme pludseligt.

De eneste bivirkninger jeg har oplevet ved Dolol (efter at have brugt Ibumetin i maaange år) var lidt tilvænning.
Første gang jeg tog en af dem gik jeg lige i gulvet, og sov som en sten i et par timer.
Men hvis man får den udgave der hedder Tramadol (samme stof, men fra et andet firma), kan man lirke kapsel-halvdelene fra hinanden og drysse lidt af indholdet ud, og på den måde trappe op.
Det kan også lade sig gøre med Dolol, men der er en stor risiko for, at kapslen går i stykker, det er nemmest med Tramadol.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan klarer i hverdagen? Marie M Dit og Dat 13 09-08-2012 16:27
Hvordan klarer I det, med social fobi? Zania Alt det andet 12 13-04-2010 18:28
Jeg er sur og her er galden... Hvordan klarer I andre det? Frk. Hvid WG Din historie 21 16-03-2010 12:28
Hvordan klarer jeg slutspurten med et handicappet barn Lilli Susanne Politik og Samfund 2 28-08-2009 19:04
Hvordan klarer du dig? Metro Dit og Dat 17 21-03-2007 07:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension