K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2010, 09:20   #1
jyden112
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 8
Styrke: 0
jyden112 er ny på vejen
fra flexjob til førtidspension

jeg er pt i fleksjob men har indset at jeg ikke kan holde til det mere så nu søger jeg pension
pt er situationen sådan her:
jeg er ansat på 20 timer
er pt sygemeldt og har været til første møde med sagsbehandler hvor jeg har sagt jeg søger pension
har ikke fået den bedste behandling af arbejdsgiver i forbindelse med min sygemelding
er nu indkaldt til sygefraværssamtale - hvilket jeg slet ikke kan overskue
i indkaldelsen står der at hvis ikke jeg møder op kan de trække i min løn
det jeg nu er i tvivl om er:
hvis jeg siger mit fleksjob op ryger jeg så i 5 ugers karantæne når jeg HAR sagt til sagsbehandler at jeg søger pension
kan jeg få kontanthjælp hvis jeg ryger i 5 ugers karantæne - og hvad med efter de 5 uger - hedder det så ledighedsydelse eller kontanthjælp indtil der ligger en afgørelse på min pensionsansøgning
eller kan jeg til sygefraværssamtalen sige at jeg skal til general helbredsundersøgelse hos læge og at jeg søger pension
kan arbejdsgiver så forlange at jeg siger mit job op
jyden112 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 10:59   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyden112 Se meddelelser
hvis jeg siger mit fleksjob op ryger jeg så i 5 ugers karantæne når jeg HAR sagt til sagsbehandler at jeg søger pension
Hvis du selv siger dit job op risikerer du at miste retten til ledighedsydelse indtil du har været i et fleksjob i 9 mdr.

Du må ikke selv sige op!

Jeg er sikker på, at der kommer flere svar i løbet af dagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 11:12   #3
jyden112
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 8
Styrke: 0
jyden112 er ny på vejen
ok - min tanke er at når jeg skal til sygefraværssamtale vil jeg sige at jeg afventer general helbredsundersøgelse og at jeg søger pension - så kan de jo vælge at fyre mig
de kan vel ikke forlange at jeg selv siger op

jyden112
jyden112 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 12:03   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jyden112 Se meddelelser
ok - min tanke er at når jeg skal til sygefraværssamtale vil jeg sige at jeg afventer general helbredsundersøgelse og at jeg søger pension - så kan de jo vælge at fyre mig
de kan vel ikke forlange at jeg selv siger op

jyden112
Var jeg dig, så ville jeg intet sige om at du søger pension.

Du er langtidssygemeldt, det sørger din læge vel for - og så må dit firma jo tage stilling til om de vælger at vente på dig eller om de fyrer dig.

Var jeg dig, så kontakt din jobkonsulent og sig at dit nuværende fleksjob er alt for hårdt og at du ikke kan holde til det. Så du enten får lavet betingelserne om eller kommunen selv får den tanke om du er bedre tjent med en pension.

Er der muligheder for at lave om på betingelserne i dit nuværende fleksjob, eller at give dig et mindre hårdt fleksjob så vil kommunen se på dèt, før de overvejer pension.

Søger du alligevel pension selv, som du har ret til - så husk at du IKKE må nægte de tiltag kommunen finder på, så din ledighedsydelse ikke kommer i fare.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 12:17   #5
jyden112
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 8
Styrke: 0
jyden112 er ny på vejen
mit nuværende fleksjob er ikke fysisk hårdt - jo for mig
tror ikke arbejdsgiver ønsker at sætte tiden yderligere ned
det er mit 3. fleksjob og det er endt på samme måde hver gang
tak for jeres råd
jeg sætter virkelig pris på det da jeg er total i vildrede
forsæt endelig med kommentar og råd
jeg suger det hele til mig
jyden112 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 13:11   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Du er pt sygemeldt og derfor skal du følge loven for sygemeldte også den med at du skal til samtale med din arbejdgsiver, der er desværre ikke nogen vej udenom, du skal inden samtalen skrive til din jobkonsuelent og oplyse at du ønsker at denne er med ved samtalen og at du ikke magter det timeantal du har, hvad arbejdsgiver syntes tænker og tror er du nød til at være ligeglad med..

Du bør evt ringe til din fagforening og sætte dem ind i tingene og høre om de har mulighed for at deltage ved mødet, er dette ikke muligt vil jeg anbefale dig at tage en bisidder med og gerne optage samtalen uden at oplyse dem om at du gør det ... (det er helt lovligt )

At du har sagt til din sagsbehandler at du ønsker at søge pension hvad betyder det ? bedtyder det at du har søgt på en §17 på forliggende grundlag eller ?

hvis du bare har ytret dig om at du ønsker at søge pension så ligger der jo altså en lang vej forud for dig , det er ikke noget man bare kan få og da du kommer fra en 20 timers stilling så er der enormt mange ting der skal belyses først ...

Og ganske rigtigt sig IKKE op, og hvis din arbejdsgiver ønsker at fyre dig så vent blot på det, men det er vigtigt at din jobkonsulent ved hvad der foregår sådan at de først kan få en chance for at lave dit job om, ønsker din chef ikke det så er det ikke din hovede pine .. men det er vigtigt at din læge er med i det for en omlægning af arbejdsfunktioner tider osv kræver dokumentation som alt andet , det er ikke nok bare at sige det , der er flere ting i det, kan kun anbefale dig at få skrevet alt ned, lad alt kommunikation mellem dig og jobkonsulent foregå via mail , da du på den måde kan sikker dig at der ikke lige glemmes noget
  Besvar med citat
Gammel 16-10-2010, 13:27   #7
jyden112
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 8
Styrke: 0
jyden112 er ny på vejen
Hejdien
min sagsbehandler tager med til sygefraværsmødet og vi har aftalt at vi lige snakker sammen i telefonen dagen inden
der er bestilt tid hos egen læge til en general helbredsundersøgelse og sagsbehandler har allerede kontaktet sociallæge så vi ikke kommer til at vente for længe der
som sagt så er det mit 3. fleksjob på 20 timer
har i en periode været nedsat til 12 timer - (det var arbejdsgiver ikke tilfreds med) så regner ikke med de er villig til at jeg fast skal ned på 10 timer
det der er med til at gøre at jeg ikke kan holde til det er at jeg på grund af mine fysiske skavanker (slidgigt flere steder i kroppen - indtil nu 8 operationer i led) ikke fungere herhjemme og går psykisk ned på det
jeg fungere faktisk kun den tid jeg er på arbejde - har intet socialt liv - kan ikke overskue hverdagen - og dermed mine børn
vil bede sagsbehandler sende alt på mail så jeg har det
TAAAAAK
jyden112 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 12:58   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen så lyder det som om at det meste er på plads

Jeg var også flekser i mange år med mange forsøg og fik ftp i sommers .. så det kan lade sig gøre held og lykke med det, lad os høre hvordan det går
  Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 15:48   #9
jyden112
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Lokation: Århus
Indlæg: 8
Styrke: 0
jyden112 er ny på vejen
hej Hejdien
skal jeg til sygefraværssamtalen oplyse at jeg afventer general helbredsundersøgelse OG at jeg søger pension
de kan vel ikke forlange at jeg siger op
jeg er desværre ikke medlem af en fagforening
jyden112 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2010, 16:14   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Jyden 112.

1. Har du indsendt el. spurgt om ansøgning af pension nu?
2: Det kan da godt være de vil forsøge at få dig til at sige op, men det skal du jo bare lade være med. De tjener på din opsigelse, så måske vil de forsøge dette, men da det ikke er dit favør, så lad være med at blive provokeret til at sige op.
Obs: hvis mødet bliver for hårdt undervejs for dig, har man lov til at bede om en kort pause. Hvis det går helt galt for dig kan man faktisk også forsætte mødet en anden dag, men det forhaler jo bare siuationen og dermed den afklaring, hvordan din arbejdsplads forholder sig til dig og din sygdom.

Tal m. sagsbehandler om et signal omkr. evt. pause, hvis det bliver for svært, således at h*n måske kan sige at der vist er brug for en lille pause.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob VS Førtidspension weldoor Spørgsmål ang fleksjob 2 11-03-2012 15:05
Flexjob/førtidspension KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 3 25-08-2011 09:10
Flexjob/førtidspension lony Spørgsmål ang fleksjob 3 31-01-2011 01:18
førtidspension/flexjob anri Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 01-12-2010 01:21
Fra førtidspension til flexjob Søsser Spørgsmål ang fleksjob 3 25-11-2009 04:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension