K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2016, 02:19   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Question Hvor kan man få lavet billed ID...

Tænker om man kan få lavet et billed ID?

Jeg har ikke kørekort, og plejer at rende rundt med mit pas, hvilket jeg nu har mistet

Men der må vel findes en løsning for os, der ikke har billed ID....

- det skal lige nævnes, jeg har været i Borgerservice, men damen sagde, at hun kun havde ID kort til unge som skal kunne legitimere sig ved køb af cigaretter, alkohol mm.
Men jeg kunne ikke få noget billed ID jeg fx kunne bruge når jeg henter pakker på posthuset osv....fordi der ikke står adresse på kortet.


Sidst redigeret af Ninja; 26-01-2016 kl. 02:26.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 02:44   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Helene

Min søn fik et - han er 16 år .

Vi fik lavet nyt pas til ham sidste år og så kom vi til at snakke billed ide . Netop som du siger - fordi alle ikke har pas eller kørekort .

Jamen siger hun på borgerservice det kunne hun lige ordne for ham.
Så han fik et id kort samtidig , de tog foto og det hele

Mener så det kostede 100 eller 150 kr .
Det kan være et problem for unge også mht tog og hvor alder sksl vurderes og rende rundt med pas konstant dur Heller ikke

Hun fortalte at alle voksne også kunne få det lavet , hvis ikke de havde pas eller kørekort .

Så hen på borger service eller hvad det hedder hvor du bor .

I vores borgerservice sagde hun ALLE kunne få . Også voksne uden kørekort pas mv , For ellers havde de ingen billed id . Så undrer mig meget over den besked du fik . De tjener er jo nok mere på pas

Hun sagde alle - reel kan du jo ikke bevise hvem du er uden noget billed id . Hun sagde det bedste var jo pas og dyrest og vel derfor de ikke reklamerer for voksen id , men er 100 procent sikker på hun sagde alle .
Grunden til jeg spurgte mht voksne er fordi min mand har fået arb,tilladelse i et andet land og billed id , så spurgte jeg hende hvorfor vi ikke kunne få billed id i dk . Hvis vi ikke havde pas , kørekort , Jamen det kunne alle da få . Det kostede bare
Han fik det lavet af samme person som pas

Bare husk det koster noget

Stribe ftp

Sidst redigeret af stribe; 26-01-2016 kl. 02:51.
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 02:57   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det billigste billed-ID til voksne, er EU-kørekort til knallert, det udstedes til alle voksne, uden aflæggelse af prøve.
Kostet 150 kr
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 09:47   #4
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
gå en tur på borgerservice

https://www.borger.dk/Sider/legitima...g-id-kort.aspx
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 10:06   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja må indrømme jeg undrer mig noget - når jeg fik den besked alle uden kørekort - pas kunne få lavet billede id

og Helene så får at vide at det kan man ikke .

syns det er lidt underligt , i mange lande har alle billede id . bare ikke pr automatik her . og så er det altså svært at bevise hvem man er

men er spændt på hvordan det ender

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 10:46   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja der står udelukkende at man kan få et Id kort fra man er 16 og op i lovgivningen

Se den her https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=9903

Der nævnes inte om at det kun er for unge
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 11:08   #7
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Men jeg kunne ikke få noget billed ID jeg fx kunne bruge når jeg henter pakker på posthuset osv....fordi der ikke står adresse på kortet.

Er det muligt I har talt forbi hinanden? Du skal da ikke bruge adresse på dit billed ID, det er der heller ikke på kørekortet.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 11:46   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har da ikke hørt, man ikke kan afhente pakker på posthuset ved hjælp af sundhedskortet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 11:49   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Øv, med dit pas, Helene Håber du får det igen...

Jeg fik for nogle år siden udstedt "Danske pengeinstitutters ID-kort" i min bank. Det er et lille kort på størrelse med sygesikringskortet og med pasfoto. Så det er nemt at have i pengepungen. Jeg har ikke haft problemer med at bruge det til fx at hente pakker mv. Eneste problem er, at dit kontonr. også står på kortet. Men jeg plejer nu lige så elegant at lægge en finger hen over det, når jeg viser kortet...

Det eneste jeg lige kunne finde på nettet, er fra Danske Bank. Men mon ikke alle banker udsteder det...?

Side 10, 7. sidste post:

https://www.danskebank.dk/PDF/Priser.../PRISBOGDB.pdf


Sidst redigeret af Risa; 26-01-2016 kl. 11:59.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2016, 16:14   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej nej, vi har ikke talt forbi hinanden på Borgerservice - og jeg kunne også købe ID kortet for 150 kr. Men. Da ID kortet ikke har cpr numme mm, så kan jeg ikke bruge kortet til fx at hente pakker på posthuset. Og vil stadig skulle bruge pas og sundhedskort.......og så kan jeg ikke bruge billed ID'et til noget.

Og så var det jeg tænkte, om der så ikke findes et ID kort der kan bruges i samme stil som pas og kørekort?

Må undersøge kageørets forslag om EU knallertkørekort - hvor mon det kan laves....

Borgerservice skriver også - fandt det lige.

Alle kan få udstedt et ID-kort fra den dag, de fylder 16 år
ID-kortet anvendes oftest af unge under 18 år, som har brug for at vise, at de er gamle nok til at købe øl og vin med en alkoholvolumenprocent op til 16,5.

Du skal dog være opmærksom på, at der ikke er cpr-nummer eller et andet løbenummer på kortet som fx på pas og kørekort. Derfor kan du blive bedt om yderligere legitimation, hvis du ønsker at bruge kortet som billedlegitimation i andre tilfælde end til at vise, at du er gammel nok til at købe øl og vin med en alkoholvolumenprocent op til 16,5.Alle kan få udstedt et ID-kort fra den dag, de fylder 16 år
ID-kortet anvendes oftest af unge under 18 år, som har brug for at vise, at de er gamle nok til at købe øl og vin med en alkoholvolumenprocent op til 16,5.


ÆV, kan heller ikke lave EU knallertkørekort - de har lavet reglerne om i 2013, og der skal aflægges prøve.

Jeg må ikke engang køre almen knallert, selvom jeg snart er 50, uden først at gennem gå teori og prøve
- man må kun, hvis man i forvejen har kørekort til bil eller motorcykel...

Sidst redigeret af Ninja; 26-01-2016 kl. 16:29.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension