K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-08-2009, 10:04   #1
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
Nogen der har fået tidsbegrænset pension

Jeg har hør om en der har fået pension for 3 år. Så skal det op på ny. Andre der har hørt om sådan noget?
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 10:37   #2
Marina
På vej til at lære K10
 
Marinas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Lokation: Herning
Indlæg: 9
Styrke: 0
Marina er ny på vejen
Jeg mener at have hørt, at alle FP skal vurderes igen efter en bestemt tidsfrist???

Har lige googlet lidt på det jeg skrev før. Det er vist kun på forslagsbasis og ikke vedtaget endnu.

Hvem der foreslår det...tja, jeg fandt flest hits vedr. DF...
__________________
Godt at der findes K10...

Sidst redigeret af Webmaster; 15-08-2009 kl. 14:05. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Marina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 10:47   #3
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Ja jeg kender også en der er tilkendt en tidsbegrænset pension
på 2år, og der efter skal den tages op, men hensyn til flexjob.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 13:13   #4
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej med jer

Der er rigtig mange der får en tidsbegrænset førtidspension. Det er de begyndt at bruge mere og mere.
Har selv fået en der gælder for 5 år.


B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 13:13   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Den mulighed findes kun ved eks. kræftpatienter, hvor prognosen er uforudsigelig. Ellers er det ulovligt med midlertidige pensionstilkendelser.

Men der er en masse om midlertidig førtidspension her:

http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=70

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 13:18   #6
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
zuza....... ulovlig.... hvad?...... jamen der er jo så mange der får det.......
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 13:20   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja... nemlig.

I linket ovenfor kan man læse om Rigsrevisionens rapport.

Der står noget om det.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 14:06   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaaa, jeg ved ikke helt...

Ved da fra min psykiater, at midlertidig førtidspension også gives til psykisk syge, hvor der er brug for de får absolut ro til at komme sig, og hvor det er vurderet at de simpelthen ikke ved om tilstanden er varig (men normalt taler for det)...

Men okay, jeg ved INTET om det her, det er bare hvad jeg har fået forståelsen af.
Den mulighed snakkede vi nemlig også om mht min egen sag (og jeg har ikke kræft)....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 14:13   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har selv fået en pension for 5 år og det endda uden uforudsigelige sygdomme..

Problemet er at man næppe har lyst og kræfter til at klage over deres afgørelse når man endelig har fået en...selv om man burde have gjort det..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2009, 14:30   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza har helt ret , der findes ikke noget der hedder midlertidig pension selv om det i nogen tilfælde ville være en god ting

Når man spørger ind til det på kommunen vil de sige at der ikke er noget der hedder midlertidig og så vil de give en pension til en anden med en tidsbegrænsning så det er sgi ikke til at finde ud af og flere og flere får da også med genvudering på (som dem der skriver herinde ) derfor vil jeg gerne lige anbefale disse to tråde (af Zuza )

Gem dem på jeres computere så i har dem den dag jeres sager skal revurderes

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3775

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5002

Man burde anke sin sag hvis man får en midlertidig pension men hvem orker det når man har udsigt til 3 eller 5 års fred så er man så udmattede at man tænker den tid den sorg...

Men når dagen kommer så HUSK at de kan kun tage den fra jer igen HVIS der er sket væsentlig bedring i jeres tilkendelse grund/sygdom og det skal på vises og dokumenteres

Jeg har lige sat de link ind som jeg mener at jer der er tilkendt med revurdering kan have brug for læs det , det er meget interessant og som det tydeligt fremgår så kan hverken politikkere eller kommuner finde ud af hvad der er fakt i det her så hvorfor skulle vi så kunne

http://www.k10.dk/showpost.php?p=17907&postcount=11

http://www.k10.dk/showpost.php?p=7845&postcount=1

Nå lidt at starte med , men som i kan se i nogle af indlæggene så er der ingen tvivl om at midlertidig pension ikke findes men det er muligheden for revurdering der misbruges i kommunerne , og der skal i ved gud give dem kam til deres hår når dagen kommer hvis ikke i har fået det bedre så skal i ikke finde jer i det hvis der bliver den mindste smule snak om at fratage den ...

Nu kan man jo så godt få en fornemmelse af at den midlertidige pension kommer her i denne omgang af reformen og det kan man så syntes om hvad man vil , for min del så syntes jeg det ville være godt
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen, der har fået udb. fleksydelses- og/eller efterlønsbidrag som førtidspen AKA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 02-06-2012 10:01
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension Pia Slot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-01-2012 12:34
Er der nogen som har fået et brev som dette MTVRV1 At søge førtidspension 8 26-03-2011 22:29
Anke - nogen der har fået medhold??? akizuri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-06-2010 16:46
Er der nogen der har fået førtidspension efter §17??? Mik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 17-03-2010 16:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension