K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2008, 11:57   #21
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Helenevind...

Den der ventetid du er igennem nu er umenneskelig. Det er så forfærdeligt at gå og vente ... Kender det godt.. og forstår godt du vil ud med det. Det fylder så enormt meget. Men ud med det ... skriv skriv og skriv. Alle herinde forstår dig.
Jeg kan ikke sige andet end held og lykke...og krydser alt hvad jeg kan krydse

Mange tanker
Bettina
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2008, 13:22   #22
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej I tre

Sagen bliver behandlet i pensionsteamet på tirsdag.. men ud fra det lægekonsulenten skriver så er jeg så godt som sikker på afslag fra kommunens side. Så skal der ankes og det ved vi jo alle sammen hvor lang tid kan tage.

Min advokat har netop fortalt mig at jeg ikke skal tage til møde med pensionsteamet... det er en stor lettelse.

Ja, det er faktisk krænkende den behandling man får fra det offentlige... de skulle prøve det selv... Hr. Hjort skulle prøve det selv, så ville han straks lave lovgivningen om..

HIlsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 17:45   #23
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa

Puuuhhh nu er det i morgen pensionsteamet afgør min sag om ftp. Jeg regner helt sikkert med at få afslag for der findes snart ingen retfærdighed i det her land mere

Lægekonsulenten i min sag er en dør... ligesom vedkommende er i mange andre sager.

Men nej, hvor er der lang tid til i morgen eller til onsdag...der får jeg vel først svaret?? Kan næsten ikke holde det ud...

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 17:49   #24
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Hej Helenevind

Kan så godt sætte mig ind i din nervøsitet. Ikke så længe siden jeg selv var i den situation.

Min sagsbehandler ringede til mig ca. 1 time efter mødet, så du kan jo håbe på din er ligesådan.
Jeg krydser alt hvad krydses kan for dig imorgen. Held og lykke

mimse
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2008, 20:33   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pyha det er jo en ren gyser det her!

Jeg krydser fingre ligesom de andre og håber det falder til din fordel. Jeg venter selv på at få min speciallægeerklæring tilbage fra lægekonsulenten, og som alle ved, så nøjes de jo desværre ikke blot med at oversætte, men kan forpeste en hel sag ved at være dybt uenige med alle de andre speciallæger - fat det hvem kan!

Jeg har fundet ud af, at en lægekonsulent har sindssygt meget magt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 10:54   #26
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hej I to....

Jeg tror desværre ikke min sagsbehandler ringer... vi er ikke ret gode venner og ender jeg tilbage i sygedagpengesystemet så vil jeg bede om at få en anden sagsbehandler igen. Det dur jo ikke at have en sagsbehandler der ikke tror på det man siger.

Desuden har jeg også fået advokat på, så det burde være ham der hørte noget...

Men er stadig ret nervøs..... uhhh hvor er det hårdt at ens livdførsel hænger i en tynd tråd.

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 11:22   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes generelt det er meget svært at finde en sagsbehandler der tror på det man siger - jeg har ikke mødt nogen endnu!! Og da SLET IKKE efter regeringsskiftet og de nye regler.

Jeg er godt klar over vi alle sammen er underlagt nogle højest uacceptable regler, men derfor kan sagsbehandlerne jo godt formidle vanvidet videre, med omtanke og respekt for det enkelte menneske.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 12:04   #28
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Min forrige sagsbehandler var nu meget sød og 100% på min side. Hun var også meget frustreret over den situation, jeg sad i og gav også udtryk for det og prøvede at hjælpe mig, så godt hun kunne. Men hvad nytter en sød og forstående sagsbehandler, der ikke ser meningen med, at jeg skal pines og plages mere og derfor indstiller mig til pension jf §18, når hendes chefer i pensionsteamet IKKE er af den overbevisning? De skal jo ikke sidde ansigt til ansigt med mig. De bruger lige et par minutter på at afgøre en vildt fremmedes skæbne og 5 minutter senere er den sag og person glemt igen... Min nye sagsbehandler er også ret flink og forstående. Hun har allerede sagt, at hvis jeg får afslag på ansøgningen, indstiller hun mig igen jf §18... Så bliver det spændende at se, hvad cheferne i pensionsteamet siger til at får min sag på bordet TO gange på ET år og af TO FORSKELLIGE sagsbehandlere....

Helenevind, jeg krydser fingre for dig! Men hvor er det dog tarveligt, at det er nødvendigt at bruge advokat for at få afklaret sin sag...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 14:45   #29
Helenevind
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2008
Lokation: Vejen
Indlæg: 212
Styrke: 16
Helenevind er ny på vejen
Hejsa...

Jeg havde faktisk en sød sagsbehandler bare ærgeligt at jeg kun fik lov og have hende et par måneder, så skulle jeg have ny igen. Det er altså for groft at man skal have ca. 3 forskellige sagsbehandlere hvert år!!!

Risa: Ja, jeg håber virkelig det hjælper med advokaten. Jeg har selv haft søgt om førtidspension før, men fik afslag... ankestyrelsen sagde at jeg skulle i arbejdsprøvning igen og at jeg skulle lære smertetakling. Nu er det to et halvt år siden og jeg har fået det meget værre siden. Dog har jeg gået i terapi og blevet afprøvet... har ligeledes også være til prykiater (det sagde kommunen jeg skulle) Og jeg har prøvet flere forskellige mediciner (det sagde kommunen også jeg skulle). Så nu har jeg igen gjort alt det jeg er blevet bedt om, men får stadig den dumme kommentar om at de objektive fund ikke stemmer overens med det jeg sige.... Hmmm... jeg har fibromyalgi!!!! Det er ligesom ikke så mange objektive fund??? Ligeledes får jeg og vide at man ikke kan vide om jeg har en resterhvervsevne senere og at min sygdom er varig, ligeledes ved man ikke om der er behandlingsmuligheder. Min læge siger min sygdom må betegnes som statinær og at der ikke er flere behandlingsmuligheder der vil kunne helbrede. Ligeledes siger afprøvningsstedet at min arbejdsevne er betydelig.

Jeg mener bare.... lytter kommunerne nogensinde til det de får ind af materiale? Altså når de sender en ud i alt muligt så får de noget rapportværk tilbage... bruger de det til noget med mindre man kan arbejde????

Hilsen Helene
__________________
Der er ingen problemer, blot udfordringer der skal løses
Helenevind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2008, 16:43   #30
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, Helene, det lyder jo absurd. Jeg håber virkeligt, at din ftp går igennem! Du skriver, at du har haft anket til Ankestyrelsen, vil du ikke fortælle lidt om det? Antager de ikke kun principsager, hvor lang var behandlingstiden ect? Jeg står nemlig selv og overvejer at anke et afslag på ftp fra beskæftigelsesankenævnet eller, om jeg skal lade være og starte forfra med min nye sagsbehandler...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke oplysninger bruges til vurdering af førtidspension? Stjerner Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-04-2013 20:28
Ansøgning om førtidspension Putte2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-10-2012 20:48
Førtidspension. Ansøgning Adi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 21-02-2011 12:55
Afgørelse på sygedagpenge - vurdering ønskes Helenevind Alt det andet 9 22-11-2008 06:13
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension