K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2009, 13:45   #1
Hans1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hans1979 er ny på vejen
Hjælp til lidt afklaring ang. Flexjob, pension

Jeg har efterhånden googlet meget på mine spøgsmål. Men ikke fundet et svar endnu.
Så prøver om der er nogen der kan hjælpe mig her.

lidt baggrund:

Jeg har været på kontanthjælp i godt 3 år, og for inden gået sygedagpenge systemet fuldt ud.

har været i mange arbejdsprøvninger men være gang er det endt med psykisk nedtur. og resulteret i at jeg skal bruge 2 - 3 mdr på at komme nogenlunde oven på.

Kommunen ( Min sagsbehandler ) har bedt om en generel helbredsundersøgelse, og den er lavet. Og de har også fået en psykologisk undersøgelse.

Min læge sagde at der stod i de papir hun har fået fra kommunen at det er med henblik på førtidspension.

Min sagsbehandler siger at det er for at følge helt op på min sag, inden jeg skal videre på et center i ca 10 uger hvor der skal finde ud af hvad jeg skal i fremtiden. altså revalidering, flex, førtidspension.

det er der jeg står nu.

Mine spøgsmål:

Hvorlangt er jeg fra en eventuel afklaring? er der mere i vente efter det center?

Det næste jeg mangler oplysninger på er økonomien.

Jeg er gift, og aflevere lønsedler fra min kone være mdr. som det er nu.

Bliver jeg stadig modregnet konens indtægt på reviladering, flex, og pension?

håber der er nogen der ligger inde med nogle af svarende, for de fylder en del i hverdagen.
Hans1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 18:16   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Mht. hvad du kan forvente dig efter de 10 ugers afklaring på centret,
så er det umuligt at svare på, meget afhænger jo af, hvad du vil kunne
præstere i førløbet, mht. revalideringsydelse, ledighedsydelse og løn i
et fleksjob, så udbetales de uafhængig af ægtefællens/ samleverens indtægt,
men førtidspensionen er afhængig af ægtefællens/samleverens løn, desværre.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 18:29   #3
Hans1979
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-07 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Hans1979 er ny på vejen
tak for svaret

Citat:
mht. revalideringsydelse, ledighedsydelse og løn i
et fleksjob, så udbetales de uafhængig af ægtefællens/ samleverens indtægt,
men førtidspensionen er afhængig af ægtefællens/samleverens løn, desværre
nu er jeg jo på kh. Så kommer jeg vel til at blive en kontanthjælps flexer hvis det er. har fået indtrykket af at jeg så stadig vil blive modregnet ægtefællens indstægt hvis det er flex der bliver udfaldet. er det korrekt?

hvordan er det så hvis man nu antager at jeg får arbejde på flex. er der så stadig hustandsloft? Eller er det kun når man er ledig?
Hans1979 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 18:40   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg mener ikke, at man modregnes, hvis man får særlig ydelse som flekser.

For at opnå ret til ledighedsydelse, skal man have arbejdet 9 måneder i fleksjob.

Løn i fleksjob er som almindeligt arbejde, som ikke modregnes.

Hvis du selv er kørt sur i systemet, er der den mulighed, at du selv søger en pension på det foreliggende grundlag, §17. Så har kommunen 3 måneder til at træffe afgørelse om pension.

Jeg vil da mene, at nok er nok. Kommunen har jo haft lang tid til at undersøge dine skavanker OG din arbejdsevne i løbet af årene.

Men de 10 uger kan nok være den endelige dokumentation for, hvor lidt du kan magte. Så nok en god ide at tage de ti uger med.

Du skal holde tæt kontakt med din læge undervejs OG skrive dagbog, evt. allerede fra i dag, over, hvordan det går. Smerter, træthed, nattesøvn, hvad du magter i hjemmet, og hvad du magter i de 10 uger, hvilke opgaver, hvor mange timer osv. osv.

Og husk at gå hjem, når du ikke magter mere. Det er KUN dig, der kan sige fra.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring om flexjob petra1919 Spørgsmål ang fleksjob 4 30-04-2013 08:40
afklaring/flexjob tumnus Spørgsmål ang fleksjob 33 19-03-2011 23:46
Lidt om flexjob SoLost Spørgsmål ang fleksjob 4 26-07-2010 07:38
Venter på afklaring fleksjob/pension Chanel Spørgsmål ang fleksjob 2 28-01-2009 23:51
?? findes der flexjob på lolland og lidt om mig gitte64 Dit og Dat 1 05-01-2009 00:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension