K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2009, 20:33   #11
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
ingen fleksjob - ingen revalidering

Ja så er det mig der er havnet godt og grundigt i suppedasen

Har lige været til møde med jobcenter idag - og kunne gå derfra i dag med udsigten til ingen penge i den tid det tager beskæftigelsesankenævnet at vurdere sagen.

Jeg har søgt fleksjob som jo blev afslået pga de ikke mener jeg er varigt væsentligt nedsat (selvom det står i mine lægeparirer)
og at det ikke var afklaret om jeg kunne revalideres (selvom der står i indstillingen og min ressourceprofil at jeg ikke kan revalideres og arbejde på normale vilkår)

Begge dele er jo så blevet anket over.............. og hvilket jo så gør at de stopper mine sygedagpenge da min tilstand er varig og at jeg ikke er revaliderings-egnet

Min socialrådgiver er selv meget forbløffet over at vi er endt i denne "grøft" og det er ikke noget hun har stor erfaring med.
Hun sagde at jeg naturligvis skulle anke afgørelsen om dagpengestoppet.

Jeg havde heldigvis min fagforeningsdame med til mødet, som støtter godt op om mig (og til videre hjælp); men der var ikke meget vi kunne gøre i denne situation - undtagen at anke og vente på den anden ankeafgørelse.

Men de snakkede om og mente at beskæftigelsesankenævnet var nødt til at give mig ret i den ene af ankerne. da kommunen ikke burde kunne få ret i begge del da det var to modstridende ting de sagde
Det håber jeg jo så gevaldigt de har ret i... for ellers står jeg jo der uden hverken det ene eller det andet

Så har vi jo så bare min 3-4 mdr eller hvor længe det tager hvor vi skal vende de 50ører vi ikke har Tør ikke tænke på hvis det ikke går i orden på den ene eller anden måde


Hvis nu beskæftigelsesankenævnet vurderer at jeg er fleksjob berettiget, får man så ledighedsydelse fra det tidspunkt eller er det med tilbagevirkende kraft, fra de stopper sygedagpengene????

Det kører noget rundt i hovedet på mig, så jeg håber det skrevne kan forståes og findes hoved og hale i det

God aften - trods alt
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 20:48   #12
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
UF -for en situation du står i og GODT FOR DIG at du ankede. Det er jo som du selv siger totalt selvmodsigende.

Krydser fingre for dig og jeg beklager at måtte sige det men du skal væbne dig m stor tålmodighed for der kan gå lang tid før du har et svar.
Godt at høre at du har støtte for det er en hård tid du går i møde, har selv været der i 8 mdr før sagen endelig blev afgjort til vores fordel.

Fra den dag kommunen har truffet den afgørelse at lukkk for kassen, ja så er det fra den dag du skal have pengene igen -altså m tilbagevirkende kraft.

Håber det var forståeligt som jeg fik skrevet det og at det kan bringe dig om ikke andet lidt håb på dette.

Pøj pøj og kom da bare herind og spørg mm når du har brug for det. Det blev personligt min redning midt i kaos.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2009, 23:51   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mor4...

Du må søge om hjælp til forsørgelse så... altså kontanthjælp, enkeltydelser osv.

Har kommunen ikke rådgivet om den mulighed?

Men det afhænger af, om du er gift, og i så fald hvor høj din ægtefælles indtægt er.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 07:13   #14
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Overhold

fristen for at klage.......søg agtindsigt....får fagforening til at hjælpe....og når klagen er sendt afsted og du får besked derom...så søger du agtindsigt derfra.

Så kan du se hvilke parpire kommunen har sendt ind og mener du der mangler relavante parpier...så kan du efterfølgende sende dem til beskæftigelsesnævnet.

Et sted herinde er der et link til at søge agtindsigt...kan ikke lige huske hvor ...men måske en af de dygtige mennesker herinde kan fortælle dig hvor det er.

__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 09:32   #15
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
fristen for at klage.......søg agtindsigt....får fagforening til at hjælpe....og når klagen er sendt afsted og du får besked derom...så søger du agtindsigt derfra.

Så kan du se hvilke parpire kommunen har sendt ind og mener du der mangler relavante parpier...så kan du efterfølgende sende dem til beskæftigelsesnævnet.

Et sted herinde er der et link til at søge agtindsigt...kan ikke lige huske hvor ...men måske en af de dygtige mennesker herinde kan fortælle dig hvor det er.


Vi har også lige anket min sag. Min man ringede selv til Beskæftigelsesankenævnet og spurgte, hvilke papirer de havde fået, så vi var sikre. Min agtindsigt har de overskredet tidsfristen på med en 8-9 dage nu, så jeg er glad for, at vi ikke ventede på den. Jeg er bange for, at jeg ikke når at få de papirer, før tidsfristen for at anke udløber.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 09:36   #16
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mor4 Se meddelelser
Ja så er det mig der er havnet godt og grundigt i suppedasen

Har lige været til møde med jobcenter idag - og kunne gå derfra i dag med udsigten til ingen penge i den tid det tager beskæftigelsesankenævnet at vurdere sagen.

Jeg har søgt fleksjob som jo blev afslået pga de ikke mener jeg er varigt væsentligt nedsat (selvom det står i mine lægeparirer)
og at det ikke var afklaret om jeg kunne revalideres (selvom der står i indstillingen og min ressourceprofil at jeg ikke kan revalideres og arbejde på normale vilkår)

Begge dele er jo så blevet anket over.............. og hvilket jo så gør at de stopper mine sygedagpenge da min tilstand er varig og at jeg ikke er revaliderings-egnet

Min socialrådgiver er selv meget forbløffet over at vi er endt i denne "grøft" og det er ikke noget hun har stor erfaring med.
Hun sagde at jeg naturligvis skulle anke afgørelsen om dagpengestoppet.

Jeg havde heldigvis min fagforeningsdame med til mødet, som støtter godt op om mig (og til videre hjælp); men der var ikke meget vi kunne gøre i denne situation - undtagen at anke og vente på den anden ankeafgørelse.

Men de snakkede om og mente at beskæftigelsesankenævnet var nødt til at give mig ret i den ene af ankerne. da kommunen ikke burde kunne få ret i begge del da det var to modstridende ting de sagde
Det håber jeg jo så gevaldigt de har ret i... for ellers står jeg jo der uden hverken det ene eller det andet

Så har vi jo så bare min 3-4 mdr eller hvor længe det tager hvor vi skal vende de 50ører vi ikke har Tør ikke tænke på hvis det ikke går i orden på den ene eller anden måde


Hvis nu beskæftigelsesankenævnet vurderer at jeg er fleksjob berettiget, får man så ledighedsydelse fra det tidspunkt eller er det med tilbagevirkende kraft, fra de stopper sygedagpengene????

Det kører noget rundt i hovedet på mig, så jeg håber det skrevne kan forståes og findes hoved og hale i det

God aften - trods alt

Jeg sidder selv i samme suppedas - har også fået stoppet mine sygedagpenge, kan ikke få kontanthjælp, da jeg er gift med en mand, der tjener lige over loftet.

Vi klagede selvfølgelig straks over stoppet af sygedagpengene - og du kan bede om at få sagen hastebehandlet, da det er dit forsørgelsesgrundlag, der er stoppet. Det er ikke sikkert, det går hurtigere af den grund, men det er bestemt et forsøg værd!

Som der også er skrevet, kan du være berettiget til kontanthjælp eller andet, så det skal du bestemt ha' hjælp til at få undersøgt.

Held og lykke!
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 10:12   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Formular til aktindsigt http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html
kan også findes under nyttige link ...

på forsiden ligger der øverst oppe noget der hedder k10 sider og her er der en der hedder aktindsigt som omhandler det at søge aktindsigt og hvordan man gør det , her er også alle relevante link til lov osv

http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt
  Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 11:23   #18
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Morgause

så er det med at skrive et brev...eller mail....og rykke for agtindsigt...henvis til den § der siger at de har 10 dage....Mener jeg det er....og den tid er overskredet.

Utroligt hvad kommunerne kan slippe afsted med...når man tænker på hvad der står i de breve vi får fra kommunen....trusler om § dit og dat...Straffeloven ...hvis vi ikke makker ret .....Og andre grumme konsekvenser hvis der ikke mødes op til møder og afgiver rigtige oplysninger.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 11:25   #19
mor4
Føler sig hjemme på K10
 
mor4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2008
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 35
Styrke: 16
mor4 er ny på vejen
Mange tak for alle jeres dejlige ord og gode råd. Det sætter jeg stor pris på

Jeg er gift og min mand tjener lige over det han må for at jeg kan få kontanthjælp.......det har ingen betydning i forhold til kontanthjælpen at vi har 4 børn, vel??? Hvad kan enkeltydelser være (vi bor i eget hus)

Spørger lige igen for at få det slået ordentlig fast: Socialrådgiveren og min fagforening gjorde mig opmærksom på at hvis beskæftigelsesankenævnet hjemviste den ene anke og skulle afklares "forfra" så ville jeg være berettiget til sygedagpenge ... og med tilbagevirkende kraft fra dagpengestop.
MEN gælder det også hvis de godkender mig til fleksjob, skal jeg så have ledighedsydelse med tilbagevirkende kraft??

tak for rådet med hastesag og agtindsigt.... det vil jeg klart benytte mig af

Igen tusinde tak for jeres ord og hjælp. Jeg er så glad for at jeg fandt denne side i sin tid
mor4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2009, 11:53   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Der skal laves en individuel beregning over jeres økonomiske situation, og der skal jeres 4 børn også indgå i, når de skal undersøge, om du kan få bare lidt i kontanthjælp. Kommunen SKAL forebygge hjemløshed.

Der er måske også mulighed for §34, som hjælp til husleje, el osv.

Der er også mulighed for lån med tilbagebetalingspligt.

Der er også mulighed for at søge enkeltydelser til tandlæge, medicin osv.

Men det SKAL kommunen rådgive om og undersøge.

Ja, så skal du have sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.

Og det gælder også ledighedsydelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til anke over afgørelse vedr 3 hjulet scooter. Indiansummer Hjælpemidler til handicappede 8 21-09-2012 10:14
Gode råd vedr anke til Det Sociale Nævn ang afslag til merudgifter § 100 Indiansummer Alt det andet 4 22-08-2011 18:25
Anke rose Spørgsmål ang fleksjob 22 01-06-2011 10:28
At anke... Buffy Alt det andet 0 23-04-2010 12:12
Anke. Buller1 Din historie 4 20-05-2008 18:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension